پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 1207
تاریخ انتشار: 1400/06/13 15:10

دلالان سیمان در آستانه ناکامی در بازار!

یک تولید کننده سیمان گفت: تاکنون حدود ۸۰ درصد کارخانجات سیمان در بورس کالا پذیرش شده اند و بزودی تمام کارخانجات، سیمانشان را در بورس عرضه می‌کنند.

ابراهیم غلام زاده با اشاره به اینکه دلالان آخرین تلاش‌های خود را برای ممانعت از ورود سیمان در بورس کالا کردند، اما با حمایت وزارت صمت موفق نشدند، گفت: پیش از این دلالان با منفعت طلبی سیمان را زیر قیمت مصوب و به صورت نسیه و چند ماهه خریداری، اما با قیمت‌های بالا در بازار به فروش می‌رسانند.

وی افزود: تاکنون حدود ۸۰ درصد کارخانجات سیمان در بورس کالا پذیرش شده اند و بزودی تمام کارخانجات سیمانشان را در بورس عرضه میکنند.

به گفته این تولیدکننده، عرضه سیمان در بورس کالا باعث شد قیمت سیمان پاکت که به تنی ۲ میلیون تومان رسیده بود تعدیل و امروز بطور متوسط هفتصد، تا هفتصد و پنجاه هزار تومن باشد.

غلام زاده با اعلام اینکه طبق بخشنامه اخیر وزارت صمت مقرر شده کلیه کارخانجات، سیمان تولیدی خود را در بورس عرضه کنند، گفت: کلیه مصرف کنندگان که در چهارگروه دسته بندی شده و مکلفند کد بورس کالا را اخذ و سیمان خود را از بورس کالا خریداری کنند.

وی افزود: تا زمانی که توازن در بازار حاکم شود باید نهاد‌های نظارتی بر چرخه توزیع سیمان نظارت کنند تا سیمان با قیمت مناسبی در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

 

 

منبع: تسنیم

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4d99w3