دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
کد خبر: 2865
تاریخ انتشار: 1400/07/17 11:23

تحقق ۹۰ درصدی اهداف تولیدی فروکروم جغتای

افزایش تولید فروکروم در مجتمع فروکروم جغتای با ورود بخش خصوصی رشد چشمگیری داشت. به گفته مدیر مجتمع فروکروم جغتای، طی نیمه نخست امسال ۹۰ درصد هدف تولید امسال محقق شده است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، محمد داودی، مدیر مجتمع فروکروم جغتای با بیان این مطلب گفت: تا قبل از واگذاری مجتمع فروکروم به راهبری، متوسط تولید فروکروم پرکربن سالانه ۸ هزار تن و بیشترین تولید ۱۱ هزار تن بود.

وی در ادامه افزود: در برنامه تولید امسال میزان تولید ۱۵هزار تن فروکروم پرکربن درنظر گرفته شد که با وجود کمبود برق و خاموشی کامل کوره به مدت ۱۵ روز و کارکرد با ۵۰ درصد دیماند طی ۳۰ روز، ۹۰ درصد این هدف تنها در ۶ ماه نخست سال محقق شد.

داودی خاطرنشان کرد: این افزایش تولید به دنبال اجرای سیاست‌های جدید شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مبتنی‌بر واگذاری واحدهای زیرمجموعه‌ به بخش خصوصی و تدوین ساختارهایی با عنوان «راهبری» اتفاق افتاد. وی با اشاره به افزایش تولید فروکروم پرکربن در سال گفت: کارخانه از سال ۱۳۹۶ به راهبری واگذار شده و از آن زمان شاهد سیر صعودی تولید تا پایان سال ۱۳۹۹ بودیم به گونه‌ای که در این سال به تولیدی حدود ۲۶ هزار تن (مجموع فرآوری مجدد سرباره‌ها و فلز ناشی از ذوب و احیا) در سال رسیده و این سیر افزایش تولید به دلیل مدیریت بخش خصوصی در تامین به‌موقع مواد اولیه است.

وی یکی دیگر از دلایل افزایش تولیدات امسال را تامین مواد اولیه دانست و اظهار کرد: دست بخش خصوصی برای خرید مواد اولیه باز است و درحال‌حاضر شرکت راهبر مجتمع فروکروم در معادن کوچک و خصوصی کرومیت سرمایه‌گذاری و مواد اولیه شامل سنگ و کنسانتره کرومیت را تامین می‌کند.

مدیر مجتمع فروکروم جغتای اظهار کرد: قبل از واگذاری مجتمع به بخش خصوصی، دولت باید خوراک ورودی کارخانه را بر‌اساس نرخ روز خریداری کند و مجوز پیش‌پرداخت برای خرید مواد اولیه وجود نداشت، در حالی که راهبر این مشکل را ندارد و به‌راحتی مواد اولیه کارخانه را تامین می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3q7vp2