سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
کد خبر: 17486
تاریخ انتشار: 1401/03/23 10:00

بورس فردا صعودی است یا نزولی؟

بورس امروز رشد بیش از دو درصد رشد کرد. کارشناسان عقیده دارند این رشد ناشی از افزایش قیمت نرخ دلار بوده و احتمالا فردا نیز همین روند در بازار ادامه داشته باشد.

شاخص کل بورس در معاملات امروز افزایش ۳۹ هزار واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۷۱ هزار واحدی رسید. همچنین امروز شاخص کل هم‌وزن ۱٫۸ درصد افزایش داشت و به محدوده ۴۲۹ هزار و ۱۶۰ واحدی رسید.

مسعود میرزاباقری، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: طی روزهای اخیر بازارهای طلا، سکه و دلار روند افزایشی به خود گرفت. همانگونه که از روند این بازارها مشخص بود، بورس نیز سبزپوش شد و این روند می‌تواند طی روز آتی ادامه‌دار داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: معمولا در انتهای این روند افزایشی گذر سرمایه‌ها به بورس می‌افتد. بر همین اساس انتظار افزایش شاخص کل بازار سرمایه را داشتیم. از سوی دیگر روند بازار ارز هنوز کاهشی نشده و عرضه چندانی در این بازار نمی‌بینیم بر همین اساس به نظر می‌رسد که شاخص کل بورس فردا سبزپوش باشد.

رشد شاخص بورس از کف

دو روزی می‌شود که دلار وارد کانال قیمتی جدید شده است و به نوعی افزایش قیمت را تجربه کرده است. کارشناسان عقیده دارند که این ورود به کانال جدید به عنوان یک جو روانی باعث شد شاخص کل روند صعودی را تجربه کند.

از سوی دیگر کارشناسان عقیده دارند که پس از چند روز روند کاهشی شاخص کل، بازار نیاز به روند صعودی داشت. افزایش قیمت دلار نیز یک شوک بود تا بازار سرمایه تغییر مسیر دهد.

کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که با توجه به ارزندگی اغلب سهام بورسی و همچنین الگوی پیشروی نرخ ارز در بازار آزاد می‎‌توان این انتظار را داشت که روند رو به رشد شاخص کل همچنان ادامه داشته باشد و طبیعتا این رشد می‌تواند در سهم‌های کامودیتی‌محور و همچنین اغلب شاخص‌سازها محسوس‌تر از سایر گروه‌های سهامی در بازار باشد.

 

منبع: تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3n9xag