دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
کد خبر: 18885
تاریخ انتشار: 1401/05/19 06:47

جلوگیری از ضررهای چند صد میلیونی سرقت خودرو

پیش از ورود به بحث اما بد نیست به این نکته اشاره کنیم که رعایت طیف وسیعی از راه­های سنتی، اعم از استفاده از قفل­های پدال تا استفاده از روش­های مدرن همه با هم می­توانند سارقان را از سرقت بازدارند، اما باید بهینه ­ترین راه را کشف کرد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که سرقت موضوع دیگران نیست، می­تواند همین امروز یا فردا موضوع شما هم باشد، پس بیایید این پدیده را جدیتر از یک احتمال و تصور، دنبال کرده و شناسایی کنیم.

 

 

چرا به روش­های پیشگیری از سرقت نیاز اساسی داریم؟

در اردیبهشت سال جاری(۱۴۰۱ شمسی)، افکار نیوز گزارش می­کند که در ازای هر صد و سی و شش نفر، یک مورد سرقت در کشور رخ می­دهد که بیش از چهل درصد این آمار مرتبط به خودرو است. در این بین به ترتیب پراید، پژو ۴۰۵ ، پژو ۲۰۶ و بعد سمند در صدر آمار سرقت­ خودرو قرار دارند. دیدار نیوز در گزارشی مفصل مرتبط به پاییز سال ۱۴۰۰ به وضعیت سرقت خودرو در کشور نگاهی عمیق انداخته و نهایتا این نتیجه را گرفته که حتی خودروهای میلیاردی هم به دلیل عدم رعایت نکات پیشگیرانه به سادگی توسط سارقان به سرقت می­روند.

۲۵ خرداد ۱۴۰۱،‏ ایرنا به نقل از فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام می­کند که در سه ماهه ­ی ابتدایی سال، هفت درصد نرخ سرقت خودرو در کشور افزایش یافته است. آمارها، مصاحبه ­ها و نیز گزارش­های رسمی، همه خبر می­دهند که فارغ از نوع ماشین، هر مالکی محتاج است که موضوع پیشگیری از سرقت را در اولویت بگذارد، روش­های سنتی مراقبت از خودرو هم نشان داده­اند که هنوز در زمینه­ ی ممانعت از سرقت، نقطه ضعف­هایی دارند. از این رو است که ما رجوع به روش­های تازه­ای مانند استفاده از ردیاب سینوترک را مهم­ترین اقدام ایمنی بخش می­دانیم.

 

 

نکته­ای درباره ­ی سرقت، آینده­ نگری و بیمه ­ی بدنه

شما می­توانید برای رهایی از خسارت­های جزئی یا کلی مرتبط با سرقت، خودرو را بیمه­ی بدنه کنید. اگر خودروی شما به تمامی به سرقت رفت و یا بخشی از خودرو به صورت درجا سرقت شد (مثلا رینگ و لاستیک)، در هر دو صورت بیمه­ی بدنه می­تواند خسارت شما را جبران کند. از هر نوع سیستم ایمنی و ضدسرقتی که استفاده می­کنید، بیمه­ ی بدنه را هم جدی بگیرید.

بهترین ضد سرقت حال حاضر دنیا برای خودرو چیست؟

مطالعات نشان می­دهد، در صدر فهرست ضد سرقت­ها، سیستم­های ردیاب قرار دارند، کمترین آمار سرقت و بیشترین آمار بازپس­گیری خودرو سالم از سارق، مرتبط به همین سیستم است. ردیاب­ها اما به فراخور رشد دانش و تکنولوژی انواع بسیاری دارند، برخی فقط موقعیت مکانی خودروی شما را نشان می­دهند، برخی دیگر وقت رانندگی ناایمن به شما هشدار داده، دسته­ ی دیگر منهای این کارکردها میزان مصرف سوخت را هم اطلاع رسانی­ می­کنند و نهایتا دستیار شما در مساله­ ی ایمنی خودرو هستند.

لازم به ذکر است که ردیاب­ها حاوی سیمکارت هستند و اتصال این سیم کارت به اینترنت باعث می­شود که شما محل قرار گیری خودرو را بر روی نرم ­افزار گوشی شناسایی کنید، برخی از انواع جی­ پی ­اس، می­توانند پیامک­هایی چون پیامک هشدار برای شما ارسال نمایند. ردیاب­ها همچنین از منظر نحوه­ی تامین برق و انرژی هم به دسته­بندی­های متنوعی تقسیم می­شوند که در این بخش به آن­ها خواهیم پرداخت.

نگاهی به انواع ردیاب خودرو

GPS از شبکه­ای از ماهواره­های سیار در فضای زمین سیگنال دریافت کرده و موقعیت مکانی خود را به دریافت کننده ­های دیگری مانند نرم­افزارهای تلفن همراه ارسال می­نمایند، از این رو هر جی ­پی ­اس به انرژی برق محتاج است. نوع تامین انرژی باعث شده که انواع مختلفی از ردیاب تولید و به بازار عرضه شود. برخی برق را از دیاگ ماشین دریافت می­کنند، برخی خود دارای شارژر داخلی هستند و دسته­ای دیگر به سیم­کشی و اتصال به ماشین محتاج هستند. بیایید نگاهی به این انواع بیندازیم:

ردیاب آهنربایی:این نوع از جی­ پی ­اس ­ها به سادگی بر سطوح مختلف فلزی و داخلی خودرو شما متصل می­شوند و دریافت و ارسال سیگنال­های ماهواره­ای را پیش می­برند. برخی از این نوع ردیاب توان شنود هم دارد و با اتصال به نرم­افزاری که بر تلفن همراه شما نصب شده است، وضعیت خودرو را ثانیه به ثانیه گزارش می­کند. برخی از انواع این نوع از ردیاب برای مدت بسیار مدیدی هم به شارژر و باتری نیاز پیدا نمی­کنند و می­توانند گاه تا بازه­ای بیش از یکسال از برق داخلی خود استفاده­ی بهینه داشته باشند. یکی از بهترین انواع ردیاب­ مگنتی ردیاب سینوترک است.

ردیاب فندکی:در رقابت همیشه ­ی امنیت و سرقت معمولا اول امنیت ایجاد می­شود و بعد سارقان راه ­حل پیدا می­کنند، از این رو سارق همیشه بزرگترین محقق امنیت است. این پژوهشگر قوی گاهی میتواند با بررسی نقاطی جی­ پی ­اس شما را پیدا کرده، از این رو جی­ پی­ اس­ های فندکی که کاملا شبیه شارژرهای فندکی هستند، می­توانند مساله ­ی چالش برانگیز سارقان باشند.

برخی از انواع ردیاب فندکی توان شنود هم دارند و می­توانند ساعات متمادی صدای موجود در ماشین را ضبط کنند، امکان انتقال پیام متنی خودکار نیز یکی دیگر از ویژگی­های این نوع از فندک ردیابی است. ویژگی ضبط صدا در بسیاری از برندهای ردیاب و در انواع متنوع آن­ها تعریف شده، یکی از بهترین­ها ردیاب سینوترک با ویژگی ضبط صدا است.

ردیاب دیاگی :هر جی ­پی­ اس برای دریافت و ارسال سیگنال به انرژی محتاج است، ردیاب­ های دیاگ انرژی مورد نیازشان را از دیاگ ماشین دریافت می­کنند. بسیار سریع نصب می­شوند و بی­آنکه برای نصب آن­ها به متخصص محتاج باشید، کار شما را در زمینه ­ی ایمنی خودرو به سادگی تسهیل می­کنند.

ردیاب رله­ای:این نوع ردیاب­ها به کمک سیم به خودرو شما متصل می­شوند و ابعاد بسیار کوچکی داشته و به راحتی پنهان می­شوند، اتصال آن­ها به خودرو کار بسیار ساده­ای است. برای انتخاب بهترین نوع از ردیاب رله­ ای می­توانید، ردیاب سینوترک مدل ST-907 را به عنوان یکی از بهترین­ها انتخاب نمایید.

اینکه در میان انواع ردیاب­های مطروحه، کدام­یک بهترین گزینه­ی شماست، به این موضوع بستگی دارد که شما از جی ­پی­ اس دقیقا چه توقعی دارید، کدام امکانات برای شما در اولویت است و از منظر هزینه کرد چه عددی را برای ایمنی خودرو در نظر گرفته ­اید. در این بخش نگاهی هم به نحوه­ ی نصب ردیاب خودرو خواهیم داشت.

در این مقاله سعی شد با گذری بر اهمیت ردیاب و نیز اشاره ­ای به ردیاب سینوترک به عنوان یکی از بهترین­های موجود در بازار، نگاهی نیز به انواع جی­ پی ­اس، کارکرد و تفاوت­هایشان بیندازیم. آنچه گفته شد البته نگاهی اجمالی به دنیای وسیع جی ­پی ­اس­ ها و سیستم­های نوین ضدسرقت خودرو بود و همچنان در این باره بحث و گفتگو فراوان است.

انواع متنوع جی­ پی­ اس­ های موجود فرصتی هستند برای ایمن سازی و رهایی از نگرانی­ها و اضطراب­های معمولی که ما درباره­ ی خودروها مان داریم.امید است آنچه گفته شد در وهله­ ی اول منجر به ایمنی خودروی شما شده و همزمان از نگرانی­های شما بکاهد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m89nw