سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 19830
تاریخ انتشار: 1401/07/12 05:32

تحقق ۱۰۹ درصدی اهداف تولید فولاد مبارکه

مسیر روشن و برنامه‌های راهبردی فولاد مبارکه از مهر ۱۴۰۰ بازنگری و وارد فاز اجرا شد.

مسیر روشن و برنامههای راهبردی فولاد مبارکه از مهر ۱۴۰۰ بازنگری و وارد فاز اجرا شد. گرچه تحریمهای ظالمانه، محدودیتهای انرژی و منابع اولیه و حملههای سایبری موانعی در مسیر تولید این شرکت ایجاد کرد، اما نتوانست در اراده پولادمردان این شرکت خللی ایجاد کند. انسجام بیشازپیش مدیریت و کارکنان و همسویی آنها با اهداف کلان ترسیمشده شرایطی فراهم کرد که در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱، بیشتر نواحی این شرکت با رشد چشمگیر تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل، کارنامه درخشانی از عملکرد خود در نیمسال «تولید؛ دانشبنیان، اشتغالآفرین» برجای گذارند.

محمدیاسر طیبنیا، مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: افزایش ارزشمند کمی و کیفی تولید در این شرکت، بدون اضافه کردن خط تولید و هرگونه تجهیزات اضافی در شرایط سخت یادشده، در حالی محقق شد که تلاش رسانههای بیرونی برای تخریب روحیه تولید در بزرگترین فولادساز کشور که خوراک بسیاری از صنایع و کارخانجات داخلی کشور را تامین میکند، به اوج خود رسیده بود.

وی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۱ در شرکت فولاد مبارکه تولید ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن تختال و برای مجتمع فولاد سبا نیز تولید یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن هدفگذاری شده، تصریح کرد: از روزهای نخست امسال باتوجه به برنامهریزیهای صورتگرفته، کارکنان این مجموعه برای دستیابی به رکوردهای جدید تولید عزم خود را جزم کردند و موفق شدند ضمن افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ در همه نواحی و ثبت رکوردهای بیسابقه در مجموع ۱۰۹ درصد برنامههای ترسیمشده را محقق سازند.

رشد 20 درصدی تولید تختال

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه سخنان خود با اشاره به دستاوردهای شرکت توضیح داد: در ناحیه آهنسازی با همت کارکنان، تولید گندله در ۶ ماه نخست امسال با ۵.۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳ میلیون و ۷۸۹ هزار تن و تولید آهن اسفنجی در مجموع واحدهای احیای مستقیم فولاد مبارکه و فولاد سبا نیز با ۱۹.۱ درصد رشد به ۴ میلیون و ۷۹۸ هزار تن افزایش یافت.

صمتبهگفته طیبنیا، مجموع تختال تولیدشده در شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ با ۲۰.۱ درصد رشد به ۴ میلیون و ۵۵۱ هزار تن افزایش یافته و تحقق ۱۰۹ درصدی برنامهها را به ثبت رسانده است.

وی در ادامه این موفقیتها، از محقق شدن ۱۰۶.۲ درصدی برنامهها بهدست کارکنان توانمند نورد گرم فولاد مبارکه و فولاد سبا خبر داد و گفت: در بازه زمانی یادشده جمع محصولات نوردشده در شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا رشد ۱۴.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ داشته است؛ بهنحویکه تولید ورق گرم این دو خط از ۳ میلیون و ۱۵۵ هزار تن نیمه نخست سال قبل به ۳ میلیون و ۳۵۱ هزار تن در مدت مشابه امسال افزایش یافته است.

ثبت رکوردهای جدید در ناحیه نورد سرد

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه از موفقیتهای بهدستآمده در خطوط مختلف ناحیه نورد سرد شرکت در نیمه نخست امسال خبر داد و تاکید کرد: رکورد روزانه ۵.۲۱۲ تن در واحد اسیدشویی (۲۹ فروردین)؛ رکورد روزانه تولید ۹۹۰ تن ورق گالوانیزه (۳۰ خرداد)؛ رکورد ماهانه ورق سرد در خط اصلاح ۴ به میزان ۲۰ هزار و ۷۱۶ تن (فروردین) و رکورد ماهانه خط قلعاندود به میزان ۱۰ هزار و ۴۶۰ تن (شهریور ۱۴۰۱) کاملکننده موفقیتهای شرکت در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ بوده است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود به تحقق اهداف گروه فولاد مبارکه در 6 ماه نخست امسال اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه همگرایی و انسجام موجود بین شرکتهای زیرمجموعه فولاد مبارکه نیز دستاوردهای خوبی برای صنعت فولاد کشور به ارمغان آورد؛ بهنحویکه فولاد هرمزگان در ماههای فروردین و شهریور موفق شد دو رکورد جدید را به ثبت برساند.

تاکید فولاد مبارکه بر رشد کیفی در کنار رشد کمی

وی افزود: در شرکت فولاد سفیددشت چهارمحالوبختیاری با ثبت یک رکورد روزانه (فروردین) و ۲ رکورد ماهانه میزان تولید روزانه این شرکت به ۲ هزار و ۶۹۰ تن و تولید ماهانه نیز به ۸۴ هزار و ۲۵۵ تن افزایش یافت. کارکنان شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در 6 ماه نخست امسال با ثبت ۳ رکورد روزانه و ماهانه در ماههای فروردین، اردیبهشت و شهریور میزان تولید روزانه و ماهانه این شرکت را به ترتیب به هزار و ۲۴۶ تن، ۲۱ هزار و ۹۰۳ تن و ۲۱ هزار و ۹۲۲ تن افزایش دادند. همچنین در شرکت فولاد سنگان شاهد ثبت 3 رکورد پیدرپی روزانه در فروردین ۱۴۰۱ و عبور از مرز تولید ۱۸ هزار و ۹۶۰ تن گندله هستیم. در نهایت در شرکت ورق خودرو چهارمحالوبختیاری نیز مشاهده میکنیم که در فروردین سال ۱۴۰۱ با تولید ۲۶ هزار و ۸۰۵ تن ورق گالوانیزه رکورد تولید این واحد که در مرداد سال ۱۳۹۹ به ثبت رسیده، شکسته شده است.

طیبنیا خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه امروزه در همه حوزهها، بهویژه صنعت فولاد که ازجمله صنایع مادر محسوب میشود، بازار بهشدت رقابتی است و نیاز به ورقهای باکیفیت بهشکل فزایندهای رشد یافته، در فولاد مبارکه نیز تاکید شده که بهموازات رشد کمی، به رشد کیفی و تولید محصولات خاص نیز توجه ویژه شود و این امر با افزایش کیفیت محصولات و اضافه شدن چندین محصول جدید به سبد محصولات فولاد مبارکه از جمله ورقهای آجدار و ارتقای کیفیت ورقهای قلعاندود محقق شده
 است.

سخن پایانی

۱۰۹ درصد از اهداف شرکت فولاد مبارکه در تولید ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ محقق شده، این در حالی است که بهموازات رشد کمی، رشد کیفی و تولید محصولات خاص نیز در فولاد مبارکه موردتوجه قرار دارد. این پیشرفت با افزایش کیفیت محصولات و اضافه شدن چندین محصول جدید به سبد محصولات شرکت حاصل شده است.

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4by995