جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 17222
تاریخ انتشار: 1401/03/11 00:53

بیت کوین در حال مقاومت

قیمت بیت کوین سرانجام از محدوده بالایی بازه چند روزه خود عبور کرد و روز ۳۰ می (۹ خرداد) از ۲۸۵۷۵ دلار به ۳۱۴۹۳ دلار رسید. این حرکت پس از چندین بار سقوط به زیر محدوده پایینی بازه در هفته گذشته آغاز شد. از آنجایی که بیت کوین اکنون بالاتر از مرز بالایی بازه معامله می شود، احتمالاً یک پولبک در راه است.

احتمال می رود این اصلاح پایین‌ترین سطح قیمت ثبت شده روز دوشنبه در حدود ۲۹۲۸۸ دلار را بشکند یا مجدداً آن را لمس ‌کند. از سرگیری فعالیت گاوها در این ناحیه، پایان اصلاح و شروع مرحله صعودی بعدی را نشان می دهد که قیمت بیت کوین را به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ چهار ساعته در حدود ۳۲۵۰۷ دلار می رساند. از سوی دیگر، اگر قیمت بیت کوین به زیر ۲۷۷۰۸ دلار سقوط کند، یک کف پایین تر تشکیل شده و این دیدگاه صعودی باطل می شود.

روز گذشته، قیمت بیت کوین با عبور از منطقه ۳۱۰۰۰ دلاری، طی چند نوبت مقاومت ۳۲۰۰۰ دلاری را شکست، اما خرس‌ها از هرگونه حرکت بالاتر از این ناحیه جلوگیری کردند. به این ترتیب، بالاترین سطح قیمت روزانه نزدیک به ۳۲۴۰۰ دلار ثبت شد و قیمت شروع به اصلاح نمود.


نزدیک ترین مقاومت در مسیر صعود این ارز نزدیک به سطح ۳۲۰۰۰ دلار می باشد. مقاومت مهم بعدی نیز در نزدیکی سطوح ۳۲۲۰۰ و ۳۲۴۰۰ دلار سر راه خریداران قرار می گیرد. حرکتی قاطع بالاتر از مقاومت ۳۲۴۰۰ دلاری می‌تواند آغازگر یک روند افزایش دیگر باشد. در این حالت، قیمت می تواند به سمت سطوح مقاومت ۳۲۵۰۰ و ۳۳۴۰۰ دلاری حرکت کند.

اگر بیت کوین نتواند منطقه مقاومت ۳۲۴۰۰ دلاری را با موفقیت پشت سر بگذارد، ممکن است یک اصلاح نزولی تازه را آغاز کند. اولین حمایت در این روند نزولی نزدیک به سطح ۳۱۸۰۰ دلار و خط روند دیده می شود. شکست نزولی زیر خط روند مذکور می تواند قیمت را به سمت حمایت ۳۰۸۰۰ دلاری سوق دهد که در نزدیکی سطح فیبوناچی اصلاحی ۵۰% حرکت صعودی ۲۹۰۸۵ دلار به ۳۲۴۰۰ دلار واقع است. هر گونه افزایش بیشتر راه را برای حرکت به سمت حمایت ۳۰۰۰۰ دلاری هموار می سازد.

MACD ساعتی برای جفت ارز BTC/USD کم کم در منطقه صعودی شتاب خود را از دست می دهد.

RSI ساعتی برای جفت ارز BTC/USD در حال حاضر به سمت سطح ۵۰ در حال کاهش است.

حمایت های اصلی: ۳۱۸۰۰ و ۳۰۸۰۰ دلار

مقاومت های اصلی: ۳۲۰۰۰، ۳۲۲۰۰ و ۳۲۴۰۰ دلار

 
منبع: رمزارز نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4y8zkb