پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 6559
تاریخ انتشار: 1400/09/03 15:28

حمله ایلان ماسک به صرافی های ارز دیجیتال

به دنبال جر و بحث کوتاه ایلان ماسک مدیرعامل تسلا با چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) ، مدیرعامل صرافی بایننس ، وی صرافی‌های ارزهای دیجیتال را مورد هدف قرار داد.

مدیر عامل تسلا در زمینه برداشت وجوه از پلتفرم‌های معاملاتی متمرکز صحبت کرد و تاکید کرد که هولدر های دوج کوین از کلیدهای خصوصی (PrivateKey) خود محافظت کنند.

این اولین بار نیست که آقای ماسک از دیدگاه مبتنی بر عدم نگه داری دارایی دیجیتال در صرافی ویا هرگونه طرف ثالث ، حمایت می کند. در ماه فوریه(بهمن ۱۳۹۹) ، وی در توییتی عنوان کرد که هر کیف پول دیجیتالی که به کاربران اجازه نمی دهد وجوه خود را کنترل کنند، باید تحت هر شرایطی از استفاده از آن خودداری شود.

در آن زمان، آقای ماسک همچنین به صرافی ورشکسته شده ی مت‌گوکس ( Mt. Gox) اشاره کرد که در آن ، در سال ۲۰۱۴(۱۳۹۳) به میزان ۸۵۰ ۰۰هزار بیت کوین مفقود شد.

مالکان دارایی های دیجیتال معمولاً به دلیل حملات اینترنتی احتمالی ویا سایر حوادث ، از نگهداری رمزارز خود در کیف پول صرافی‌ها خودداری می کنند. با این حال، مبتدیانی نیز هستند که معتقدند نباید رمز ارز خود را در کیف پول نگهداری کنند زیرا فرآیند انتقال آن بسیار طاقت فرسا است و ممکن است منجر به از دست دادن سرمایه شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3k8yx3