پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 749
تاریخ انتشار: 1400/06/07 20:00

حرکت زیرکانه اعراب برای جذب ماشین بازها!

نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو (GIMS) به طور سنتی بزرگ ترین رویداد سالانه صنعت خودرو در اروپا است. حالا اما برگزار کنندگان این نمایشگاه توانسته‌اند قرار داد جدیدی را با بخش صنعت و گردشگردی کشور قطر منعقد کنند که طی آن به صورت دو سال یک بار، نمایشگاه خودروی دوحه برگزار شود.

نمایشگاه ژنو در تاریخ ۱۹ تا ۲۹ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی برگزار خواهد شد و در پاییز ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ نیز در دوحه قطر برگزار خواهد شد. گرچه به طور سنتی نمایشگاه ژنو همچنان به صورت سالانه برگزار خواهد شد.

 

نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو در قطر نام جدید در تقویم صنعت خودروسازی خواهد بود.

 

نمایشگاه ژنو به طور پیوسته از سال ۱۹۰۵ میلادی در حال برگزاری است و گرچه در پی گسترش ویروس کرونا در دو سال اخیر برگزار نشده است.

 

قرار است در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۲ پیش نمایشی از نمایشگاه خودروی قطر نیز به نمایش گذاشته شود.

 

اکبر آل بیکر، رئیس گردشگری قطر و مدیرعامل شرکت هواپیمایی Qatar Airways، این قرارداد را در راستای سند چشم انداز ملی قطر ۲۰۳۰ با هدف توسعه گردشگری در این کشور عنوان کرده است.

 

موری تورنتینی، رئیس کمیته نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو نیز در رابطه با این همکاری جدید می‌گوید: ما بسیار مفتخر هستیم که توانستیم با کشور قطر یک قرار داد جدید ثبت کنیم و یک نمایشگاه با بالاترین استاندارهای بین المللی را در خاورمیانه برگزار کنیم. با توجه به این همکاری مشترک می‌توانیم ۹۱ دوره نمایشگاه خودروی ژنو که در ۲۰۲۲ میلادی برگزار خواهد شد را به بهترین نحو پشت سر بگذاریم و پس از آن با آموخته های خود در شرایط جدید جهان، یک استاندارد جدید را در دوحه به نمایش بگذاریم.

 

متولیان نمایشگاه خودروی ژنو پس از لغو نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ با بسته پیشنهادی ۱۴.۱ میلیون پوندی از سوی دولت محلی کانتون ژنو مواجه شد که این پیشنهاد را رد کرد.

 

در نتیجه برگزاری نمایشگاه در سال ۲۰۲۱ نیز به حالت تعلیق درآمد تا پولهای نفتی و گازی قطری ها از راه رسید و به نوعی قدیمی ترین نمایشگاه خودروی جهان را نجات داد.

 

در سالهای اخیر، نمایشگاه‌های خودرو بار مالی سنگینی را بر روی دوش خودروسازان قرار می‌دادند و به همین دلیل شرکت های بزرگ و کوچک خودروسازی از حضور در برخی از رویدادها انصراف می‌دادند. باید دید که آینده نمایشگاه های خودرویی به چه صورت ادامه پیدا خواهد کرد. در حال حاضر برگزاری نمایشگاه های بزرگ خودرو در چین و آمریکا به حالت عادی درآمده است و فقط در کشورهای اروپایی است که به حالت عادی باز نگشته است.

 

منبع: دیجیاتو


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36e8j2