29 اردیبهشت، 1401

تقویت زنجیره تامین و عرضه سایپا

دسته‌بندی: صنعت خودرو

1400/10/29 21:26

تقویت زنجیره تامین و عرضه سایپا

دسته‌بندی: صنعت خودرو
21:26:00 1400/10/29

اعضای جدید هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا انتخاب شدند. در این راستا محمدعلی تیموری به نمایندگی از گروه سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا به عنوان عضو موظف و نایب‌رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا انتخاب شد.

 مدیرعامل گروه خوروسازی سایپا گفت: با توجه به شرایط خاصی که در سال‌های گذشته در حوزه صنعت و بازار خودرو کشور به وجود آمده، خودرو به کالا و محصولی سیاسی تبدیل شده و بخش‌های زیادی از حاکمیت با آن مرتبط شده‌اند؛ از این‌رو لازم است تا تمام تمرکز خود را روی اجرای برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و تحقق هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در این بخش قرار دهیم.

کاهش خودروهای ناقص

محمدعلی تیموری اظهارکرد: مهم‌ترین موضوع حال حاضر، بحث خودروهای ناقص دو خودروساز بزرگ کشور است که باعث‌شده بسیاری از اقشار جامعه درباره آن صحبت و اظهارنظر کنند، بنابراین نخستین و مهم‌ترین کار ما در کوتاه‌مدت، تمرکز روی تکمیل و تجاری‌سازی این محصولات است. به‌گزارش سایپانیوز، تیموری با بیان اینکه کاهش خودروهای ناقص در پارکینگ‌های سایپا را به صورت شبانه‌روزی دنبال خواهیم کرد، افزود: برای عملی شدن این برنامه و همچنین تحقق هدف‌‌گذاری‌های انجام‌شده در بحث افزایش تیراژ تولید، به همراهی و تقویت زنجیره تامین نیاز مبرم داریم؛ از این‌رو، ۸۰ درصد توان مالی و غیرمالی ما باید به سمت زنجیره تامین سوق داده شود.

وی ادامه داد: بعد از زنجیره تامین، باید به زنجیره عرضه که حوزه فروش و خدمات پس از فروش را شامل می‌شود، توجه ویژه‌ای داشته باشیم، چراکه این بخش از گروه، در ارتباط مستقیم با مردم هستند و نوع عملکرد آنها تاثیر زیاد و تعیین‌کننده بر تصویر ذهنی جامعه و رضایت آنها از سایپا خواهد گذاشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به این موضوع که کمبود قطعات در سطح نمایندگی‌های سایپا یک چالش اساسی است که باید به سرعت رفع شود، افزود: برای تقویت شبکه خدمات پس از فروش، زنجیره تامین سایپا نیز نقش کلیدی خواهد داشت و می‌توان با تامین به موقع، به اندازه و باکیفیت قطعات، زمینه‌های افزایش رضایت مشتریان را فراهم کرد.

کیفیت بیشتر و قیمت کمتر

تیموری گفت: یکی از مشکلاتی که همواره صنعت خودرو ایران را با مشکل مواجه کرده، تولید محصول با تیراژ کم یا نهایت متوسط است که در خودروسازان برتر جهان، امری نکوهیده و فراموش شده است.

وی اظهار کرد: اگر تولید یک محصول اقتصادی نباشد، نمی‌توانیم کیفیت بیشتر و قیمت تمام شده کمتر را در آن انتظار داشته باشیم؛ بنابراین اقتصادی کردن تیراژ تولید هر یک از محصولات یکی از برنامه‌های اصلی ما خواهد بود و در طراحی و تولید محصولات جدید نیز این موضوع شرط اصلی به حساب می‌آید.

او ادامه داد: یکی از راهکارهایی که برای تولید اقتصادی محصولات مدنظر ماست، همکاری دو خودروساز بزرگ کشور است که می‌تواند با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت محقق شود.

مشارکت در طراحی محصولات جدید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه به ظرفیت بالای صنعت قطعه‌ کشور اشاره کرد و افزود: ما در زنجیره تامین قطعات مشکلی نداریم اما پاشنه آشیل سایپا همیشه موضوع موتور و قوای محرکه بوده که البته با فراگیر شدن خودروهای اتوماتیک، مشکل گیربکس نیز به‌تازگی به آن اضافه شده است. این موارد باید با یک برنامه‌ریزی کامل و عملیاتی، در کوتاه‌مدت رفع شود.

تیموری با بیان اینکه هیچ نگرانی برای اعطای مسئولیت‌های بیشتر به قطعه‌سازان کشور نداریم، اظهارکرد: یکی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار گیرد، مشارکت و همراهی قطعه‌سازان از مراحل اولیه طراحی محصولات جدید است، چراکه اگر قطعه‌ساز از آغاز کار، در جریان طراحی و ویژگی‌های محصول قرار نگیرد و نظرات خود را اعلام و اعمال نکند، منجر به اتلاف وقت و هزینه‌های زیادی خواهد شد.

شایسته‌سالاری با تکیه بر توان داخلی

رئیس جدید هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه برای کسب رضایت مردم و مهم‌تر از آن، رضایت خدا نیاز داریم بیشتر کار کنیم، اظهارکرد: نخستین موضوعی که تیم مدیریتی جدید سایپا در دستور کار قرار خواهد داد، شایسته‌سالاری با تکیه بر نیروها و توان داخلی این گروه خودروسازی است.

علیمردان عظیمی گفت: سایپا از توان و استعداد بسیار بالایی در حوزه منابع انسانی برخوردار است که با شایسته‌سالاری می‌توان به بهره‌وری و در نتیجه تیراژ بیشتر تولید و کیفیت بالاتر دست پیدا کرد.

عظیمی با اشاره به تجربیات خود در شرکت‌های گروه خودروسازی سایپا به بروکراسی و زمان‌بر بودن اجرای تصمیمات در ساختارها انتقاد کرد و افزود: لازم است برخی روندها و فرآیندها در این حوزه تغییر کند، وقتی به یک تیم مدیریتی در یک شرکت زیرمجموعه اعتماد می‌شود، باید به آنها اختیار عمل هم داد تا بتوانند در جهت توسعه و پیشرفت عمل کنند.

وی افزود: برخی واحدهای ستادی نیز گسترده و سنگین شده و چابکی لازم را ندارند، این در حالی است که بخش‌های پشتیبانی و تولید گاهی برای تامین نیروی انسانی لازم به مشکل برمی‌خورند؛ بنابراین در این حوزه نیز نیاز به بازنگری و اصلاح ساختار و روند داریم.

رئیس جدید هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا با قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل و اعضای پیشین هیات‌مدیره گفت: مدیرانی که تاکنون در سایپا تلاش کرده‌اند، مدیران متخصص، متعهد و تلاشگر بوده و هستند.

یک انتصاب

حسن ابراهیمی جرجانی، مشاور و مدیرحوزه مدیرعامل سایپا شد.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حکمی حسن ابراهیمی‌جرجانی را به‌عنوان مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل منصوب کرد.

ابراهیمی‌جرجانی بیش از ۲۸ سال سابقه فعالیت در صنعت خودرو کشور را داشته و از ایثارگران، جانبازان شیمیایی و رزمندگان دفاع مقدس است. 

وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد EMBA بوده و پیش از این در سمت‌هایی همچون عضویت در هیات‌مدیره و مدیرعاملی چندین شرکت مرتبط با صنایع خودرو و قطعه‌سازی، مدیر تدارکات و پشتیبانی و رئیس کمیته بومی‌سازی پتروشیمی سیراف و مدیر حوزه ریاست پژوهشکده مهندسی پزشکی مشغول فعالیت بوده است.

 

برچسب: سایپا ، صفحه ۱۳ ، شماره ۱۹۸۴



https://smtnews.ir/direct/12130

  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


روزنامه صمت

جستجو


  |