سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
کد خبر: 13655
تاریخ انتشار: 1401/01/10 05:15

بورس سبز پوش شد

بورس تهران امروز با لیدری خودروئی ها و سهم های برخوردار از سهام شناوری پایین و یا سرمایه کمتر در بازار دوم بورس تهران توانست با نماگرهای سبز پوش به استقبال تعطیلات آخر هفته برود.

امروز چهارشنبه ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۱۷.۹۲۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۲ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۰۱۷و احدی عدد ۳۶۵ هزار و ۹۴۳ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص بازار اول اما با ۶۰۳۸و احد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۱۱ واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۵۷.۹۸۷ واحد افزایش، عدد ۲ میلیون و ۶۹۱ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۸ میلیارد و ۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۴۴۱ هزار و ۷۱۸ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۶۶۹ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۲۶۰ واحد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۳۱۶ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۴ میلیارد و ۲۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از یک هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان معامله شده است.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۱۰۳۲۳و احد، پتروشیمی نوری با ۱۱۲۷ واحد و فولاد مبارکه با ۷۳۵ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی چادرملو با ۲۰۹ واحد، سرمایه گذاری غدیر با ۱۶۲ واحد و گل گهر با ۱۵۰ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است آخرین روز معاملاتی بورس تهران در هفته دوم سال جدید در حالی به پایان رسید که در آغاز معاملات امروز اگرچه با افت ۱۵۰۰ واحدی شاخص کل این بازار روندی نزولی بر حرکت نماگرها پدیدار شد اما تداوم رشد شاخص کل هم وزن نشان داد که از میانه‌های بازار دوباره اقبال برای جمع آوری سهام روی مدار صعودی قرار گرفته است.

در بازار امروز گروه خودروئی ها لیدر معامله گران اغلب حقیقی بازار سهام برای برگشت نماگرها از روند نزولی به روند صعودی و دنده معکوس دوباره برای جبران افت شاخص کل بورس بودند.

در این میان گروه بانک‌ها نیز در محدوده صفر تابلو اغلب در دامنه نوسان صعودی به کار خود پایان دادند.

با این همه معامله گران حقیقی بازار ترجیح می‌دهند با اصلاح پرتفوی و جابجایی سهم‌های شاخص ساز با سهم‌های بازار دومی، علاوه بر جبران سهم‌های بازمانده از رشد کلی بازار در ایام نوروز، ریسک خود را از هرگونه اخبار جدید در حوزه سیاست خارجی و همچنین اخبار جدید پیرامونی در داخل کشور همزمان با آغاز فعالیت جدی شرکت‌ها و حقوقی‌های فعال بازار از هفته جدید پوشش دهند.


منبع: مهر


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4dp8p4