شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
کد خبر: 9395
تاریخ انتشار: 1400/10/08 11:59

دولت محدودیتی در تامین ارز ندارد

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت سیزدهم، اهل تصمیمات یک‌شبه و خبرهای تلخ صبح جمعه نیست، تصریح کرد: این دولت، دولت مردمی است؛ نه دولت امنیتی.

بهادری جهرمی با بیان اینکه کشور در شرایط تحریمی قرار دارد و نمی‌شود آن را با شرایط عادی قیاس کرد گفت: به نسبت شرایط تحریمی، فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن در وضعیت قابل‌قبولی قرار دارد و دولت محدودیتی برای تامین ارز ندارد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی دولت افزود: وضعیت درآمد ارزی کشور مناسب است. شاهد ثبات بازار ارزی هستیم و در همین مدت هم بسیاری از روزها در بازار نیما، عرضه ارز بیش از تقاضا بوده و با مسیرهایی که دولت در حال طی کردن آنها است باید مستمرا منتظر شنیدن خبرهای خوب گشایش‌های ارزی بود.

بهادری جهرمی با اشاره به برنامه دولت برای تحقق میزان تعیین‌شده فروش نفت در لایحه بودجه سال آینده تصریح کرد: فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کاملا واقع‌بینانه پیش‌بینی شده و قابل دسترس است و با اقدامات دیپلماتیک و تعاملات بین‌المللی دولت، همین میزان فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از آن در ماه‌های اخیر محقق شده است. درآمدهای ارزی پیش‌بینی‌شده لایحه بودجه، مبتنی بر شرایط فعلی است؛ هرچند با توجه به دیپلماسی فعال اقتصادی به‌ویژه در ارتباط با همسایگان شرایط بهتری پیش‌بینی می‌شود.

رئیسی اوایل ۲۰۲۲ به مسکو می‌رود

سخنگوی دولت درباره زمان و علت سفر رئیس‌جمهوری به روسیه، گفت: در راستای تعاملات راهبردی ایران و روسیه، آقای پوتین از آیت‌الله رئیسی دعوت کرد سفری به روسیه داشته باشد که این سفر اوایل سال جدید میلادی انجام می‌شود. این سفر در چارچوب سیاست کشور در تقویت و توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه با اولویت کشورهای منطقه و محوریت و اولویت مباحث تجاری و اقتصادی انجام می‌شود. معاون سیاسی رئیس‌جمهوری در حال نهایی کردن این سفر است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3zrjz4