پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 10960
تاریخ انتشار: 1400/10/26 21:00

بورس فردا صعودی است یا نزولی؟

بورس امروز نیز همچنان در مدار منفی قرار گرفت و درنهایت شاخص کل افت دیگری را ثبت کرد و در سطح ۱.۳۱ میلیون واحد قرار گرفت. اتفاقی که امروز را نسبت به روز گذشته اندکی متفاوت کرده بود افزایش اندکی تقاضا در سهم‌های ریالی از اواسط بازار بود و سبب کاهش میزان صف‌های فروش شد. این افزایش تقاضا می‌تواند ناشی از احتمال دستیابی به برجام باشد.

اما به طور کلی میزان فشار خرید در حدی نبود که باعث تغییر در روند بازار شود و یا حتی به طور پایدار روند صف‌های فروش را به سمت کاهش هدایت کند. امروز نیز ارزش معاملات خرد همچنان در سطح بسیار پایینی قرار داشت و به ۲.۱۵ همت رسید. حقیقی‌ها نیز به طور جدی در حال تلاش برای خروج از بازار هستند به طوری که خروج پول حقیقی به ارزش ۳۸۶ میلیارد تومان را رقم زدند.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

امروز خبری منتشر شد که از احتمال بسیار بالای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر میداد. میرتاج الدینی، نایب رییس کمیسیون برنامه بودجه و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد که بحث حذف ارز ترجیحی، فرماندهی یارانه‌ها است که به مرحله اجتناب‌ناپذیر رسیده است. کاری که دولت قبلی باید انجام می‌داد و این کار را انجام نداد.

از این سخنان می‌توان نتیجه گرفت که این اتفاق بسیار نزدیک است و این موضوع می‌تواند سبب ایجاد تحرکاتی در صنایع مرتبط ازجمله دارویی و زراعتی شود.

از طرف دیگر در روزهای جاری شاهد انتشار صورت مالی میان مدت شرکت‌ها هستیم که ممکن است سبب ایجاد توجه در بعضی از نمادها ‌شود. در یک سال اخیر این محرک قیمتی، اثر چندانی نداشته است و تنها شاید تقاضایی را در یک یا دو روز ایجاد کرده باشد، بنابراین نمی‌توان از این فاکتور توقع اثرات چندانی داشت.

به طور کلی به دلیل عدم ورود پول و سرمایه به بازار، نمی‌توان امید به تغییرات شدید داشت. توجه به نمادهای ریالی مثل خودرویی و احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شاید دلیلی برای تحرک در بعضی از نمادها شود و سرمایه را به سمت آنها روانه کند. اما در پیش بینی بورس فردا انتظار داریم داری که روند رکودی و کم‌رمق همراه قدرتمند این روزهای بورس باشد.

تحلیل تکنیکال

از لحاظ تکنیکالی نیز شاخص کل همچنان در روند نزولی قرار دارد و نشانه‌ای از برگشت در آن دیده نمی‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد شرایط اندیکاتور RSI است که نزدیک به سطح عدد۳۰، که یک سطح حمایتی است قرار دارد. این اندیکاتور در طی چند روز آینده به ۳۰ و یا به زیر این عدد خواهد رسید که نشان دهنده اشباع فروش است و هرگاه که در این محدوده قرار گرفته، حداقل برای چند روز بازار شرایط مساعدتری داشته است. بنابراین اگر بحث برجام و سهام‌های ریالی، حذف ارز ۴۲۰۰ و شرایط تکنیکالی در کنار هم قرار دهیم، می‌توان انتظار داشت که یک موج تقاضا در روزهای آینده در بورس به وجود آید.

 

منبع: بورسان


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2lb7k4