چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 18579
تاریخ انتشار: 1401/05/04 05:11

درگاه های پرداخت بین الملی کدامند؟ چگونه از آن ها استفاده کنیم؟

پرداخت یکی از مهم‌ترین عامل‌ها در اداره کسب و کارهای اینترنتی است. بدون شک پرداخت‌ها هم برای فروشندگان، هم برای مشتریان نقش مهمی دارند و می‌توانند تجربه خرید را به تجربه‌ای متمایز تبدیل کنند. اما اگر تجربه خرید از وب‌سایتتان مانند رقبا بهینه نباشد، چه می‌شود؟ چنین ضعفی موجب می‌شود کاربران تجربه خوشایندی نداشته باشند و در نهایت فروشتان افت خواهد کرد، چرا که مشتریان دیگر به برندتان اعتماد نخواهند کرد.

‌کاری هست که بتوانید برای بهبود تجربه پرداخت کاربران انجام بدهید؟ می‌توانید از درگاه‌های پرداخت بین‌المللی امن، سریع و قابل اعتمادی که خدمات پرداخت ارزی را ارائه می‌دهند، استفاده کنید که کمکتان می‌کنند تجربه پرداختی سریع و راحت را داشته باشید. اما موضوع این‌جاست که درگاه‌های پرداخت بین‌المللی فراوانی در بازار وجود دارد و اکثر صاحبان کسب و کارها یا استارتاپ‌ها بر سر انتخاب درگاه مناسب گیج و سردرگم می‌شوند.   

10 درگاه پرداخت برتر جهان

در این بخش با بهترین درگاه‌های پرداخت ارزی آشنا می‌شوید که با استفاده از آنها می‌توانید تأثیر خوبی را بر روی مشتریان به جا بگذارید. این پلتفرم‌های پرداخت بین‌المللی امن، قابل اعتماد و سریع‌اند و چند نوع پرداخت را می‌پذیرند. بنابراین ده درگاه برتر پرداخت بین‌المللی را بدون تعریف و تمجید بیشتر خدمتتان معرفی می‌کنیم.

درگاه پرداخت پی پال

درگاه پرداخت ارزی پی پال (PayPal) یک درگاه محبوب همه است و بهترین درگاه پرداخت در سراسر جهان به شمار می‌آید. این درگاه امکان ارسال و دریافت وجه را در اقصی نقاط جهان ممکن می‌سازد. پی‌پل که در سال 1998 تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین درگاه‌های پرداخت ارزی است. ازآن‌جا که پی پال قدیمی‌ترین درگاه پرداخت است، بیشترین تعداد کاربران فعال را دارد که بالغ بر 346 میلیون نفر می‌شود.

پی‌پال در 200 کشور جهان فعال است و در پردازش پرداخت‌ها از بیش از 100 واحد پولی پشتیبانی می‌کند. همچنین پی پال تابع قوانین PCI درباره درگاه‌های پرداخت بین‌المللی است. پی پال تسویه سریع، کارت‍خوان موبایلی، کارت‌خوان اعتباری، اسکن بارکد، خرید اعتباری و هزاران ویژگی دیگر را ارائه می‌دهد. افزون بر این در بحث برداشت از حساب نیز پی پال برداشت‌ استاندارد رایگان و برداشت فوری با هزینه اندک را ممکن ساخته است.

درگاه پرداخت استرایپ

یکی از تفاوت‌های استرایپ (Stripe) با دیگر درگاه‌های پرداخت بین‌المللی این است که روش پرداخت در استرایپ مبتنی بر فضای ابری است و مجموعه‌ای از APIها را در اختیار می‌گذارد تا فروشندگان کنترل کاملی برای یک‌پارچه کردن روش‌های پرداخت جدید داشته باشند. درگاه پرداخت استرایپ بهترین درگاه برای استارتاپ‌ها و بنگاه‌های کوچک و متوسطی (SMB) است که می‌خواهند در مراحل بعدی رشدشان گسترش یابند و مقیاس‌پذیر شوند. استرایپ امنیتی پایدار دارد، با اقدامات مختلف از کلاهبرداری جلوگیری می‌کند.

علی پی گلوبال

علی پی (Alipay) یکی دیگر از درگاه‌های برتر ارزی در فهرست ماست. 550 میلیون کاربر برای پرداخت از علی پی استفاده کرده‌اند. افزون بر این هر روز بیش از 5/8 میلیون تراکنش پرداخت در علی پی انجام می‌شود. ازآن‌جا که علی پی یک درگاه پرداخت چینی است، دسترسی کارآمد به بازار چینی سریع و پرشتاب را برای فروشندگان بین‌المللی‌اش ممکن می‌کند.

این درگاه پرداخت بین‌المللی بهترین گزینه برای کسب و کارهایی مانند رستوران‌های هوشمند و شرکت‌های مسافربری است که وجه نقد دریافت نمی‌کنند. یکپارچه‌سازی ساده، تراکنش‌های امن، پرداخت‌های موبایلی، تسویه کارآمد پرداخت‌ها و ... از دیگر ویژگی‌های علی پی است.

Authorize.Net

Authorize.net درگاه پرداخت ارزی فوق‌العاده دیگری است که در دسترس فروشندگان جهان قرار دارد. این درگاه قدمت بالایی دارد و بهترین گزینه برای کسب و کارهای کوچک به شمار می‌آید. Authorize.net درگاهش را به عنوان درگاهی مناسب برای پرداخت کسب و کارهای کوچک تبلیغ می‌کند. این درگاه که در سال 1996 تأسیس شد، درگاهی برای پرداخت‌های بین‌المللی با قابلیت سفارشی‌سازی بالاست.     

WorldPay

WorldPay درگاه بعدی در فهرست بهترین درگاه‌های ارزی جهان است. WorldPay بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده پرداخت در بریتانیا بود که در سال 2017 توسط ونتیو (Vantiv) تملیک و ادغام شد و نامش به WorldPay تغییر کرد. درگاه پرداخت بین‌المللی FIS. WorldPay در سال 2019 مالکیت WorldPay را به دست گرفت تا برای بنگاه‌های بزرگ، B2B، B2C و کسب و کارهای کوچک و متوسط مفید واقع شود.

2Checkout

2Checkout یا 2CO یکی از درگاه‌های پرداخت بین‌المللی محبوب است که اکنون در مالکیت VeriFone قرار دارد. VeriFone یکی از سردمداران جهان در ارائه خدمات پرداخت و تجارت است. 2Checkout و VeriFone هر دو چشم‌انداز یکسانی برای تسهیل تجارت مدرن و امکان‌پذیر ساختن تجارت بدون اصطکاک دارند. ترکیب این دو امروزه از قدرت مالی بی‌نظیر، منابع، روابط، مقیاس‌پذیری و پتانسیل بازار بالایی برخوردار است.

SecurionPay

SecurionPay گزینه بعدی در فهرست بهترین درگاه‌های پرداخت بین‌المللی است که راه‌حلی بدون دردسر را برای پرداخت‌های اینترنتی ارائه می‌دهد. SecurionPay در زمینه پردازش پرداخت‌های اینترنتی با کارت‌های اعتباری تخصص دارد و سریع‌ترین، راحت‌ترین و پرکاربردترین API را برای پشتیبانی از انواع پرداخت ایجاد می‌کند.

آمازون پی

آمازون پی در ابتدا کارش را با هدف راحت کردن تراکنش‌ها برای خریداران و فروشندگان آمازون شروع کرد و پس از چندی به پدیده‌ای جهانی تبدیل شد. آمازون پی روشی ساده و امن را برای پرداخت و دریافت در اختیار خریداران و فروشندگان می‌گذارد. همچنین آمازون پرداخت از طریق برنامه‌های شخص ثالث و وب‌سایت‌ها را با استفاده از خدمات آمازون پی برای کاربرانش ممکن ساخته است.

آمازون پی در بیش از 18 کشور فعالیت دارد و قابلیت‌های چندارزی گسترده‌ای دارد که آن را شایسته قرارگیری در فهرست برترین درگاه‌های پرداخت بین‌المللی می‌سازد. از این گذشته آمازون پی ویژگی‌های شگفت‌انگیزی دارد که فرایند خرید را برای کاربران بهینه‌سازی می‌کند. آمازون پی درگاه ایده‌آلی برای گسترش دادن کسب و کارتان در سطح بین‌المللی است.

برین تری

برین تری (Braintree) درگاه بعدی در فهرست برترین درگاه‌های پرداخت بین‌المللی است که پی پال مالک آن است. برین تری در سال 2007 تأسیس شد و پی پال مالکیت آن را در سال 2013 به دست آورد. برین تری از آن زمان به بعد در بیش از 45 کشور و منطقه گسترش یافته است. برین تری علاوه بر پذیرش پرداخت‌ها، به دلیل شراکت با کوین‌بیس پرداخت با استفاده از بیت کوین را نیز می‌پذیرد.

بیت پی

بیت‌پی (BitPay) که در سال 2011 تأسیس شد، درگاهی برای پذیرش پرداخت‌ با استفاده از بیت‌کوین است که خدمات پرداخت نقدی با بیت‌کوین و بیت‌کوین را به فروشندگان ارائه می‌دهد. بیت پی فعالیتش را به عنوان یک سیستم تسویه موبایلی برای کسب و کارهایی شروع کرد که می‌خواستند وجه معامله را در قالب بیت‌کوین دریافت کنند. بیت پی متداول‌ترین خدمت در عرصه کیف پول‌ بیت‌کوین است.

روش‌های استفاده از درگاه‌های پرداخت بین‌المللی

متأسفانه ایران تحریم است و ایرانیان به درگاه‌های پرداخت بین‌المللی دسترسی ندارند. بااین‌حال می‌توانید از ارائه دهندگان معتبر خدمات انتقال و پرداخت مانند یونی‌فی برای پرداخت‌های ارزی استفاده کنید. یونی فی حساب پی پال یا مستر کارت را برای ایرانیان ایجاد می‌کند تا بتوانند پرداخت‌های اینترنتی را بدون مشکل انجام دهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4dxz7j