جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 7590
تاریخ انتشار: 1400/09/16 11:23

حمایت فولاد مبارکه از بنگاه‌های داخلی

شرکت فولاد مبارکه قصد دارد در یک اقدام چندمرحله‌ای تأمین‌کنندگان و پیمانکاران سراسر کشور که امکان همکاری با این شرکت را دارند، از طریق خوداظهاری شناسایی و از توانمندی‌های آنها در مسیر توسعه خود استفاده کند. راهبردی که هم به تقویت شرکت فولاد مبارکه و شرکت‌های همکار منجر خواهد شد.

 به گزارش روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه، هادی نباتی‌نژاد، مدیر روابط‌عمومی این شرکت گفت: مزیت‌های فراوانی را می‌توان برای این راهبرد جدید شرکت در نظر گرفت که به برخی از آنها به‌صورت کوتاه اشاره می‌شود. مهم‌ترین حسن این اتفاق، ایجاد فرصت برابر و عادلانه در سراسر کشور، برای تمامی پیمانکارانی است که قصد همکاری با فولاد مبارکه را دارند. همکاری با فولاد مبارکه یک اتفاق دست‌نیافتنی که فقط محدود به برخی شرکت‌ها باشد، نخواهد بود و همه فرصت عرضه توانمندی‌های خود را خواهند داشت.

نباتی‌نژاد افزود: مزیت بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد، افزایش کمی شرکت‌ها در مناقصه است که چند پیامد مثبت دارد که ایجاد رقابت، واقعی‌تر شدن قیمت‌ها، افزایش سلامت مناقصه و شفاف بودن مسیر از جمله این پیامدهای مثبت است. نکته بعدی شناسایی پیمانکارانی که توانایی انجام کار دارند در سراسر کشور است که می‌توان در پروژه‌های گوناگون از آنها استفاده کرد.

بنگاه‌های کوچک و بزرگ توانمند در این فرآیند فرصت پیدا می‌کنند با کسب حمایت فولاد خون تازه‌ای در شریان‌های اقتصادی خود تزریق کنند و به فعالیت خود ادامه دهند. این مسئله اشتغالزایی را نیز در پی خواهد داشت که یکی دیگر از اهداف این طرح است. بالا رفتن سطح کیفی کار شرکت‌ها و پیمانکاران، دیگر مزیتی است که می‌توان به آن اشاره کرد. با بالا رفتن رقابت، شرکت‌ها برای به‌دست آوردن پروژه‌ها ناگزیر به بالا بردن سطح خدمات و توانمندی‌های خود می‌شوند و این مسئله به افزایش بیشتر کیفیت خدمات در سراسر کشور کمک می‌کند.

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نیز با ورود به این مسیر و با حمایت فولاد مبارکه می‌توانند ضمن توانمند کردن خود، با تأمین نیازهای استراتژیک فولاد، گامی در راستای خودکفایی صنعت فولاد و ایران بردارند. در نهایت این اتفاق ظرفیت آن را دارد که به یک نمونه موفق که شرکت‌های بزرگ نفتی، معدنی و فولادی از آن الگوبرداری می‌کنند، تبدیل‌ شود و آینده روشنی پیش‌روی صنعت ایران قرار ‌دهد.

گفتنی است مرحله نخست این شناسایی درباره پیمانکاران و شرکت‌های ارائه‌دهنده فعالیت‌های خدماتی انجام خواهد شد و این شرکت‌ها باید معیارهایی مانند نیروهای انسانی، ظرفیت‌های بازرگانی و مالی و فنی متناسب با موضوع قرارداد را در سامانه SRM فولاد مبارکه در قالب خوداظهاری ثبت و تکمیل کنند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2r58z4