شنبه 04 فروردین 1403 - 23 Mar 2024
کد خبر: 19220
تاریخ انتشار: 1401/06/03 04:06

خرید لنت ترمز لیفان X50 و لنت ترمز دانگ فنگ

لنت ترمزها جزء قطعات مصرفی هستند که با گذر زمان و عوامل مختلف، کارایی خود را از دست ‌داده و باید آن‌ها را تعویض کرد. عدم خرید لنت ترمز جدید و رانندگی با قطعه فرسوده، احتمال آسیب بیشتر به سایر قطعات خودرو از جمله دیسک ترمز را افزایش می‌دهد. در ادامه 4 نشانه و آسیب احتمالی رانندگی با لنت ترمز فرسوده بیان شده است.

1- احتمال دارد به دیسک چرخ آسیب وارد کنید.

سیستم ترمز خودروها از قطعات مختلفی تشکیل شده است که به صورت هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند. هنگامی که یک قطعه از این سیستم آسیب ببیند؛ می‌تواند به بخش‌های دیگر نیز آسیب وارد کند. زمانی‌که لنت ترمز تمام شده و به آهن برسد، در صورت تماس با دیسک ترمز، به آن نیز آسیب می‌زند.

هنگامی که پدال ترمز را فشار می‌دهید؛ لنت ترمز برای توقف خودرو با دیسک ترمز تماس پیدا می‌کند. اما زمانی که لنت ترمز به پایان رسیده باشد؛ با هر ترمزگرفتن، بخش فلزی لنت ترمز با دیسک چرخ برخورد کرده و علاوه بر آسیب به سطح دیسک، صدای ناهنجاری نیز ایجاد می‌کند.

2- سرعت عکس العمل لنت ترمز کاهش پیدا می‌کند.

لنت ترمز فرسوده در کاهش سرعت و توقف خودرو عملکرد ضعیفی نشان می‌دهد. اگر لنت ترمز فرسوده باشد، توقف ماشین پس از ترمزگرفتن، طولانی‌تر خواهدبود و این موضوع می‌تواند موجب اتفاقات ناگواری شود. علاوه بر این فشار دادن بیش از حد پدال برای توقف خودرو نیز، یکی از نشانه‌های رانندگی با لنت ترمز فرسوده است. در این موقعیت باید برای خرید لنت ترمز جدید اقدام کنید.

3- هنگام ترمزگیری، خودرو می‌لرزد.

سیستم ترمز سالم، عملکرد خوبی داشته و از ترمزگیری‌های نرمی برخوردار است. اما هنگامی که لنت ترمز فرسوده باشد، با هربار ترمزگیری، خودرو می‌لرزد. لرزیدن خودرو و فرمان هنگام ترمزگیری یکی از نشانه‌های تمام شدن لنت ترمز است. اگر این لرزش با رها کردن پدال ترمز از بین برود؛ لنت ترمز به اتمام رسیده و باید این قطعه را تعویض نمایید.

4- به لاستیک‌های خودرو آسیب وارد می‌کند.

رانندگی با لنت ترمز آسیب دیده، می‌تواند باعث فرسودگی لاستیک‌های چرخ شود. هنگامی که با لنت ترمز، روتور یا کالیپر آسیب دیده رانندگی می‌کنید؛ ناخودآگاه برای کاهش سرعت، ترمزهای شدید و بیشتری می‌گیرید تا خودرو متوقف شود. این ترمزهای شدید در فرسودگی سریع لاستیک‌ها موثر هستند.

راهنمای خرید لنت ترمز دانگ فنگ و لیفان X50

رانندگی با لنت ترمز فرسوده، آسیب‌های فراوانی به همراه دارد؛ بنابراین بهترین اقدام خرید لنت ترمزی جدید و جایگزین کردن آن با قطعه فرسوده است. اولین گام در خرید لنت ترمز جدید، شناخت عوامل موثر بر کیفیت و عملکرد آن است. آشنایی با برندهای معتبر لنت نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. سپس باید با مراکز معتبر فروش و عرضه لنت ترمز آشنا شوید تا از فروشگاهی معتبر لنت ترمز اصل را تهیه کنید. در ادامه درباره نکات مهمی که در هنگام خرید و انتخاب لنت ترمز دانگ فنگ و لیفان X50 باید دقت کنید، بیان شده‌است. با دانستن این نکات، قادر خواهید بود تا لنت ترمزی مناسب برای خودروی خود خریداری نمایید.

جنس و نوع لنت ترمز

در حال حاضر، چند نوع لنت ترمز در بازار عرضه می‌شود. با شناخت هر کدام از آن‌ها و مشورت با متخصصان، می‌توانید بهترین نوع آن را برای خودروی خود انتخاب کنید. از میان این چند مدل لنت، لنت‌های نیمه‌فلزی و سرامیک بسیار رایج‌تر هستند که در ادامه توضیح داده می‌شوند.

  • نیمه فلزی: لنت ترمزهای نیمه فلزی از 35 تا 65 درصد فلز تشکیل شده‌اند. این لنت ترمزها از مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش برخوردار هستند اما در شرایط آب و هوایی سرد، ممکن است کارایی کمتری داشته باشند. همچنین امکان دارد هنگام ترمزگیری کمی سر و صدا داشته باشند.

  • سرامیک: لنت ترمزهای سرامیکی از بهترین و کارآمدترین انواع لنت ترمز موجود در بازار است. این لنت ترمزها گرد و غبار و صدا ندارند. همچنین از قدرت ترمزگیری بالایی برخوردار هستند و به دیسک ترمز، آسیب بسیار کمی وارد می‌کنند.

مدل خودرو

گام بعدی توجه به مدل خودرو و لنت ترمز مناسب آن است.

  • خودروهای کوچک و سبک: خودروهای سبک به طور معمول به انرژی زیادی برای توقف نیاز ندارند؛ بنابراین لنت ترمزهای نیمه‌فلزی و ارگانیک گزینه‌های مناسبی هستند. اما برای کاهش صدا و گرد و غبار ناشی از سایش لنت می‌توانید از لنت ترمز سرامیکی استفاده کنید.

  • خودروهای سواری و معمولی:با افزایش اندازه و وزن خودرو، انرژی بیشتری برای توقف خودرو لازم است؛ بنابراین لنت ترمزهای نیمه فلزی گزینه مناسبی محسوب می‌شود. صرفنظر از قیمت بالا، مدل سرامیکی نیز گزینه خوبی محسوب می‌شود.

  • ماشین‌های مسابقه و اسپورت: هر خودرو با شتاب بالا به نیروی بیشتری برای توقف نیاز دارد. استفاده از لنت‌ترمزهای مخصوص مسابقات یا ریسینگ برای این خودروها ضروری هستند.

  • ماشین‌های سنگین مانند ون، کامیون: با افزایش وزن و اندازه خودرو، نیروی لازم برای توقف خودرو با لنت ترمزهای فلزی تامین می‌شود. لنت ترمزهای نیمه‌فلزی جهت استفاده در خودروهای سنگین، عملکرد بهتری به همراه دارد.

برندهای معتبر لنت ترمز لیفان X50

برندهای فراوانی در بازار فعلی فعالیت می‌کنند. برند سرامیکی NHC و انواع نیمه‌فلزی مانند های‌کیو، فریکسا، های‌تک ساخت کره، پارس ایران و یونیک چین از بهترین برندهای موجود در بازار برای لنت ترمز لیفان X50 هستند. از ویژگی‌های عمومی این برندها می‌توان به عمر مفید استاندارد، عدم تولید گرد و غبار زیاد، عملکرد عالی و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد.

برندهای معتبر لنت ترمز دانگ فنگ

برندهای های‌تک، فریکسا، ‌کوریا تک ساخت کره، پارس و مریت ساخت ایران و بلو ساخت چین از برندهای معروف عرضه شده برای لنت ترمز دانگ فنگ هستند. از ویژگی‌های این برندهای لنت ترمز، می‌توان به عدم استفاده از آزبست، عدم تولید لرزش، صدا، گرد و غبار، قدرت ترمزگیری فوق العاده در شرایط مختلف اشاره کرد.

تجربه‌ای منحصر به فرد با فروشگاه Lent.ir

فروشگاه آنلاین lent.ir یکی از معتبرترین مراکز توزیع و فروش لنت ترمز صادراتی و داخلی است. افراد برای بهره‌گیری از خدمات این فروشگاه کافی است به سایت lent.ir مراجعه کنند. با جست‌وجوی اطلاعات و مدل خودرو در سایت، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین لنت ترمز را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید با متخصصان این فروشگاه صحبت کرده و با راهنمایی از آن‌ها، بهترین لنت ترمز را خریداری نمایید. با خرید از این فروشگاه می‌توانید از گارانتی اصالت لنت ترمز و سلامت فیزیکی آن اطمینان حاصل نمایید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wowxv