پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 16012
تاریخ انتشار: 1401/02/20 02:11

دولت سیزدهم به‌دنبال مبارزه با فقر است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در بخش انرژی سالانه ۱۰۰ و کالاهای اساسی ۲۰ میلیارد دلار یارانه پنهان می‌دهیم، گفت: این کار سبب بهبود ضریب جینی نشد و پولدارها، پولدارتر و فقرا فقیرتر شد.

 به گزارش مهر، مسعود میرکاظمی درباره حذف ارز ترجیحی و افزایش یارانه‌های نقدی اظهار کرد: جلسات مختلفی از سال گذشته در زمینه تعیین‌تکلیف وضعیت اقتصاد کشور و سند تحول دولت برگزار کردیم که یکی از محورهای آن توزیع عادلانه یارانه‌ها بوده است. 

وی با بیان اینکه امروز زمان برداشتن قدم‌های اجرایی این طرح نزدیک است، بیان کرد: بحث در یارانه‌ها به این شکل است که به سمتی هدایت شود که به سفره خانوارها برسد و جلوی خروج کالاهای اساسی از کشور گرفته شود.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در بخش انرژی سالانه ۱۰۰ و کالاهای اساسی ۲۰ میلیارد دلار یارانه پنهان می‌دهیم، گفت: این کار سبب بهبود ضریب جینی نشد و پولدارها، پولدارتر و فقرا فقیرتر شدند. 

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: دولت سیزدهم اجازه نمی‌دهد یارانه‌ها ناعادلانه توزیع شود. ما به‌دنبال مبارزه با فقر هستیم. 

به‌تدریج به نهایی شدن تصمیمات در زمینه توزیع عادلانه یارانه‌ها نزدیک می‌شویم و پس از تایید رئیس‌جمهوری نتایج به اطلاع مردم خواهد رسید. 

میرکاظمی با اشاره به بحران مواد غذایی دنیا که پس از جنگ روسیه و اوکراین تشدید شد، تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر آنکه یارانه‌ها را اثربخش خواهیم کرد با فقر نیز مبارزه می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: در تحقیقاتی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام داده متوجه شدیم هر قدر میزان یارانه‌ها برای اقشار پایین اضافه می‌شود و تغییر می‌کند، فاصله ضریب جینی نیز کاهش می‌یابد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2l5ybr