دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
کد خبر: 9774
تاریخ انتشار: 1400/10/13 12:06

جزییات واگذاری سهمیه بنزین به اشخاص

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم جزییات اجرای طرح واگذاری سهمیه بنزین به اشخاص به‌جای خودرو را در دو جزیره کیش و قشم تشریح کرد.

به گزارش مهر، افشار فتح‌اللهی، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در نشست خبری با بیان اینکه قرار است تا پایان سال ۱۴۰۴ قشم به هاب صادرات پتروشیمی خاورمیانه و قطب گردشگری داخلی و خارجی تبدیل شود، گفت: از دیگر برنامه‌های توسعه جزیره قشم احداث بنادر بزرگ چندمنظوره، تاسیس بورس انرژی منطقه‌ای، تبدیل جزیره به هاب بانکرینگ (سوخت‌رسانی) به کشتی‌های عبوری از خلیج‌فارس، تاسیس ذخایر بزرگ انرژی، راه‌اندازی صندوق‌های پروژه و بهره‌برداری از ظرفیت گردشگری سلامت است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم درباره جزییات اجرای طرح اختصاص بنزین به شهروندان قشم گفت: قرار است به هر نفر ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی داده شود که به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد. خانواده‌هایی که بیش از یک خودرو دارند، باید مابقی را بنزین آزاد بزنند. به‌گفته فتح‌اللهی، قرار است این طرح در دو جزیره قشم و کیش به‌صورت آزمایشی اجرا شود؛ به‌گونه‌ای که ابتدا در کیش اجرا خواهد شد و سپس با یک فاصله ۲ تا ۳ هفته‌ای در قشم به اجرا در می‌آید. سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: در اجرای این طرح سهمیه خودرو از بین نخواهد رفت؛ ضمن اینکه سرپرست خانوار می‌تواند سهمیه بنزین خانواده را بفروشد. دولت برای اجرای طرح در سطح ملی یک ماه بعد از اجرا شدن سهمیه‌بندی بنزین در کیش و قشم، ارزیابی خود را انجام خواهد داد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27brg3