چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 15816
تاریخ انتشار: 1401/02/18 03:16
در دیدار مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد با نماینده مردم استان مطرح شد

توسعه زیرساخت مناطق کمتربرخوردار

مدیرعامل و معاونان شرکت برق منطقه‌ای یزد با نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

ابوالفضل اسدی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، ایجاد شبکه متناسب با رشد بار استان را یکی از حوزه‌های مهم فعالیت شرکت برق منطقه‌ای یزد در ۲ سال گذشته عنوان کرد و افزود: توسعه زیرساخت مناطق کمتربرخوردار استان، از جمله محورهای مهم ایجاد شبکه در استان یزد است که در این‌باره، پست بهاباد سال گذشته وارد مدار شده است. همچنین توسعه ترانس دوم پست مروست و خط اسمالون- مروست نیز در دست اجرا است تا پس از بهره‌برداری از این پروژه‌ها، زیرساخت‌های لازم در مناطق هرات، مروست و بهاباد برای احداث صنایع جدید ایجاد شده و علاوه بر توسعه مناطق کمتربرخوردار، موجب حفظ و بقای بافت این مناطق می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد بااشاره به نقش اثرگذار عوامل انسانی در توسعه و بهبود صنعت برق استان؛ نحوه افزایش حقوق نیروی انسانی را چالشی برای این شرکت عنوان کرد و افزود: در شرکت برق منطقه‌ای یزد، حدود ۵۰۰ نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند که طی ۲ سال گذشته، نحوه و میزان افزایش حقوق، موجب ایجاد مشکلاتی برای کارکنان این شرکت شده است.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، اسدی تصریح کرد: نحوه افزایش حقوق در سال‌های اخیر، نگهداشت نیروی انسانی را با مشکل مواجه کرده است. همچنین تلاش کرده‌ایم تا حد امکان و در چارچوب قوانین، افزایش حقوق کارکنان را اجرا کنیم اما این میزان نسبت به نرخ تورم، مبلغ اندکی است و کارمندان نیز انتظار دارند که حقوق آنها متناسب افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد بااشاره به اینکه استان یزد با دارا بودن ۸۱.۵ مگاوات ظرفیت نیروگاه خورشیدی، در جایگاه برتر کشور قرار دارد، ادامه داد: باید بکوشیم که این برتری حفظ شود، بنابراین بهره‌برداری از ۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی تا پایان سال ۱۴۰۱ از برنامه‌های شرکت برق منطقه‌ای یزد است. همچنین در تلاش هستیم تا طی ۴ سال پیش‌رو، سهم بزرگی از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی را که در برنامه وزارت نیرو قرار دارد، به استان یزد و با اولویت مناطق کمتربرخوردار اختصاص دهیم.

فرونشست زمین

اسدی فرونشست زمین را یکی از چالش‌های پیش‌روی شرکت برق منطقه‌ای یزد برشمرد و افزود: براساس آمار ارائه‌شده از طریق نقشه‌برداری، در برخی مناطق استان، فرونشست‌هایی ایجاد شده که این عامل می‌تواند باعث سقوط دکل شود و مشکلاتی را برای تامین برق، ایجاد کند.

وی سرقت قطعات شبکه برق را یکی دیگر از چالش‌های صنعت برق استان یزد دانست و ادامه داد: برای مقابله با این چالش، بازدیدهای پهپادی و همچنین پیمانکاران، کارکنان حراست و گروه‌های بسیج پایگاه شهید سامعی به‌طور منظم در حال اجرا است و در استان یزد نسبت به سایر استان‌های کشور، سرقت کمتری اتفاق افتاده است.

اسدی ادامه داد: از پارک علم و فناوری یزد و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز برای همفکری و چاره‌اندیشی درباره جلوگیری از سرقت تجهیزات دعوت به همکاری شده و تمامی تلاش خود را برای حفظ و حراست از شبکه به‌کار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: تجاوز به حریم خطوط، یکی از عواملی است که می‌تواند موجب اختلال در سرویس و نگهداری شبکه برق شود که مقابله با این امر نیز با توافق مردم و همکاری نیروهای انتظامی در حال انجام است تا شبکه محدود نشود.

انتقاد از نحوه محاسبه افزایش حقوق

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه جدید محاسبه افزایش حقوق کارکنان دولت، گفت: یکی از راه‌های اصلاح این مورد، درخواست دولت برای تعویض لایحه بودجه است، اما باتوجه به اینکه بزرگ‌ترین شرکت‌های دولتی زیرمجموعه وزارت نیرو هستند، وزارت نیرو می‌تواند برای اصلاح حقوق کارکنان به هیات‌دولت درخواست دهد. وی ضمن استقبال از ایده احداث نیروگاه‌های خودتامین توسط صنایع، درباره احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان یزد،وارد نشدن بخش خصوصی به موضوع احداث نیروگاه‌های خورشیدی را امری قابل‌توجه عنوان کرد و افزود: هزینه‌های اولیه بالا و همچنین مشکلات در پرداخت مطالبات نیروگاه‌ها، موجب شده است که بخش خصوصی در حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی استقبال کمتری داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4p5ber