دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
کد خبر: 6327
تاریخ انتشار: 1400/09/01 12:58
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

تامین ماشین‌آلات روز در کارخانجات صنایع بلوچ

رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به همراه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از بخش‌های مختلف کارخانجات گسترش صنایع بلوچ بازدید کردند.

 رئیس هیات‌عامل ایدرو در حاشیه بازدید با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلف نوسازی در شرکت بافت بلوچ در دست اجراست، گفت: پروژه ریسندگی که در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در حال تولید است و طبق برنامه‌ریزی به‌دنبال افزایش ظرفیت تولید آن هستیم. 

احداث واحد ریسندگی در دست اجرا

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: عملیات زیرساختی واحد بافندگی نیز در حال انجام بوده و پیمانکار آن مشخص شده است. 

به‌گزارش ایدرونیوز، به‌گفته رئیس هیات‌عامل ایدرو با وجود تحریم‌ها به‌روزترین ماشین‌آلات بافندگی جهان برای کارخانجات صنایع بلوچ از سوی ایدرو تامین شده و امیدواریم تا پایان سال فرآیند تامین نهایی شود.

صالحی‌نیا گفت: بخش بافندگی و تکمیل رنگ با برآورد ۱۰ میلیون یورو و ۵۶۰ میلیارد ریال برای احداث واحد ریسندگی با ظرفیت سالانه ۱۸ میلیون متر پارچه در دست اجراست.

رئیس هیات‌عامل ایدرو افزود: در بخش رنگرزی نیز با ظرفیت پایینی در حال فعالیت است که با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده امیدواریم بتوانیم بخش رنگرزی را با ظرفیت و ارزش‌افزوده بیشتری فعال کنیم.

جلسه کارگروه توسعه حمل‌ونقل ریلی

کارگروه توسعه حمل‌ونقل ریلی با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، روسای هیات‌عامل ایدرو و ایمیدرو و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن چگونگی تحقق ظرفیت تولید داخل صنایع ریلی ر ا بررسی کرد.

صالحی‌نیا در این جلسه با اشاره به سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه درباره اولویت‌بخشی به حمل‌ونقل ریلی و افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی مسافر و بار، گفت: دستیابی به اهدافی مانند کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش آلودگی زیست‌محیطی و کاهش مصرف سوخت و با توجه به عدم‌تکافوی تعداد لکوموتیو موجود برای پاسخگویی به حجم تقاضای بار و مسافر فعلی در بخش‌های داخلی، بین‌المللی و ترانزیتی و نیاز فوری کشور به لکوموتیو جدید، نیازمند تعامل و برنامه‌ریزی دقیق براساس اولویت‌های این بخش است. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تامین منابع مالی اولویت مهم برنامه توسعه لکوموتیو است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به سهم ۳۰ درصدی حمل بار و ۲۰ درصدی جابه‌جایی مسافر باید نحوه تامین منابع مالی، نوع منابع مالی و نحوه تاثیرگذاری و تزریق منابع کاملا شفاف‌سازی شود. 

کمبود لکوموتیو

سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به کمبود لکوموتیو در بخش مسافربری و به‌ویژه باربری گفت: به همین منظور، شرکت راه‌آهن به‌دنبال تامین ۱۰۰۰ دستگاه لکوموتیو طی حداکثر ۳ سال (۱۵۰ دستگاه از تولیدکنندگان داخلی و ۸۵۰ دستگاه به‌صورت واردات) از طریق بخش غیردولتی و یا راسا با استفاده از منابع داخلی یا منابع بودجه عمومی است. 

کارگروه مشترک توسعه حمل‌ونقل ریلی با هدف هماهنگی بین دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در راستای تکمیل ظرفیت ساخت داخل صنایع ریلی تشکیل شده است.

دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی طی نامه‌ای خطاب به روسای مرکز امور اصناف و بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد.

بر این اساس با توجه به تاثیرگذاری درج آگهی‌های غیرواقعی خودرو و قیمت‌سازی‌های صوری بر اذهان عمومی و ایجاد فضای تشتت و نگرانی عمومی از گران‌فروشی، سکوهای درج آگهی خودرو موظف شدند روی تمامی بسترهای الکترونیکی خود اعم از وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل، ۶ قابلیت مهم را ایجاد کنند.

بر این اساس، امکان احراز هویت آگهی‌دهندگان، امکان احراز صلاحیت کسب‌وکاری آگهی‌دهندگان، امکان احراز وجود خودرو آگهی‌شده، اختصاص نشان مجزا BADGE، اطلاع‌رسانی به کاربران و ایجاد امکان مرتب‌سازی و فیلتر کردن، نمایش مجموع تعداد آگهی‌های منتشرشده توسط یک آگهی‌دهنده و اعلام روش نظارت و نرخ آگهی‌های خودرو این قابلیت‌ها خواهند بود که باید توسط سکوهای درج آگهی خودرو اجرایی شوند.

در این ابلاغیه تاکید شده که مرکز امور اصناف و بازرگانان (وزارت صنعت، معدن و تجارت) ضمن پیگیری اجرای الزامات یادشده توسط سکوهای درج آگهی خودرو در مهلت‌های تعیین‌شده، عملکرد سکوها را ارزیابی کند و به‌طور مداوم گزارش دهد. همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت، معدن و تجارت) نحوه عملکرد سکوها درباره مفاد این ابلاغیه را در رتبه‌بندی کسب‌وکار الکترونیکی لحاظ خواهد کرد.

بدیهی است در صورت تخلف از الزامات یادشده برابر قوانین و مقررات، دادستانی کل کشور با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/487wn3