پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 2885
تاریخ انتشار: 1400/07/17 12:29

ثبت رکورد جدید در ذوب آهن اصفهان

رکورد تولید ورق سازه‌های فولاد در ذوب آهن اصفهان شکسته شد.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان به توسعه و افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر اشاره کرد و افزود: ورق سازه‌های فولادی یکی از این دست محصولات است که با تولید ۴۰۰ تن ورق سازه در ابعاد ۳۰۰ در ۲۰۰ در یک شیفت ۸ ساعته رکورد جدیدی ثبت شد، علاوه بر اینکه تولید آن در آینده به ۶۰۰ تن در هر شیفت افزایش خواهد یافت.

منصور یزدی زاده با اشاره به سیاست دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال، تأکید کرد: بخشی زیادی از این مسکن‌های ساخته شده را سازه‌های فولادی تشکیل خواهد داد که ورق سازه‌های فولادی نقش اساسی در تحقق برنامه دولت در این زمینه خواهد داشت.

وی گفت: اره و دریل جدید خط تولید ریل برای افزایش ظرفیت تولید این محصول در کارگاه نورد ۶۵۰ به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان راه اندازی شد تا افزایش چشمگیر تولید ریل را رقم بزند.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان افزود: با بهره گیری از دانش تخصصی وهمت بلند آتشکاران ذوب آهنی گلوگاه فرایند تولید ریل با اضافه کردن یک خط جدید اره ودریل برطرف شد.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان افزود: برنامه ریزی و طراحی خط تولید ریل خریداری شده در ذوب آهن اصفهان بر اساس ۱۲۰ متر تعریف شده است از آن جایی که وزارت راه به تولید ریل بیش از ۱۸ متر رضایت نداده بود بنابراین گلوگاهی ایجاد شده بود که با اضافه کردن اره و دریل این گلوگاه برطرف شد.

مهدی نصر معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت نیز در خصوص پروژه تامین و نصب و راه اندازی اره و دریل جدید نورد ۶۵۰ گفت: با توجه به تولید ریل در نورد ۶۵۰ به عنوان یک محصول استراتژیک و لزوم افزایش ظرفیت و کیفیت محصول تولیدی، با وجود تحریم‌های ظالمانه، برای تامین یک دستگاه اره و دریل مخصوص ریل با ظرفیت برش و سوراخکاری حدود ۳۹ تن بر ساعت برای ریل از شرکت لینزینگر اتریش به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های دنیا در این زمینه برنامه ریزی شد و در حال حاضر در مرحله تست و راه اندازی است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m5652