پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 7523
تاریخ انتشار: 1400/09/15 15:00

حضور فعال فولاد مبارکه در نمایشگاه ایران متافو

هجدهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی( ایران متافو) فرصتی است تا شرکت های بزرگ فولادی آخرین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند. اما در این بین فولاد مبارکه اصلی ترین بازیگر صنعت فولاد، حضور پرقدرتی در متافو داشته است.

روز گذشته هجدهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی( ایران متافو) با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت کار خود را آغاز کرد.

نمایشگاهی که شاید در میان نمایشگاه های اخیر یکی از پربار ترین نمایشگاه هایی است که جنب و جوش بیشتری در آن احساس می شد و فعالان صنعت فولاد در آن حضور پررنگی داشتند.

اما در این بین حضور فولاد مبارکه به عنوان اصلی ترین بازیگر صنعت فولاد جای بررسی بیشتری دارد.

هلدینگ فولاد مبارکه چند ماهی است سکان هدایت آن به دست طیب نیا است در اولین نمایشگاه پس از حضور وی در سمت مدیرعاملی، به رسم دوره های گذشته با تمامی زیرمجموعه های خود در متافو شرکت کرده تا بازدیدکنندگان در جریان آخرین تغییرات تولیدی، تکنولوژی و... قرار بگیرند.

از سویی دیگر چنین چیدمانی در نمایشگاه فرصت مذاکرات رو در رو آن هم در شرایطی که صنعت فولاد به همراهی بیشتر نیاز دارد، افزایش داده است.  درواقع فولاد مبارکه سعی بر آن دارد در نمایشگاه ها برای تعامل بیشتر با دیگر فعالان صنعت استفاده کند و شاید همین سیاست تعاملی یکی از کلید های موفقیت این مجموعه در سال های اخیر بوده است.

در کنار چنین اقدامی، هلدینگ فولاد مبارکه آخرین دستاوردهای خود را در حوزه ساخت داخل به نمایش گذاشته است تا در این زمنیه بتواند با تحقق شعار ساخت داخل  با دیگر فولادسازان وارد همکاری شده و تجارب خود را در اختیار آنها قرار دهد.

این دستاوردهای حاکی از آن است که فولاد مبارکه در کنار افزایش تولید بر توسعه دانش و تکنولوژی متمرکز شده تلاش بر آن دارد تا با اجرایی شدن انقلاب صنعتی نسل چهارم بهره وری ار افزایش داده و از تکنولوژی نو ظهور در صنعت فولاد استفاده کند. اتفاقی که می تواند جایگاه صنعت فولاد در جهان را تغییر دهد.

شفافیت عملکرد در این هلدینگ به خوبی با بررسی غرفه های حاضر در متافو قابل رویت است و حضور مدیران عامل و دیگر معاونان بخش های مختلف شرکت های زیر مجموعه می تواند دستاوردهای مثبتی از این نمایشگاه برای مبارکه به همراه داشته باشد.

چینش هلدینگ فولاد مبارکه در نمایشگاه متافو، به خوبی گواه آن است که یک مجموعه با رویکرد ملی و با حفظ منافع ملی، با تدوین برنامه راهبردی در راستای تحقق توسعه پایدار می تواند کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را محقق کند.

هرچند در سال جاری تولیدکنندگان فولاد از جمله فولاد مبارکه با چالش های در حوزه انرژی مواجه بودند و ادامه دار بودن این چالش دور از انتظار نیست، اما مدیریت بحران باعث شد تا همچنان در حوزه های مختلف تولید این مجموعه یا شرکت های تابع آن در صدر آمارها قرار گیرند.

نگاهی گذرا بر غرفه هلدینگ فولاد مبارکه حاکی از آن است که این مجموعه شعار ما می توانیم را در شرایط تحریم و نوسانات ارزی به خوبی محقق کرده و در تلاش برای افزایش حضور در میان صادرات غیر نفتی کشور است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ze9z3