پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 3676
تاریخ انتشار: 1400/07/26 12:25

تولید بی‌سابقه در تاریخ فعالیت سونگون

مجتمع مس سونگون موفق به ثبت رکوردی جدید و تاریخی در تولید ماهانه کنسانتره مس، مس محتوی و تناژ خوراک ارسالی از معدن به کارخانه و بازیابی شد.

به گزارش مس‌پرس، علی بیات‌ماکو، مدیر مجتمع مس سونگون با اعلام این خبر و با بیان اینکه این میزان تولید در تاریخ فعالیت مجتمع سابقه نداشته، گفت: کارخانه تغلیظ مس سونگون در شهریور سال جاری موفق شد به رکورد ۱۴۱۷۰۴۹ تن خوراک ورودی (۱۳ درصد بالاتر از برنامه)، ۳۲۹۰۰ تن کنسانتره مس (۱۶ درصد بالاتر از برنامه) و ۷۹۴۲ تن مس محتوی (۱۹ درصد بالاتر از برنامه) دست یابد.

وی افزود: مقدار بازیابی کلی و سولفوری کارخانجات نیز در شهریور به ترتیب ۹۰.۷ و ۹۳.۴ درصد بوده که به ترتیب ۶ و ۵ درصد از برنامه بالاتر بوده و از ابتدای راه‌اندازی کارخانجات تغلیظ سونگون رکوردی تاریخی محسوب می‌شود.

به گفته بیات ماکو، دسترسی کارخانجات در شهریور بالای ۹۸ درصد بوده که نسبت به طراحی کارخانه‌ها ۵ درصد بیشتر بوده است.

مدیر مجتمع مس سونگون ادامه داد: بررسی آخرین رکوردهای ثبت‌شده نشان می‌دهد همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان زحمتکش واحدهای تولیدی مجتمع سونگون در شهریور سال جاری باعث شد تمامی رکوردهای تولید کارخانجات تغلیظ مس در سال‌های گذشته پشت سر گذاشته شود. بیات ماکو افزود: همچنین در ۶ ماه نخست سال جاری باوجود مشکلات ناشی از کرونا، تامین قطعات یدکی، خاموشی سنگ‌شکن و یکی از آسیاها در ساعات اوج بار در راستای همکاری با اداره برق و از همه مهم‌تر چالش قطع برق در تیر و مرداد که باعث افت ۱۰ درصدی تولید شده بود، با تغییر طرح‌های استخراجی واحدهای تولیدی ضمن جبران ۱۰۱۶۳۶۸۲ درصد عقب‌ماندگی، ۱۶۳۶۸۲ تن کنسانتره مس با ۳۹۵۸۵ تن مس محتوی تولید شده که بیش از ۴ درصد بالاتر از برنامه پیش‌بینی شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/396d73