پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 4727
تاریخ انتشار: 1400/08/11 12:10

حرکت ذوب‌آهن اصفهان در مسیر توسعه با تولید محصولات جدید

ذوب‌آهن اصفهان در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ با وجود کمبود مواد اولیه و بحران آب، در تولید چدن مذاب ۱۰ درصد نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته رشد داشت و ۱۲ محصول جدید نیز به سبد محصولات این مجتمع عظیم صنعتی اضافه شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با بیان این مطلب گفت: با جهش قابل‌توجه درآمد، سود خالص این شرکت رشد چشمگیری نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته داشته است.

وی افزود: میزان صادرات ۶ ماه‌ نخست امسال این مجتمع عظیم صنعتی نیز ۶۰۵ هزار و ۶۰۶ تن برآورد می‌شود که ارزش دلاری آن ۱۰۵ درصد و تناژ آن ۳۱ درصد رشد داشته است. وی افزود: در ۶ ماه نخست امسال تقریبا ۹۰ درصد سود سال ۱۴۰۰ در ذوب‌آهن اصفهان ثبت شد و برای نخستین‌بار حاشیه سود شرکت به بالای ۱۰ درصد رسید.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان در ۶ ماه منتهی به شهریور برای هر سهم ۳۳۱ ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۲۷۰ درصدی داشته است. سود ناخالص با رشد ۱۹۵ درصدی به ۳۹۳۰ میلیارد تومان و سود خالص به ۲۰۳۶ میلیارد تومان رسید. ذوب‌آهن اصفهان در ۶ ماه نخست امسال ۶ پروژه برای تامین پایدار آب کارخانه، ۲ پروژه به‌منظور توسعه و بهینه‌سازی ظرفیت تولید و ۵ پروژه برای اصلاح ساختار فنی کارخانه در دست اقدام دارد.

یزدی‌زاده گفت: ذوب‌آهن اصفهان با اهداف و شاخص‌های برنامه‌ای خود هر سال تعدادی از پروژه‌های طراحی و توسعه محصول جدید را آغاز و در طی آن، محصولات جدید فولادی در رده فولادهای صنعتی و ساختمانی را تولید و عرضه می‌کند که در این راستا در ۶ ماه آغاز امسال و مطابق با اهداف استراتژیک تعریف شده است.

یزدی‌زاده دستاوردهای مهم ذوب‌آهن اصفهان در نیمه نخست امسال را بدین شرح برشمرد: انتخاب ذوب‌آهن به‌عنوان بنگاه اقتصادی ممتاز وزارت کار، انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی کوره بلند شماره ۲، قدردانی استاندار از مدیریت ذوب‌آهن به‌عنوان کارفرمای سلامت‌محور استان، بومی‌سازی چرخ و محور قطارهای‌های مانوری در پویش بازرگان ذوب‌آهن، کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب با اجرای طرح‌های توسعه، تولید میلگرد ۵۰ مارک ۷۰CR۲ با ارزش افزوده بالا برای تامین نیاز کشور، تولید ریل مترو برای مترو تهران، تولید آرک معدن TH۳۶، صادرات نخستین محموله آرک معدن V۲۱، تولید میلگرد آلیاژی ۳۰، کسب تندیس طلائی و گواهینامه برند سبز، بارگیری مواد فله‌ای از کشتی به واگن و ارسال به ذوب‌آهن، دستیابی به رکورد تولید ۲۵ ساله کلاف.

در ادامه باید خاطرنشان کرد جوایز، گواهینامه‌ها و تقدیرنامه‌های اخذ شده توسط این شرکت عبارتند از: کسب تندیس طلایی و گواهینامه برند سبز، تمدید اعتبار و صدور گواهینامه‌های سیستم‌های مدیریتی استاندارد شرکت، انتخاب شرکت ذوب‌آهن به‌عنوان بنگاه اقتصادی ممتاز وزارت کار، دریافت تندیس زرین رضایتمندی مشتری، صدور مجدد گواهینامه سیستم مدیریت محیط زیست، قدردانی استاندار اصفهان از مدیریت ذوب‌آهن به‌عنوان کارفرمای سلامت‌محور نمونه استان، دریافت نشان عالی روابط‌عمومی از صنعت روابط‌عمومی ایران، قدردانی مدیرکل امور مالیاتی استان از اقدامات مبارزه با پولشویی ذوب‌آهن اصفهان، قدردانی وزیر راه و شهرسازی از زحمات بی‌دریغ مدیریت و کارکنان ذوب‌آهن اصفهان، کسب عنوان تعاونی برتر ملی برای دومین‌بار‌ توسط تعاونی مصرف کارکنان دریافت تندیس زرین و لوح تقدیر در بزرگ‌ترین گردهمایی مدیران صنعت و تجارت.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48r6w2