جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
کد خبر: 16185
تاریخ انتشار: 1401/02/24 10:45

حذف امضاهای طلایی در عرضه سوخت

سامانه صدور الکترونیکی مجوز جایگاه‌های عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی رونمایی می‌شود.

سامانه صدور مجوز جایگاه‌های عرضه سوخت به‌منظور شفاف‌سازی، حذف کاغذبازی‌ها و حرکت به سمت استاندارد‌های دولت الکترونیک برای نخستین بار در صنعت نفت راه‌اندازی شده است.

طراحی تا راه‌اندازی این سامانه در کمتر از دو ماه اجرا شد و از ابتدای فروردین‌ امسال با صدور اطلاعیه‌ای به مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به بهره‌برداری رسید و نخستین مجوز احداث جایگاه نیز در روز دوم اردیبهشت‌ امسال از طریق این سامانه اعطا شد.

با راه‌اندازی این سامانه همه امضا‌ها و مجوز‌ها در مناطق و ستاد کاملاً الکترونیکی انجام و مجوز صادرشده به‌صورت خودکار وارد حوزه مجوز‌های ملی کشور شده و ثبت می‌شود.

فرآیند دریافت مجوز احداث جایگاه سوخت پیش از این بسیار طولانی، پیچیده و همراه با امضا‌های طلایی بود که هم‌اکنون با راه‌اندازی سامانه درگاه ملی درخواست مجوز جایگاه سوخت مایع و سی‌ان‌جی در زیرمجموعه درگاه ملی مجوز‌های کسب‌وکار کشور، علاوه بر ارائه خدمات سریع‌تر به مردم، یکپارچه‌سازی و حذف فرآیند‌های پیچیده و غیرضروری، گامی مهم در مسیر حرکت به سمت دولت الکترونیک، پاسخگویی و مدیریت شیشه‌ای برداشته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m8oqj