جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 17599
تاریخ انتشار: 1401/03/28 01:59

جزئیات مهم درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان

سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از جزئیات بیمه فرهنگیان اطلاع داد که در این جزئیات بیمه فرهنگیان از روش صندوقی به روش بیمه‌گری تغییر یافته است.

سید‌سعید مقدم‌زاده با اشاره به فعالیت اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مجموعه متنوعی از خدمات مختلف ذیل این اداره کل تعریف می‌شود. بخش رفاه آن حول موضوعات رفاه و معیشت فرهنگیان در سراسر کشور است که یک بخش ملی است و بخش پشتیبانی و تدارکات و خدمات نیز پشتیبانی حوزه ستادی و کشور را دنبال می‌کند.

مقدم‌زاده درباره جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز گفت: زمانی که قرار شد مسئولیت این حوزه را برعهده بگیرم با بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان نمونه درباره بحث رفاه و معیشت فرهنگیان همچنین بحث بیمه مقارن شد که این امر را به فال نیک می‌گیریم.

جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان


وی ادامه داد: در راستای منویات رهبری تلاش داشتیم در مسیری روشن این موضوعات را پیگیری کنیم. دغدغه رهبری و ما نیز به عنوان مسئول این حوزه این بود که فرهنگیان در شرایط ایده‌آل قرار بگیرند و این امر منجر به ارتقای کیفی سطح آموزش در مدارس شود.


مقدم‌زاده افزود: در بخشی از سند تحول بنیادین نیز به این موضوع پرداخته می‌شود موضوعی مانند رتبه‌بندی معلمان در کنار سایر زیرنظام‌های سند به عنوان موتور محرک در ارتقای کیفیت زندگی معلم موثر است.

سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تلاش می کنیم  وضع منزلت و معیشت معلمان اصلاح شود و ارتقا پیدا کند با توجه به تمام کسری‌های منابع، از وضع موجود به نحو مطلوبی بهره خواهیم برد تا رضایت فرهنگیان حاصل شود. کنار گذاشتن روش صندوقی در بیمه فرهنگیان بسیار مهم بود که روش بیمه‌گری جایگزین آن شده است.

سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال برای بیمه فرهنگیان با یک شرکت بیمه تجاری قرارداد بسته‌ایم که توانگری خوبی دارد، گفت: این شرکت از عهده سرویس‌دهی به همکاران برخواهد آمد و ما نیز سازوکار‌های موثری را برای این امر تعبیه کردیم.

وی تفاوت روش صندوقی و بیمه‌گری را شرح داد و افزود: برای اولین بار بعد از چند سال توانستیم سهم دولت را برای بحث رفاه و درمان همکاران احیا کنیم؛ در روش صندوقی کیفیت مطلوبی نداشتیم، پوشش دندان و عینک وجود نداشت و تمام پوشش‌ها در حد متوسط بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4885za