سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 839
تاریخ انتشار: 1400/06/08 21:00

خودرو سه چرخی که شگفت‌زدتان می کند+ تصویر

شرکت بریتانیایی مورگان آخرین دستگاه مدل دوست‌داشتنی ۳ Wheeler یا همان سه‌چرخه را از خط تولید خارج کرده است. مورگان فعالیت خود را قبل از جنگ جهانی اول با ساخت خودروهای سه‌چرخ آغاز کرد و در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت این طرح را احیا کند. حال دقیقاً یک دهه بعد، این سه‌چرخه غزل خداحافظی را خوانده است. به مناسبت پایان تولید این خودرو، مورگان چندی پیش نسخه ویژه‌ای بنام P۱۰۱ را معرفی کرد که در تعداد محدود تنها ۳۳ دستگاه ساخته شد.

در طول ۱۰ سال تولید سه‌چرخه، بیش از ۲۵۰۰ دستگاه از آن ساخته و به پرفروش‌ترین محصول مورگان تبدیل شد. بااین‌حال از سال گذشته می‌دانستیم که تولید این خودرو به‌زودی خاتمه خواهد یافت زیرا مجوز استفاده مورگان از پیشرانه دو سیلندر V شکل هارلی دیویدسون امسال منقضی می‌شود. این پیشرانه ۶۹ اسب بخار قدرت دارد که وقتی در کنار وزن تنها ۵۸۵ کیلوگرمی سه‌چرخه قرار می‌گیرد، آن‌را ظرف ۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند.

حدود چهار سال پیش مورگان با معرفی کانسپت EV۳ پیش‌نمایشی از نسخه الکتریکی سه‌چرخه را ارائه کرد اما این نسخه هیچ‌گاه وارد مرحله تولید نشد. بااین‌حال، در انتهای ویدئویی که مورگان به‌منظور ساخت آخرین دستگاه سه‌چرخه منتشر کرده است، به بازگشت سه‌چرخه اشاره می‌شود. در همین حال، در اوایل سال ۲۰۲۰ نیز مورگان گفت از برنامه EV۳ چیزهای زیادی آموخته که این واقعاً به پروژه‌های آینده کمک خواهد کرد؛ بنابراین شاید این پایان راه سه‌چرخه مورگان نباشد و در آینده شاهد بازگشت این خودرو باشیم. البته شاید تنها راه بازگشت سه‌چرخه الکتریکی شدن آن نباشد و بنابراین فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم مورگان برای آینده این خودروی نمادین چه تصمیمی گرفته است.

 

منبع: پدال


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2oayo3