چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 3654
تاریخ انتشار: 1400/07/26 11:28

تاکید بر ازسرگیری سریع مذاکرات احیای برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر ازسرگیری هرچه سریع‌تر مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، گفت: با پلان B (نقشه دوم) مطرح‌شده ازسوی مقامات صهیونیستی برای مواجهه با مسئله هسته‌ای ایران در صورت شکست مذاکرات وین موافق نیست.

 به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست، جوزپ بورل درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای گفت: آماده است پیش از ازسرگیری این مذاکرات با مقامات ایرانی دیدار کند، اما در عین حال اظهار کرد سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری جدید ایران و تیم او زمان کافی برای آمادگی را سپری کرده‌اند. بورل در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: اگر مقامات ایران بخواهند برای ادامه مذاکرات به بروکسل بیایند، آماده این کار هستیم، اما زمان محدود است. من درک می‌کنم دولت جدید برای بررسی سوابق [مذاکرات] و برای تشکیل تیم مذاکرات به زمان احتیاج دارد اما این فرصت حالا دیگر سپری شده است. زمان بازگشت به مذاکرات است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال که در صورت شکست احتمالی مذاکرات، پلان B شامل چه چیزهایی خواهد بود، گفت: من نمی‌خواهم به پلان Bها فکر کنم. هیچ کدام از پلان Bهایی که به ذهنم می‌رسند خوب نیستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4b5p54