پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 11556
تاریخ انتشار: 1400/11/13 00:30

تولید ۷۵۹ هزار تنی بیلت فولادی توسط چادرملو

برپایه جدول منتشر شده از سوی ایمیدرو، به رغم وجود محدودیت‌های انرژی در سال جاری، واحدهای فولادسازی کشور به تولیدات خود ادامه دادند و عملکردد ماهانه تولید فولاد خام طی سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

برپایه جدول منتشر شده از سوی ایمیدرو، به رغم وجود محدودیت‌های انرژی در سال جاری، واحدهای فولادسازی کشور به تولیدات خود ادامه دادند.

در سبد محصولاتی که از آن‌ها با عنوان فولاد خام یاد می‌شود، بالاترین حجم تولید مربوط به اسلب به میزان۷ میلیون و ۲۱۶ هزار تن مربوط به شرکت فولاد مبارکه است که در ادامه این گزارش به جزییات تولید شرکت‌ها خواهیم پرداخت.

شرکت آهن و فولاد ارفع طی امسال توانست بیلت فولادی به مقدار ۵۵۶ هزار و ۱۲۹ تن تولید کند. شرکت جهان فولاد سیرجان نیز ۶۲۴هزار و ۳۵۸ تن از این محصول را در مدت یادشده تولید کرد.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان، در نیمه نخست امسال توانست بیلت فولادی به میزان ۶۸۹ هزار و ۴ تن و بلوم نیز به مقدار یک میلیون و ۶۴ هزار و ۱۲۳ تن تولید کند.

شرکت چادرملو در کارخانه فولادی خود توانست، تولید بیلت فولادی به مقدار ۷۵۹ هزار و ۴۳۰ تن را به ثبت برساند.

شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در شرکت زیرمجموعه خود یعنی فولاد آلیاژی ایران توانست در واحد زیرمجموعه فولاد بردسیر به تولید ۵۱۵ هزار و ۶۹ تن در بیلت آلیاژی-مهندسی دست یابد.

فولاد بناب نیز تولید ۲۷۱ هزار و ۳۳۵ تن بیلت فولادی را در طی سال ۱۴۰۰ به ثبت رساند.

فولاد خراسان ۶۸۸ هزار و ۳۲۶ تن بیلت فولادی را در مدت زمان یادشده تولید کرد.

فولاد خوزستان نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فولادسازان کشور، ۳ محصول اسلب به مقدار یک میلیون و ۳۰۷ هزار و ۸۸۷ تن، بیلت فولادی ۷۱۷ هزار و ۹۹۲ تن و بلوم به میزان ۳۹۴ هزار و ۲۵۵ تن را در طی امسال تولید کرد.

فولاد کاوه جنوب نیز توانست بیلت فولادی به مقدار یک میلیون و ۲۶ هزار و ۵۴۸ تن تولید کند.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران هم توانست بیلت فولادی به مقدار ۶۴ هزار و ۲۳۵ تن به تولید برساند.

اما در کنار تمامی شرکت‌های یاد شده و به رغم تمام محدودیت‌های انرژی اعم از برق و گاز، طی امسال، شرکت فولاد مبارکه ۵ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۹۸۷ تن اسلب تولید کرده است و شرکت فولاد هرمزگان نیز یک میلیون و ۴۸ هزار و ۲۸۰ تن اسلب را در طی سال ۱۴۰۰ تولید کرد و سهم فولاد سبا از تولید اسلب ۸۳۶ هزار و ۷ تن بوده است.

در پایان می‌توان گفت میزان تولید اسلب ۸ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۱۶۱ تن بوده است. همچنین بیلت فولادی ۵ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۴۲۶ تن، بلوم یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۷۸ تن، بیلت آلیاژی-مهندسی ۱۸۴هزار و ۷۸۶ تن، بلوم آلیاژی-مهندسی ۱۳۱ هزار و ۷۳۹ تن و اینگات نیز ۳۱ هزار و ۷۱۹ تن از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تولید شده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3e6kv4