پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 15242
تاریخ انتشار: 1401/02/07 02:32

تحصیل در فرانسه؛ ناگفته های شرایط زندگی در فرانسه

تحصیل در فرانسه با توجه به فرهنگ بسیار زیبای این کشور و همچنین رونق داشتن زندگی دانشجویی خواهان بسیار زیادی دارد.

 برخورداری از دانشگاه های بسیار با کیفیت و همچنین پیشرفته از جمله دلیل هایی است که افراد اقدام به تحصیل در فرانسه می کنند. مورد بعدی که باید ذکر گردد این است که تحصیل در فرانسه فرصت های تحقیقاتی بسیار خوبی را برای افراد به وجود می آورد.

صفر تا صد تحصیل در فرانسه

در ارتباط با کشور فرانسه هم باید گفت که این کشور از جمله قدرت های اقتصادی در جهان است. پایتخت این کشور شهر پاریس می باشد که به عنوان شهر شماره یک دانشجویی شناخته می گردد و از این نظر بسیار جذاب است. زبان رایج این کشور فرانسوی می باشد که در دنیای تجارت به عنوان سومین زبان رایج شناخته می گردد. با توجه به موارد ذکر شده اقدام به تحصیل در فرانسه می تواند برای آینده ی افراد کاملا مفید واقع شود

تحصیل در فرانسه در مقاطع مختلف

  1. کارشناسی

مورد بسیار جذابی که تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی دارد این است که تحصیل در مقطع فوق تقریبا رایگان است. افراد می توانند با گرفتن مدرک زبان فرانسوی خود که حداقل امتیاز B2 را دارد می توانند اقدام به تحصیل در فرانسه کنند. در صورتی که افراد مدرک زبان فرانسوی نداشته باشند می توانند در کالج های زبان دولتی و یا خصوصی شرکت نمایند.

  1. کارشناسی ارشد

تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به شرایطی دارد که افراد باید از آن برخوردار باشند. برخورداری از رزومه ی تحصیلی مناسب اولین قدم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. ارائه کردن مدرک زبان B2 فرانسوی برای تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد الزامی می باشد. تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد یک ساله و دو ساله است. سال اول را Master 1 و سال دوم را Master 2 می نامند. توجه داشته باشید که رشته تحصیلی سال اول کارشناسی ارشد می بایست با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی یکسان باشد.

  1. دکتری

برای تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری نیز برخورداری از شرایط مناسب و همچنین داشتن رزومه ی تحقیقاتی و پژوهشی ضروری است. مورد بسیار مهم و ارزشمندی که باید ذکر شود این است که در مقطع دکتری در کشور فرانسه پرداخت شهریه و همچنین میزان آن چندان مهم نیست و این شهریه ها مبالغ بالایی نیستند. گفتنی است که کشور فرانسه چهارمین کشور دانشجو پذیر در جهان است و پس از آمریکا، انگلستان و استرالیا در رده چهارم قرار دارد.

دانشگاه ها و موسسه های مختلف جهت تحصیل در فرانسه

نام دانشگاه

رنکینگ جهانی در سال 2020

دانشگاه PSL

44

دانشگاه اکول پلی تکنیک

49

دانشگاه ساینس پو

261

دانشگاه سوربن

72

دانشگاه پاریس

26

از جمله مزیت های کلی تحصیل کردن در فرانسه و دانشگاه های فوق عبارت است از:

  • هزینه های بسیار مناسب
  • شرایط دانشجویی مناسب در شهر های کشور فرانسه
  • مورد تایید بودن دانشگاه برای وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران
  • پذیرش نسبتا آسان
  • برخوداری از سیستم آموزشی و همچنین تجهیزات آموزش مطابق با نیاز های دانشجویان
  • ارائه ی بورسیه های مختلف برای تحصیل کردن در فرانسه

با توجه به موارد ذکر شده افراد می توانند برای تحصیل در فرانسه اقدام کنند و در رشته و مقطع مد نظرشان پذیرش دریافت کنند و مشغول تحصیل شوند، گرفتن مدرک تحصیلی از دانشگاه های فرانسه به CV افراد امتیاز های بسیار مناسب رقابتی می دهد که می تواند برایشان بسیار ارزشمند واقع شود و آن ها در زمینه های مختلف کمک کند.

مورد بسیار مهم دیگری که باید در ارتباط با تحصیل در فرانسه و در دانشگاه های این کشور ذکر گردد این است که استعداد های جوان در فرانسه در بخشی با عنوان کارآفرینی و نوآوری دسته بندی و ارزش گذاری می شوند که در نوع خود بسیار جالب است.

مهاجرت به فرانسه

تحصیل در فرانسه یکی از راحت ترین گزینه ها برای مهاجرت به فرانسه می باشد. برای همین در صورتی که شرایط این کار را دارید حتما از طریق تحصیل برای مهاجرت به فرانسه اقدام کنید تا هزینه کمتری متحمل شوید.

هزینه تحصیل در فرانسه و شرایط بورسیه در این کشور

از جمله مزیت های تحصیل در فرانسه هزینه های بسیار پایین مربوط به تحصیل است. افراد می توانند با هزینه های بسیار پایین در این کشور تحصیل کنند. نکته ای که باید ذکر گردد این است که این هزینه با توجه به رشته و مقطع تحصیلی افراد منحصر به فرد می باشد. برای مثال تحصیل در رشته ی کارشناسی می تواند برای افراد در سال از 170 الی 2280 یورو هزینه داشته باشد.

همچنین باید گفت که برای تحصیل در فرانسه در رشته کارشناسی ارشد می بایست از 243 الی 6630 یورو شهریه پرداخت کرد. البته برای تامین این هزینه ها می توانید در حین تحصیل برای کار در فرانسه نیز اقدام کرده تا بتوانید همزمان با تحصیل کسب درآمد داشته باشید.

 

در مقطع دکتری هزینه های مربوط به تحصیل در فرانسه بسیار کم تر هم می باشد. برای تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری در برخی دانشگاه ها می توانند رایگان تحصیل کنند. در برخی دانشگاه ها هم صرفا هزینه ی ثبت نام دریافت می شود. هزینه ی ثبت نام دانشگاه های فرانسه در مقطع دکتری از 243 تا 391 یورو می باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rabjb