پنج‌شنبه 02 فروردین 1403 - 21 Mar 2024
کد خبر: 18201
تاریخ انتشار: 1401/04/20 00:48

تقسیم 1590ریال سود هر سهـم در مجمع عمومی عادی کچـاد

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با حضور بیش از84 درصد از سهامداران روز شنبه تیر ماه سال 1401 در محل سالن تلاش، برگزار شد.

در اين جلسه پس از انتخاب آقاي محمد ابراهیم راعی‌عزآبادی نماینده شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، به‌عنوان رئيس مجمع و ناظرين آقايان مرتضی شبانی نماینده شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و محمد خزائی نماینده شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت، خانم حسینی نماينده سازمان بورس و اوراق بهادار و بازرس قانونی شرکت، مهندس ناصر تقی‌زاده به‌عنوان دبیر مجمع و مديرعامل شركت، گزارشي از عملكرد و برنامه‌هاي اجرايي شامل عمليات استخراج، توليد و فروش محصولات و طرح‌ها و برنامه‌های سال جاری شرکت به اطلاع حاضران رساند و تصمیمات ذیل اتخاذ و مورد تصويب قرار گرفت.

1 - در خصوص عملکرد هیأت‌مدیره، صورت‌هاي مالي تلفیقی گروه و شرکت اصلی مشتمل بر سود و زيان، صورت وضعیت مالی، صورت تغییرات در حقوق مالکان، صورت جریان‌های نقدی و یادداشت‌های توضیحی پیوست آن برای سال مالي منتهي به 29/12/1400قرائت و مجمع پس از استماع توضيحات هيات‌مديره و بازرس قانوني و پس از بحث و تبادل‌نظر سهامداران در خصوص موضوعات مطروحه به اتفاق آرا ضمن تائيد عملكرد هيات‌مديره، صورت‌هاي مالي و يادداشت‌هاي پيوست آن براي سال مالي منتهي به 30/12/1401 را تصويب نمود.

2 - معاملات مشمول ماده 129 اصلاحیه قانون تجارت مورد تائید و تنفیذ قرار گرفت.

3- در ارتباط با تقسيم سود سال مالي منتهي به 29/12/1400 مقرر گرديد از مبلغ 269 هزارو 476 میلیارد ریال کل سود شرکت در سال 1400، به میزان 70 درصد آن معادل 1590 ریال به ازای هر سهم تقسیم گردد.

4 - موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر به‌عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی دش و همکاران به‌عنوان بازرس علی‌البدل برای سال مالی منتهی به 30/12/1401 انتخاب و قبولی سمت خود را اعلام نمود. تعیین حق‌الزحمه بازرسان به هیأت‌مدیره تفویض گردید.

5 - روزنامه دنياي اقتصاد و جهان صنعت جهت درج آگهي‌هاي شركت تعيين گرديد.

6 - حق حضور و پاداش هيات‌مديره برای سال مالی 1400 مبلغ 10 میلیارد ریال تعیین شد که بر اساس مصوبه مجمع در وجه اشخاص حقوقی هیات‌مدیره واریز می‌گردد.

7 - مجمع مراتب تقدیر خود را از زحمات هیأت‌مدیره و کلیه کارکنان شرکت اعلام نمود و به نحو مقتضی از زحمات کارکنان ذیربط تقدیر به عمل آورد.

بر اساس همین گزارش مهندس ناصر تقی‌زاده مدیر عامل چادرملو در سخنرانی آغازین این جلسه با موفق ارزیابی کردن عملکرد هیات‌مدیره در سال 1400و کسب توفیقات فراتر از برنامه که آثار آن در صورت‌های مالی، گزارش عملکرد هیات‌مدیره و گزارش تفسیری مدیریت به‌طور مفصل برای سهامداران محترم تشریح گردیده است گفت: اعتقاد داریم، رهنمودها و همراهی صاحبان محترم سهام و سیاست‌های متخذه توسط هیات‌مدیره، موجب شده است که این شرکت در سال 1400، چون گذشته نقش خود را در زمینه تأمین مواد اولیۀ صنایع فولاد ایفاء، و در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی و صنعتی کشور گام‌های مؤثری بردارد.

وی عمده‌ترین اقدامات سال گذشته شرکت را، اجرای برنامه‌های استخراج و تولید محصولات، فراتر از برنامه، استفاده مناسب و بهینه مصارف انرژی (برق، آب و گاز) در مجتمع‌های معدنی و صنعتی شرکت، استفاده حداکثری ازظرفیت ساخت داخل لوازم، تجهیزات و قطعات یدکی مصرفی در مجتمع‌های تولیدی، عنوان کرد و گفت: تمامی این عوامل موجب سودآوری خوب شرکت گردیده است.

مدیرعامل چادرملو در ادامه به طرح‌های در دست اقدام شرکت در دورنمای توسعه خود اشاره کرده و مهمترین این طرح‌ها را؛

- مشارکت در بهره‌برداری از معدن سنگ‌آهن آریز (D19)

- مشارکت در ساخت کارخانه فرآوری و تولید کنسانتره آهن به ظرفیت 4 میلیون تن در سال در بهاباد

- ساخت کارخانه گندله‌سازی شماره 2 به ظرفیت 5میلیون تن

- ساخت کارخانه احیای مستقیم مگامدول با ظرفیت تولید 2/2 میلیون تن آهن اسفنجی در اردکان

- ساخت کارخانه تولید فرو آلیاژها به ظرفیت 65 هزار تن

- مشارکت در ساخت کارخانه گندله‌سازی با ظرفیت 4میلیون تن در بهاباد

- مشارکت در ساخت کارخانه احیای مستقیم به ظرفیت 2/1میلیون تن آهن اسفنجی در استان اردبیل

- مشارکت در ساخت 2 کارخانه تولید اسلب و ورق آلیاژی به ظرفیت 4 میلیون تن

- ساخت کارخانه تولید انواع آجر و اجرام نسوز با ظرفیت 140 هزار تن.

- ساخت 2 واحد نیروگاه سیکل ترکیبی 546 مگاواتی

- ساخت 2 واحد نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی و یک نیروگاه 100 مگاواتی خورشیدی

- مشارکت در تکمیل طرح نیمه‌تمام تولید شمش فولادی به ظرفیت 600 هزار تن در سرمد ابرکوه

- مشارکت در واحد احیای مستقیم سرمد ابرکوه با ظرفیت 1میلیون و 500هزار تن در سال

- مشارکت در تکمیل کارخانه تولید کلاف فولادی سرمد ابرکوه با ظرفیت 450هزار تن در سال

- مشارکت در کارخانه بازیافت سرباره در مجتمع صنعتی چادرملو به ظرفیت 100هزار تن

- مشارکت در کارخانه بازیافت کنسانتره به ظرفیت 100هزار تن در فاز اول و افزایش تا 500 هزارتن

- مشارکت در پروژه‌های فولادی در جنوب کشور

- و ساخت کارخانه تولید ممبران‌های تصفیه آب به ظرفیت 50 هزار عدد در سال.

همچنین مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام) نیز برای اصلاح مواد 19 و 42 اساسنامه شرکت براساس اساسنامه نمونه سازمان بورس برگزار شد که به تصویب سهامداران رسید.

گفتنی‌های مجمع کچاد: تقدیر و تشکر مدیرعامل چادرملو از مردم نجیب اردکان، بهاباد و یزد بخاطر حمایت‌ها و صبوری در مقابل برخی نارسایی‌ها. تاکید مهندس تقی‌زاده بر وظیفه دانستن حل مشکلات مناطق حوزه فعالیت شرکت و نگاه انسانی داشتن به نیازهای و کمبودهای مناطق محروم در قالب مسئولیت اجتماعی که بخاطر این مواظع، بارها مورد تشویق حاضران قرار گرفت و همچنین تقدیر و تکریم خاص از سهامداران عمده و تمامی سهامداران حقیقی که همواره حامی طرح‌ها و برنامه‌های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بوده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36e8v9