چهارشنبه 15 فروردین 1403 - 03 Apr 2024
کد خبر: 3137
تاریخ انتشار: 1400/07/19 18:10

در بورس امروز چه گذشت؟ ( ۱۹ مهر)

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» کاهش یافت و قرمزپوش شد.

در معاملات امروز، دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰، شاخص کل بورس نسبت به روز یکشنبه هزار و ۸۶۹ رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با افت ۹۲۶ واحدی در سطح ۴۱۳ هزار و ۷۶۰ واحدی ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۵۱ واحد بالا آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۸۳۴ واحد قرار گرفت.

گروه قرمز بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» از جمله وبملت، دی، وپاسار، وتجارت، وبصادر، وپارس، وملل، وسینا، وپست، وکار و ونوین کاهش یافت.

ششمین روز خروج پول حقیقی

روز دوشنبه برای ششمین روز پیاپی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۳۲۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (پالایش نفت اصفهان) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۸ میلیارد تومان بود. پس از شپنا، فارس (شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) و سمگا (شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

سهم های تاثیرگذار بر شاخص بورس

روز دوشنبه نمادهای «شپدیس»، «فملی» و «فخوز» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

همچنین سه نماد «فارس»، «شبندر» و «شپنا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

سهم های تاثیرگذار بر شاخص فرابورس

در فرابورس نیز نمادهای «غصینو»، «فرابورس» و «سمگا» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «آریا» و «شاوان» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس کیمیاتک صدرنشین است و فسبزوار و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز توسن، فجهان و دی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۳۳ هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه ۱۲۰ درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت ۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۷۰۲ میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته ۱۱۷ درصد افت کرد و در رقم ۱۵۴ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۲۵ درصد کاهش یافت و ۱۰۶ میلیارد تومان شد.

 

منبع: اقتصاد نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m5zb2