جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
کد خبر: 4500
تاریخ انتشار: 1400/08/08 13:49

جدیدترین قیمت دلار در بازار آزاد+ جدول

قیمت دلار در بازار آزاد امروز با ثبات نسبی همراه است و در نرخ ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. نرخ ارز صرافی ملی امروز ۲۶۹۴۰ تومان اعلام شد.

در بازار آزاد امروز قیمت دلار با ثبات نسبی همراه بود و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته تغییرات زیادی را تجربه نکرده است. نرخ ارز در بازار آزاد امروز ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام شده است.

قیمت دلار صرافی ملی امروز با نرخ ۲۶ هزار و ۹۴۰ تومان ثبت شد. قیمت دلار بازار متشکل امروز ۲۶ هزار و ۶۶۷ هزار تومان اعلام شد.

افزایش درآمد‌های ارزی

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد، امسال میزان فروش نفت و فرآورده‌های نفتی رشد کرده؛ در نتیجه درآمد‌های ارزی دولت افزایش یافته، به‌طوری که میزان درآمد‌های دولت از محل فروش نفت و فرآورده‌های نفتی در بهار امسال به ۹ میلیارد دلار رسیده که این میزان سه برابر مدت مشابه سال قبل است.

طبق این آمار شب جمعه رئیس‌کل بانک مرکزی هم تأیید کرد و گفت: وصولی ارزی دولت در هفت ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سه برابر افزایش یافته است.

علی صالح آبادی با بیان اینکه ارزش معاملات سامانه نیما نیز افزایش یافته، تأکید کرد: ارزش معاملات در سامانه نیما در ۷‌ماه سال گذشته ۸.۸ میلیارد دلار بود، اما این میزان در ۷‌ماه امسال معادل ۱۶٫۵میلیارد دلار بوده است.

این آمارها تأیید می‌کند جریان ورود ارزهای جدید به کشور بیشتر شده و شاید یکی از مهم‌ترین دلایل ثبات بازار ارز، به‌ویژه در یک‌ماه گذشته ناشی از همین موضوع بوده است.

تحول جدید در بازار ارز

چهارشنبه عصر، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران از یک تحول تازه رونمایی کرد. وی بعد از ملاقات با انریکه مورا در بروکسل در حساب توییتری خود نوشت، توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات را شروع کنیم و تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد. این صحبت‌ها از آن جهت اهمیت داشت که بالاخره تاریخ تقریبی برای شروع مذاکرات مشخص شد. با انتشار این خبر، میزان خریدها در بازار پشت خطی به شکل قابل توجهی کاهش یافت و فروشندگان دست بالا را به دست آوردند.

 

منبع: تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/457ex3