جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 6535
تاریخ انتشار: 1400/09/03 13:11

جشن انتشارات در روابط عمومی

قربانعلی تنگ شیر- مدرس دانشگاه

: در هر کشوری انتشارات نشانه پیشرفت و توسعه ملی است، زیرا فرهنگ و هنر باشکوه نشانگر آرامش‌های درونی و بیرونی آن جامعه است؛ به این ترتیب رشد انتشارات می‌تواند به تعالی هنر آن ملت بیفزاید. انتشارات روابط‌عمومی‌ها بخشی از تعامل با اهداف سازمانی آنهاست؛ به‌عبارت دیگر برای اعتدال دانش روابط‌عمومی‌ها و باتوجه به اهمیت فعالیت‌های انتشاراتی، ضرورت برگزاری جشنواره سالانه انتشارات برای ایجاد رقابت و ارزیابی الگوهای موفق انتشاراتی نمایان است.

 انجمن متخصصان روابط عمومی باتوجه به اهداف خود تاکنون موفق به برگزاری ۱۵ دوره این جشنواره شده و شانزدهمین دوره آن در آذر امسال برگزار خواهد شد.

 با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در این دوره برگزاری جشنواره شاهد ارتقای کمی و کیفی تولیدات انتشاراتی روابط‌عمومی‌های ایران خواهیم بود و این تولیدات از تنوع و خلاقیت بیشتری برخوردار خواهند شد. ارائه الگوهای جدید نشر با رویکردهای آموزشی در هر دوره از جشنواره به‌خوبی دیده می‌شود؛ به‌ویژه در انتشار انواع خبرنامه‌ها، بولتن‌ها، نشریات درون و برون‌سازمانی و تولیدات نشر الکترونیک نظیر وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، خبرنامه‌های الکترونیکی..... مخاطبان سازمانی به‌خوبی توانسته‌اند با این ابزارهای مفید روابط عمومی به اطلاعات موردنظر خود دسترسی داشته باشند تا با تحولات ایجاد شده در عرصه ارتباطات و فناوری‌‌های نوین ارتباطی تولیدات انتشاراتی نیز از تنوع و کیفیت بالاتری برخوردار شوند و به‌نوعی پاسخگوی نیاز امروز مخاطبان سازمان‌ها باشند.

البته باتوجه به افزایش هزینه‌های چاپ و نشر و توزیع و حمل‌ونقل، بسیاری از واحدهای روابط عمومی انتشارات مکتوب و فیزیکی را متوقف کرده و به نشر الکترونیکی روی آورده‌اند و از طریق وب‌سایت‌ها، اینفوگرافی و موشن‌گرافی توانستند تا حدود بسیار مطلوبی به اهداف اطلاع‌رسانی خود برسند. 

پیام و تولید محتوا از بخش‌های مهم جشنواره انتشاراتی بوده که در قالب خبر، فیلم، صوت، عکس، کتاب و بروشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. 

در این جشنواره همه آثار ارسالی به‌صورت الکترونیکی است و داوران هر رشته پس از پایان ارزیابی‌ها نقاط قوت و ضعف آثار داوری شده را به اطلاع روابط‌عمومی‌ها خواهند رساند، چون روابط عمومی‌ها پاسخگو‌ترین پاسخگو‌ها هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3k87x3