دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
کد خبر: 4089
تاریخ انتشار: 1400/08/03 11:42

تدوین برنامه عملیاتی صنعت سنگ ایران

پیش‌نویس برنامه عملیاتی صنعت سنگ شامل (فرآوری، اکتشاف، استخراج و ماشین‌آلات) تدوین و ارائه خواهد شد.

 به گزارش شاتا، سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین پایانی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران که در محلات-نیم‌ور برگزار شد با بیان اینکه پیش‌نویس برنامه عملیاتی صنعت سنگ تدوین و ارائه خواهد شد، اظهار کرد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تا یک ماه آینده این پیش‌نویس را تدوین می‌کند و با مشارکت و کسب نظرات بخش خصوصی و فعالان این عرصه، نهایی خواهد شد. وی افزود: به‌زودی نیز جلسه‌ای با حضور فعالان حوزه سنگ با رویکرد صادراتی در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار خواهیم کرد؛ در این جلسه موانع صادراتی بررسی و درباره تسهیل فرآیندهای این حوزه تصمیم‌گیری خواهد شد.

گفتنی است، در آیین پایانی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران (محلات-نیم‌ور) سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، عزیزاله‌ اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام‌ علیرضا سلیمی نماینده مردم خمین، دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی، علی‌اکبر کریمی نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان مرکزی حضور داشتند.

در همین حال باید تاکید کرد ایران از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه صنعت سنگ برخوردار است؛ با وجود این، از این ظرفیت‌ها تاکنون آن‌طور که باید و انتظار می‌رود بهره گرفته نشده است. امید می‌رود با توجه هرچه بیشتر به ظرفیت‌های این بخش زمینه بتوان توسعه عملکردی را فراهم کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qwdp3