سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 16380
تاریخ انتشار: 1401/02/26 02:22
معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار هرمزگان تاکید کرد

توزیع کافی و مناسب کالاهای اساسی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان گفت: کالاهای اساسی و موردنیاز مردم به‌اندازه کافی در سراسر استان توزیع شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

به‌گزارش خبرنگار صمت از هرمزگان، علی فیروزی در نشست ستاد تنظیم بازار استان افزود: درحال‌حاضر به‌قدرکافی کالاهای اساسی از جمله مرغ، روغن، برنج و شکر در سطح همه شهرها و روستاها در تمامی شهرستان‌های استان وجود دارد و در انبارها نیز ذخیره‌سازی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان در نشست ستاد تنظیم بازار استان بیان کرد: کنترل و تنظیم بازار و همچنین تامین و توزیع کالاهای اساسی در سراسر هرمزگان با همکاری، هماهنگی و مدیریت خوب انجام شده و استان عملکرد خوبی در این زمینه داشته و آرامش و ثبات در بازار وجود دارد.

اصلاحی که باید انجام می‌شد

این مسئول اظهار کرد: به‌واسطه اصلاح قیمت‌هایی که باید در اقتصاد انجام می‌شد، در چند روز گذشته و با شروع این طرح، همزمان با سراسر کشور کنترل بسیار بیشتری بر بازار در استان هرمزگان نیز انجام شد.

وی ادامه داد: باوجود اینکه به‌طورمعمول در روزهای پنجشنبه، کشتار در کشتارگاه‌های مرغ اتفاق نمی‌افتاد، اما با تدابیر اتخاذشده، این هفته کشتار مرغ در هرمزگان انجام شده و مرغ گرم در سطح استان توزیع شده و مشکلی در این‌باره در بازار دیده نمی‌شود.

سامانه تلفنی ۱۲۴

فیروزی تصریح کرد: در همه شهرستان‌های هرمزگان، بررسی‌ها به‌طور پی در پی انجام می‌شود و اگر به هر دلیلی کوچک‌ترین تنش نرخ و کمبود کالا باشد، بلافاصله با همکاری خوبی که در استان وجود دارد، مسئله رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۲۴ در خدمت مردم استان هرمزگان است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در بازار از جمله گرانفروشی و احتکار، موارد را گزارش دهند، گفت: این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و علاوه بر آن، بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و همچنین تعزیرات حکومتی استان، در قالب گروه‌های بازرسی مشخص به‌صورت گسترده در سطح همه شهرستان‌های استان در حال نظارت بر بازار هستند.

افزایش برخورد قانونی با تخلف

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: باتوجه به قانون جدید تعزیرات حکومتی که شدت برخورد قانونی با تخلف‌ها را بسیار افزایش داده است و به‌عنوان نمونه برای درج نشدن نرخ تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال می‌تواند جریمه در نظر بگیرد، اگر تخلف و احتکاری در بازار انجام شود، به‌طورقطع با کسانی که بخواهند احتکار کالا یا گرانفروشی انجام دهند و با کالاهای اساسی سوداگری داشته باشند، با آنها به‌عنوان اخلالگر در نظام اقتصادی طبق قانون، برخورد قضایی خواهد شد.

مقابله جدی با احتکار

فیروزی اظهار کرد: نظارت‌های خوبی در حال انجام است و موارد احتکار کالا طی چند روز گذشته و انبارهایی که در آنها احتکار صورت گرفته بود، با رصد دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی استان، شناسایی و با احتکارکنندگان برخورد شده و کالاهای آنها در اختیار قرار گرفته و در چرخه بازار توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: به‌لحاظ نظارتی اقدام‌های خوبی در استان صورت گرفته و همچنین برخورد با احتکارگران که در بازار اخلال ایجاد می‌کنند، بسیار شدت گرفته است؛ براساس قانون جدیدی، که این اجازه را داده است تا برخورد شدیدی با متخلفان در بازار انجام شود.

تعامل با اصناف و بازاریان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان بیان کرد: تمام تلاش ما این است که با تعامل با اصناف و بازاریان استان که همکاری و همراهی بسیاری خوبی داشته‌اند، در طرح اصلاح قیمت‌ها، بازار را تنظیم و کنترل کنیم و با معدود افرادی که تخلفاتی داشته‌اند، توسط خود اصناف و بخش خصوصی برخورد شده است.

 فرمانداران شهرستان‌های استان هرمزگان که از طریق ویدئوکنفرانس در این نشست حضور داشتند، گزارشی را از وضعیت تامین کالاهای اساسی در بازار از جمله آرد، مرغ و روغن و همچنین نظارت بر قیمت‌ها ارائه دادند و بررسی‌ها در این باره انجام شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ekadv