دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
کد خبر: 10851
تاریخ انتشار: 1400/10/26 03:00

تسلا با این هکر به خاک سیاه نشست!

به تازگی یک هکر ۱۹ ساله آلمانی اعلام کرده با نفوذ به نرم‌افزار خودروهای تسلا می‌توان مدیریت آنها را در اختیار گرفت. این هکر که دیوید کلمبو نام دارد، ادعا می‌کند با پیدا کردن رخنه‌های امنیتی، تاکنون موفق شده کنترل کامل ۲۵ خودروی ساخت تسلا در ۱۳ کشور مختلف دنیا را در اختیار بگیرد.

دیوید به واسطه کلیدهای API و نرم افزارهای ثالث توانسته به خودروها دسترسی داشته باشد. این هکر جوان تاکید می‌کند نرم‌افزار اصلی تسلا فاقد رخنه امنیتی بوده و نقشی در این بین نداشته است. در پستی که این هکر منتشر کرده وی مالک خودروها را عامل اصلی دانسته و گفته استفاده از سایر برنامه‌ها و سطح دسترسی‌های داده شده به آنها باعث به وجود آمدن رخنه شده است.

دیوید کلمبو خود بنیانگذار یک استارتاپ در زمینه امنیت سایبری است

بیشتر دیوید کلمبو در پست‌های خود اشاره کرده که او نمی‌تواند در عملکرد فرمان و پدال گاز یا ترمز خودروهای هک شده دخالتی داشته باشد. اما با این حال دسترسی‌های موجود را خطرناک توصیف کرده است. وی در رابطه با سطح دسترسی‌های خود گفته امکان خاموش کردن حالت نگهبان وجود دارد. علاوه بر این، او می تواند درها یا شیشه‌ها را باز و بسته کند و از قابلیت رانندگی بدون کلید استفاده نماید.

هک خودروهای تسلا

دستیابی به موقعیت مکانی دقیق، تشخیص حضور یا عدم حضور راننده در داخل خودرو و پخش موزیک دلخواه از یوتیوبِ سیستم اینفوتینمنت دیگر مواردی هستند که دیوید کلمبو به آنها اشاره داشته است. این هکر که خوشبختانه خرابکار نیست گفته سطح دسترسی‌ها می‌توانند خطرآفرین باشد. کافی است تصور کنید که هنگام رانندگی در اتوبان بدون اختیار شما و به طور ناگهانی موزیکی با حداکثر صدا پخش‌شود یا کسی شیشه‌ها و درها را از راه دور باز کند.

خبر خوب اینکه تیم امنیت تسلا با دیوید کلمبو ارتباط برقرار کرده و در راستای مشکلات موجود با این هکر آلمانی مشورتهایی خواهد داشت.

 

منبع: دیجیاتو


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48opl2