شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
کد خبر: 19721
تاریخ انتشار: 1401/06/27 00:52

جذب سربازان متخصص در صنعت خودرو

گروه صنعت: تفاهمنامه همکاری شرکت امدادخودروایران و معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح برای جذب سربازان دارای مدارک فنی مرتبط با خودرو به امضا رسید.

با هدف همکاری و ایفای نقش در فرآیند اعطای شغل در حوزه خدمات امداد خودرو به کارکنان ماهر معرفی شده از سوی قرارگاه مرکزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح و همچنین تسهیلگری برای بهرهمندی کارکنان قرارگاه و خانواده آنها از خدمات امدادخودروایران، تفاهمنامهای بین این دو مجموعه به امضا رسید.

بهگزارش ایکوپرس، براساس این تفاهمنامه که بین سردار زادهکمند معاون نیروی انسانی ستاد کل و فرمانده قرارگاه مرکزی مهارتآموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و سیدعباس میرحسینی مدیرعامل و رضا گنجی رئیس هیاتمدیره امدادخودروایران به امضا رسیده، تمامی سربازانی که هنگام خدمت در حوزه فنی و خدماتی موردنیاز امدادخودروایران مهارت کسب کرده و گواهینامه دریافت کرده باشند، میتوانند بهعنوان امدادگر خودرو در شهرها و جادههای بینشهری مشغول کار شوند.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده قرارگاه مرکزی مهارتآموزی کارکنان وظیفه با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر اشتغالزایی، این تفاهم را سودمند خواند و افزود: در فصل جدید همکاری میان دو مجموعه قادر خواهیم بود سربازانی که دوره خدمت وظیفه را به پایان رساندهاند و در رشتههای برق و مکانیک خودرو توانمند هستند را از سوی قرارگاه به شرکت امدادخودروایران معرفی کنیم تا پس از تکمیل مهارتهایشان، زمینه ورود این عزیزان به ناوگان امدادخودروایران فراهم شود.

مدیرعامل امدادخودروایران نیز در این مراسم با معرفی گستردگی ناوگان امدادخودرویی در اقصی نقاط کشور و ارائه خدمات خودرویی به تمامی خودروها و همچنین ایفای نقش موثر این ناوگان برای امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله، از جذب نیروهای جوان و علاقهمند در این حوزه خدمترسانی استقبال کرد.

لازم به تاکید است، در بخش دیگری از این تفاهمنامه ارائه تسهیلات اشتراک طلایی به خانوادههای نیروهای مسلح نیز از سوی شرکت امدادخودروایران مورد توافق قرار گرفته است.

ادغام شبکههای خدمات پس از فروش

براساس تصمیم اتخاذشده در نشست مهدی خطیبی و محمدعلی تیموری، مدیرانعامل گروه صنعتی ایرانخودرو و گروه خودروسازی سایپا، با احداث نخستین نمایندگی مشترک میان دو شرکت برای ارائه خدمات به خودروهای سواری، نیمهسنگین و سنگین، ادغام شبکه خدمات پس از فروش دو خودروساز بزرگ کشور کلید میخورد.

براساس هدفگذاری دو خودروساز بزرگ کشور، عملیات احداث نمایندگی مشترک خدمات پس از فروش در مدت یک ماه آینده، آغاز و این برنامه با هدف کاهش هزینه، ایجاد دسترسی بهتر و سریعتر برای مشتریان و افزایش بهرهوری ظرفیتها و امکانات دو خودروساز دنبال خواهد شد.

بر پایه این گزارش، در گام بعدی، ایجاد مدیریت مشترک در نمایندگیهای دو خودروساز که دارای مالکیت مشترک هستند، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در همین حال، استفاده از ظرفیت نمایندگی هر یک از خودروسازان در شهرهایی که خودروساز دیگر فاقد نمایندگی است نیز از دیگر برنامههایی است که در جلسه مشترک میان مدیران عامل دو خودروساز هدفگذاری شد.

برپایه این گزارش، بهمنظور تسریع در اجرای مفاد تفاهم میان ایرانخودرو و سایپا، آییننامهها، فرآیندها و دستورالعملهای مربوط به شبکه خدمات پس از فروش حتیالامکان به اشتراک درخواهد آمد تا نحوه پذیرش و خدمتدهی به مشتریان با سهولت بیشتری انجام شود. بر این اساس، کمیته مشترکی متشکل از معاونتهای بازاریابی و فروش و مدیرانعامل شرکتهای خدمات پس از فروش دو خودروساز، طرح پیشنهادی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده و نحوه یکسانسازی فرآیندها و دستورالعملهای اجرایی را ارائه خواهند کرد.

ادغام شبکه لجستیک نیز از دیگر محورهای مذاکره در نشست مدیرانعامل دو خودروساز بزرگ کشور بود. در این زمینه نیز کمیته مشترک دو شرکت نحوه به اشتراکگذاری امکانات و ظرفیتهای حوزه لجستیک در بخش حمل خودرو را بررسی و طرح پیشنهادی لازم را ارائه خواهد کرد.

 با توجه به توانمندی ایسیکو، این شرکت بهعنوان محل اصلی اجرای این طرح انتخاب شد تا حمل خودرو با هدف کاهش هزینهها به صورت مشترک با سایپا لجستیک برنامهریزی و اجرا شود.

در این زمینه، شکلگیری مدیریت و شرکتی واحد و تخصصی برای لجستیک دو خودروساز در آینده نزدیک هدفگذاری شد که با توجه به آثار قابل توجه در کاهش هزینهها به سرعت به اجرا خواهد رسید.

ادغام ظرفیتهای موجود در دفاتر ایرانخودرو و سایپا در خارج کشور نیز از جمله محورهای مطرح شده در این نشست بود. بر این اساس مقرر شد دفاتر دو خودروساز در یکی از کشورهای منطقه بهعنوان نخستین محل اجرای اتحاد استراتژیک ایرانخودرو و سایپا در خارج از مرزها، با مدیریت مشترک به فعالیت خود ادامه دهد. این اقدام نیز تاثیر قابلتوجهی در هزینههای مدیریت دفاتر خارج از کشور خواهد داشت.

کمیته مشترک خرید نیز برای خرید کالا و قطعات دو خودروساز فعالیت خود را با جدیت دنبال خواهد کرد تا براساس اقدامات این کمیته، تصمیمات برای خرید از شبکه تامین و سازندگان نیز به صورت مشترک و با هدف کاهش هزینه تولید گرفته شود.

بهینهسازی امکانات موجود در سایتهای تولیدی ایرانخودرو و سایپا در خارج کشور نیز از دیگر محورهای موردبررسی بود که در این زمینه نیز کمیته مشترکی، طرح تحقق اهداف تعیینشده را در کوتاهترین زمان ممکن ارائه خواهد کرد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xqmlw