پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 18841
تاریخ انتشار: 1401/05/18 06:48

تاریخچه قیمت بیت کوین (BTC)

از زمان ایجاد بیت کوین در سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۲۱ میلادی، این ارز دیجیتال ۵ قله قابل توجه را تجربه کرده است. آخرین اوج قیمت مربوط به نوامبر سال ۲۰۲۱ بود که توانست به قیمت ۶۷ هزار دلار دست یابد و پذیرش جریان اصلی را افزایش بدهد.

 

 این وضعیت قیمت‌ در بازار ارزهای دیجیتال تا حد زیادی بی ثبات بوده و به رویدادهای سیاسی و اقتصادی مختلفی بستگی دارد. اما به طور متوسط بیت کوین به صورت سالانه تجربه 200 درصد رشد را در کارنامه خود ثبت کرده و از آگوست سال 2021 ارزش بازار آن به بیش از 710،000،000،000 دلار رسیده است، در عین حال تسلط آن بر بازار کریپتوکارنسی از 50 درصد کاهش یافته است، قیمت لحظه ای بیت کوین در ابتدای سال 2022 نیز در حوالی 47 هزار دلار است.

به طور کلی رویدادهایی مانند هک صرافی Mt.Gox در سال 2014 و سقوط بازار سهام در سال 2020 جزو رفتارهایی هستند که به صورت میان مدت و کوتاه مدت، تغییرات قیمت بیت کوین را توضیح میدهند. در دراز مدت هم می‌توانید با نگاه کردن به مدل‌هایی که از تحلیل تکنیکال، بنیادی و احساسات استفاده می‌کنند، یک دید کلان به دست آورید.

تاریخچه قیمت بیت کوین (ریزش و صعود BTC)

در بررسی قیمت بیت کوین با استفاده از روش تحلیل تکنیکال، منحنی رشد لگاریتمی بیت کوین و تئوری Hyperwave دو مدل جالب هستند. نظریه Hyperwave  قیمت را با احساسات سرمایه گذار در مراحل چرخه ای مرتبط می‌کند. اما در تحلیل بنیادی، مدل های Stock to Flow و Metcalfe قیمت را به خوبی ردیابی خواهند کرد. در نهایت، می‌توانید از ترکیب همه این روش‌ها برای به دست آوردن یک دید صحیح در بازار کریپتوکارنسی استفاده کنید.

بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال بیت کوین با نماد اختصاری (BTC) در سال 2009 توسط فردی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو، خلق شد و با افزایش قیمت خود در طول زمان توجه افراد زیادی در جهان به خود جلب کرد. بررسی نمودار وضعیت بیت کوین در سال های مختلف به ما نشان میدهد که این ارز دیجیتال افت های زیادی را هم در کارنامه خود ثبت کرده است. اما علیرغم تمام نوسانات تاکنون از تمام دارایی های سنتی بهتر عمل کرده است. در نظر داشته باشید که ترکیبی از عوامل متعدد تاریخچه قیمت BTC را تشکیل می‌دهند و شما می‌توانید آنها را با تکنیک‌ها و دیدگاه‌های مختلف مطالعه کنید.

تجزیه و تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

قبل از اینکه به تجریه و تحلیل داده‌ها در تاریخچه قیمت بیت کوین بپردازیم، ابتدا باید ببینیم که این تحلیل را با چه ابزارها و روش‌های می‌توان انجام داد. به طور کلی سه روش مختلف برای تحلیل قیمت در بازار کریپتوکارنسی وجود دارد: تحلیل تکنیکال، بنیادی و تحلیل احساسات. این سه روش نقاط قوت و ضعف خود را دارند اما می توان با ترکیب هر سه با هم  تحلیل بهتری داشت.

تجزیه و تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

  • تحلیل تکنیکال (TA):

تحلیل تکنیکال با استفاده از داده های قیمت و حجم معاملات در زمان‌ها مختلف به پیش بینی رفتار بازار آینده کمک می‌کند. برای مثال، می‌توانید با در نظر گرفتن قیمت‌های 50 روز گذشته و میانگین‌گیری آنها، میانگین متحرک 50 روزه (SMA) ایجاد کنید. تصور کنید بیت‌کوین برای چند هفته تحت SMA 50 روزه معامله می‌شود اما سپس از آن عبور می‌کند. این حرکت را می توان نشانه‌ای احتمالی برای بهبود وضعیت بازار و قیمت رمز ارز در نظر گرفت.

  • تحلیل بنیادی با فاندامنتال (FA):

در تحلیل بنیادی از داده‌هایی استفاده می‌شود که ارزش اساسی و ذاتی یک پروژه یا ارز دیجیتال را نشان می‌دهند. درواقع این نوع تحقیق بر روی عوامل خارجی و داخلی تمرکز داشته و ارزش واقعی یک دارایی را تعیین می‌کند. برای مثال، می‌توانید به تراکنش‌های روزانه بیت‌کوین نگاهی بیندازید تا محبوبیت شبکه را اندازه‌گیری کنید. اگر این عدد در طول زمان افزایش یابد، ممکن است نشان دهد که پروژه دارای ارزش است و قیمت می تواند افزایش یابد.

تاریخچه قیمت بیت کوین (BTC)

همانطور که در قسمت‌های ابتدایی این مقاله ذکر شد، قیمت BTC از سال 2009 تاکنون در معرض نوسانات زیادی قرار گرفته با وجود تمام این افت و خیزها به طرز چشم گیری قیمت آن بالاتر از زمانی است که این رمز ارز خلق و وارد بازار کریپتوکارنسی شد.

تاریخچه قیمت بیت کوین (BTC)

به گزارش وبسایت ارز تودی، وقتی بیت کوین را با طلا و بورس آمریکا مقایسه می کنیم، متوجه می‌شویم که این ارز دیجیتال به شدت از این دارایی‌های سنتی با عملکرد قوی پیشی گرفته است. همچنین می‌توانید نوسانات این دارایی‌ها را در ادامه مشاهده کنید، ضررهای سالانه بیت‌کوین به مراتب از نظر درصدی بیشتر از ضررهای طلا یا بازار بورس آمریکا (NASDAQ) است.

طبق آنالیزها و اخبار به دست آمده پنج قله قابل توجه در تاریخچه بیت کوین وجود دارد و 1 دلار در سال 2011 به رقم 65000 دلار در می 2021 رسیده است. بیایید تاریخ این 5 قله و اوج قیمت را دقیق تر بررسی کنیم:

ژوئن 2011:

بیت کوین از قیمتی که تنها بر حسب سنت در سال 2009 و 2010 اندازه گیری می‌شد، در سال تاریخ ژوئن 2011 به 32 دلار رسید و اولین روند صعودی خود را تجربه کرد، اما به دنبال آن یک سقوط متوسط ​​به 2.10 دلار داشت.

 آوریل 2013:

پس از شروع سال جدید در سال 2013، بیت کوین با قیمت با حدود 13 دلار، اولین روند صعودی خود را در سال تجربه کرد و در 10 آوریل 2013 به 260 دلار رسید. سپس قیمت آن طی دو روز به 45 دلار سقوط کرد.

 دسامبر 2013:

تا پایان سال 2013، بیت کوین تقریباً 10 برابر افزایش قیمت را بین اکتبر و دسامبر تجربه کرد. در ابتدای ماه اکتبر، این رمز ارز با قیمت 125 دلار معامله می‌شد و در دسامبر به اوج قیمت خود یعنی 1160 دلار رسید و در 18 دسامبر، قیمت بار دیگر به 380 دلار سقوط کرد.

 دسامبر 2017:

بیت کوین پس از شروع سال جدید با قیمت 1000 دلار در ژانویه 2017 معامله میشد و تا 17 دسامبر 2017 شاهد افزایش شدید قیمت بود و نزدیک به 20000 دلار رسید. این روند صعودی موقعیت بیت کوین را در جریان اصلی تثبیت کرد و توجه سرمایه گذاران نهادی و دولت‌ها را به خود جلب کرد.

 آوریل 2021:

سقوط در بازار سهام و بازار کریپتو کارنسی، در مارس 2020 منجر به افزایش مداوم قیمت بیت کوین تا 63000 دلار تا 13 آوریل 2021 شد. با بی ثباتی اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، بیت کوین توسط برخی از کارشناسان به عنوان یک دارایی ارزشمند تلقی شد و روند قیمت در بازار ارز دیجیتال پس از آن در ماه می 2021 پیش از رکود، شاهد رشد قابل توجهی بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qaqja