پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 15856
تاریخ انتشار: 1401/02/18 05:38

خودروسازان در بورس پیشی گرفتند

امروز معامله‌گرها ۲۳۰میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۶درصد از کل سهام کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان معامله شد.

در بورس امروز، در مجموع حدود ۶هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شستا»، «خساپا»، «شپنا»، «های وب» و «شتران» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در دومین روز هفته معادل ۲۳۰میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی دست به دست شد، سایپا پس از معاملاتی به ارزش ۲۲۵میلیارد تومان دوم شد و سهام پالایش نفت اصفهان نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.



بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که ۸۱۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فرآورده‌های نفتی» با معاملات ۵۴۵میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.


امروز ۶درصد از کل سهام کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۲۳.۵درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در هشت سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۴۸نماد نخست اختصاص داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ekmv9