شنبه 04 فروردین 1403 - 23 Mar 2024
کد خبر: 18659
تاریخ انتشار: 1401/05/08 23:33

جزئیات اهداف کیفی طراحی آریسان ۲

گروه صنعت: معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو توجه به خواست و رضایت مشتریان را از دلایل انجام پروژه ارتقای وانت آریسان دانست و گفت: آریسان ۲ در کنار ۶ برنامه توسعه محصول، یکی از موارد طرح تحول کیفی محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو است.

گروه صنعت: معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو توجه به خواست و رضایت مشتریان را از دلایل انجام پروژه ارتقای وانت آریسان دانست و گفت: آریسان ۲ در کنار ۶ برنامه توسعه محصول، یکی از موارد طرح تحول کیفی محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو است. وانت آریسان ۲ دارای گیربکس BE ارتقا یافته است که ۱۳ درصد گشتاور موتور آن نسبت به آریسان قبلی افزایش داده شده است.

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو عنوان کرد: برخورداری از توان ۱۰۱ اسب بخار، افزایش ۲۰ درصدی گشتاور انتقال قدرت و افزایش ۷ درصدی حجم مخزن سوخت CNG از وجوه تمایز این محصول نسبت به خودرو مبناست که قطعا در افزایش رضایتمندی مشتریان تاثیرگذار خواهد بود، ضمن اینکه فرمان‌پذیری و عملکرد کلاچ و ترمز نیز در این محصول، از موارد بهبود و ارتقا یافته به‌شمار می‌رود.

به‌گزارش ایکوپرس، سهراب برفروشان افزود: گروه صنعتی ایران‌خودرو ۳ محور تولید، توسعه محصولات جدید، از رده خارج کردن محصولات قدیمی و کیفی‌سازی محصولات فعلی را عنوان محورهای اصلی طرح تحول کیفی خود قرار داده است و پروژه وانت آریسان ۲، در سرفصل محور اول یعنی توسعه محصولات جدید قرار دارد.

برفروشان با اشاره به ویژگی‌های وانت آریسان ۲ گفت: این پروژه با هدف افزایش ایمنی راننده و سرنشین، استحکام خودرو و رعایت استانداردهای زیست‌محیطی و ملی، طرح‌ریزی، طراحی و تولید شده است.

وی با اشاره به تغییرات انجام‌شده در وانت آریسان ۲ خاطرنشان کرد: سیستم یکپارچه شاسی این خودرو، وجه تمایز این خودرو نسبت به محصول مبنا به‌شمار می‌رود و دارای شاسی یکپارچه با ظرفیت ۷۵۰ کیلوگرم بار و سرنشین است و با بکارگیری این نوع شاسی و افزایش استحکام بدنه، انتظارات مشتریان از این محصول برآورده خواهد شد.

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو، با اشاره به تغییرات انجام‌شده در گشتاور این محصول گفت: با توجه با اینکه قوای محرکه وانت آریسان ۲ تغییر یافته، توانایی و گشتاور موتور بالاتری را می‌توانیم از این محصول دریافت کنیم، استاندارد آلایندگی این خودرو تجاری یورو ۵ بوده و یکی از اهداف مدنظر آن، اخذ استانداردهای ملی است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات بهبودی که در این محصول و براساس بازخوردهای دریافتی از سوی مشتریان انجام‌شده، تغییر محل قرارگیری چرخ زاپاس است که در حال‌حاضر صندلی سرنشین این محصول مانند سایر خودروهای سواری، دارای فضای استاندارد و راحتی است.

برفروشان یادآور شد: ظرفیت مخزن این خودرو دوگانه‌سوز نسبت به خودرو مبنا ۵ لیتر افزایش یافته است و مخازن CNG در زیرمجموعه اتاق‌ها قرار دارد و این موضوع موجب شده فضای باری که مورداستفاده قرار می‌گیرد، مسطح باشد که امکان بهره‌برداری و استفاده بهتری را فراهم کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده ایران‌خودرو برای توسعه کیفی وانت آریسان ۲، عنوان کرد: هر محصولی پس از عرضه به بازار و پیمایش، از طریق سیستم‌های ارزیابی و نظرسنجی ایران‌خودرو، بازخوردهایی را از سوی مشتریان دریافت می‌کند که اگر زمینه‌های بهبودی برای این محصول از سوی مشتریان شناسایی شود، ایران‌خودرو به صورت فرآیند بهبود مداوم در زمینه نقاط بهبود فعالیت خواهد کرد.

رشد ۴۷ درصدی تولید کامل

با افزایش ۴۷ درصدی تولید کامل و عبور مستقیم و رشد ۳۰ درصدی تحویل خودرو به مشتریان، تعهدات معوق گروه صنعتی ایران‌خودرو در روز ۳۱ تیر امسال به ۳ هزار خودرو رسید؛ این تعداد در تیر سال گذشته حدود ۲۸ هزار خودرو بود. بر پایه این گزارش، 2 هزار خودرو از تعهدات معوق مربوط به محصول سمند است که با دریافت مجوز شماره‌گذاری این تعداد از تعهدات کسر خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید، تعداد تولید کامل در گروه صنعتی ایران‌خودرو در روز پایانی تیر با رشد ۴۷ درصدی به تعداد ۱۹۲.۳۹۹ خودرو رسیده است. تعداد اسناد صادر شده خودرو نیز از ابتدای امسال تا ۳۱ تیر با رشد ۳۵ درصدی به ۱۷۸.۸۱۹ خودرو رسیده که این عدد در بازه زمانی یادشده در سال گذشته ۱۳۲.۹۴۰ خودرو بوده است. در همین حال، تحویل خودرو به مشتریان از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته و از عدد ۱۴۴.۱۸۳ به ۱۸۷.۸۸۵ خودرو رسیده است.

گروه صنعتی ایران‌خودرو با تغییر رویکردهای خود و حذف خودروهای ناقص از فرآیند تولید، گام مهم و موثری در افزایش عرضه به بازار داشته است. این اقدام در کنار افزایش کیفیت محصولات، کاهش هزینه قابل‌توجهی در فرآیند تولید و همچنین کاهش ضایعات تولیدی داشته است.

مجموعه کارکنان و مدیران بزرگ‌ترین خودروساز کشور، عزم خود را جزم کرده‌اند تا با تولید و عرضه محصول کیفی، سبب افزایش رضایتمندی مشتریان شده و نیاز بازار را تامین کنند.

لوکس‌ترین سدان ملی

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو از عرضه نسخه جدید تارا اتوماتیک در تیپ V۴ با تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتر و همچنین تغییراتی در طراحی ظاهری در آبان خبر داد.

محسن رضایی‌منش درباره هدف ایران‌خودرو برای عرضه تارا اتوماتیک جدید گفت: ایران‌خودرو با عرضه تارا سعی کرد محصولی مطابق با استانداردهای جهانی، تجهیزات روز و طراحی جذاب را به مشتریان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه تارا اتوماتیک در حال‌حاضر لوکس‌ترین، مدرن‌ترین و ایمن‌ترین سدان تولید شده در کشور به‌شمار می‌رود، گفت: ایران‌خودرو برای مشتریان لوکس‌پسند تصمیم گرفته یک نسخه لوکس‌تر از سدان تارا اتوماتیک فعلی را به بازار ایران عرضه کند که تغییراتی در تجهیزات رفاهی و ایمنی و همچنین در زمینه طراحی ظاهری در آن اعمال شده است.

رضایی‌منش درباره مشخصات فنی تارا اتوماتیک جدید افزود: نسخه جدید تارا اتوماتیک همچنان از موتور TU۵P (بهینه شده) بهره می‌برد که قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور است و نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ‌ترونیک (دستی) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و برای این گیربکس مدل رانندگی اسپرت و برفی نیز تعریف شده است.

وی درباره تغییرات تارا اتوماتیک V۴ نسبت به نسخه پایه از منظر امکانات اظهار کرد: از جمله آپشن‌های اضافه شده به تارا اتوماتیک V۴ می‌توان به Kick Sensor یا حسگر پا در زیر سپر عقب برای باز شدن در صندوق عقب، گرم‌کن صندلی‌های راننده و سرنشین جلو، امکان برقراری تماس اضطراری SOS اشاره کرد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو بیان کرد: به موجب اضافه شدن قابلیت تماس اضطراری SOS، طراحی کنسول سقفی (پنل سانروف) تارا اتوماتیک V۴ نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده و همچنین کلیدهای شیشه‌بالابر روی قاب رودری‌های تارا اتوماتیک V۴ قرار گرفته‌اند و به موجب آن طراحی کنسول جلو تارا اتوماتیک تیپ V۴ نیز تغییر کرده و در این قسمت یک موبایل‌باکس اضافه شده است. وی افزود: همچنین ایران‌خودرو طراحی صندلی ردیف دوم تارا اتوماتیک تیپ V۴ را هم تغییر داده و یک زیرآرنجی (تکیه‌گاه دست) در قسمت میانی برای سرنشینان عقب به این خودرو اضافه شده است.

رضایی‌منش گفت: ایران‌خودرو قصد دارد، برای نسخه اتوماتیک تیپ V۴ تارا چراغ‌های عقب با گرافیکی جدید را نصب کند تا استایل بیرونی این سدان پرطرفدار را هم بروزرسانی کرده باشد.

گفتنی است، تارا اتوماتیک تیپ V۴ با دارا بودن تجهیزاتی مانند حسگر پا صندوق عقب، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، امکان تماس اضطراری SOS و گرم‌کن صندلی‌های جلو، چراغ آفتاب‌گیر راننده، چراغ خوشامدگویی در زیر رودری و چراغ داشبورد لوکس‌ترین سدان تولیدی داخل کشور محسوب شده و به‌خوبی قادر به رقابت با خودروهای هم‌کلاس روز جهان است.

فراخوان شرکت تام

شرکت تام در نظر دارد به‌منظور پیشبرد اهداف فناورانه، از ایده‌های جذاب و کاربردی شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه پروژه‌های خود و در راستای هوشمندسازی بهره‌برداری کند. فراخوان شرکت تام در دو حوزه هوشمندی خودرو و صنعت در نظر گرفته شده است. در حوزه هوشمندسازی خودرو، زمینه‌های همکاری شامل تمامی سامانه‌های کمک راننده پیشرفته در سطوح صفر تا 2 اتوماسیون خودرو، از جمله سامانه‌های کمک راننده تشخیص نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد رو به جلو، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، فرمان اضطراری خودکار، چراغ‌های جلو خودکار، چراغ‌های جلو تطبیقی، دوربین دید در اطراف و سیستم‌های بیومتریک است.

از دیگر زمینه‌های همکاری می‌توان به سامانه تله‌ماتیک برای خودروهای متصل، سامانه پایش فشار باد تایر، سامانه کیلس و سامانه شارژر بی‌سیم تلفن همراه اشاره کرد.

این فراخوان در حوزه صنعت نیز شامل سامانه‌های اینترنت اشیا در صنعت و سیستم‌های بینایی (Vision Systems) است.

متقاضیان همکاری می‌توانند به وب‌سایت شرکت تام به نشانی www.tam.co.ir (قسمت کسب‌وکار) مراجعه و فرم‌های مربوط به همکاری در زمینه موردنظر خود را تکمیل و ارسال کنند. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ke7y8