جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 2487
تاریخ انتشار: 1400/07/11 11:10
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد

بهره‌برداری از واحد تولیدی در «داراب»

در سفر مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت علاوه‌بر بهره‌برداری از یک واحد تولید سبد میوه در شهرک صنعتی داراب، درباره مسائل و مشکلات طرح توسعه شهرک صنعتی داراب و نیز ایجاد نواحی صنعتی جدید در این دو شهرستان بحث و تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری شد.

به گزارش از استان فارس، احد فتوحی در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی داراب از آمادگی این شرکت برای ایجاد نواحی صنعتی در بخش‌های فسارود، رستاق و فورگ خبر داد.

وی با اشاره به پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت برای ایجاد نواحی صنعتی جدید در شهرستان داراب گفت: در این زمینه در دو سال گذشته پیگیری‌هایی انجام و برخی نقاط نیز مشخص شده که برای به نتیجه رسیدن کار نیازمند تعامل و همکاری نهادهای اجرایی شهرستان و نیز استان هستیم.

فتوحی افزود: انتظار ما از نهادهای اجرایی این است که به‌سرعت و با نهایت تعامل و همکاری به استعلامات پاسخ مناسب دهند تا روند ایجاد نواحی صنعتی به نحو مطلوب طی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه لزوم طرح توسعه شهرک صنعتی داراب نیز با توجه به تکمیل برخی از زون‌های شهرک صنعتی فعلی ضروری است، گفت: مراحل طرح توسعه نیز در یک سال گذشته در حال انجام است اما با کندی پیش می‌رود. 

از این رو، ضروری است نهاد‌های مرتبط هرچه سریع‌تر این موضوع را تعیین‌تکلیف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با قدردانی از پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت برای تشکیل این جلسه و نیز حمایت از طرح‌های توسعه‌ای در شهرک‌های صنعتی داراب و زرین‌دشت گفت: با توجه به ریاست دکتر عسکری بر کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس باید از این ظرفیت برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای نهایت استفاده را کرد.

فتوحی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۷۶ قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی داراب با سرمایه‌گذاران منعقد شده است، گفت: بیش از نیمی از این قراردادها در دوسال اخیر منعقد شده که بیانگر حرکت پرشتاب داراب به سمت توسعه صنعتی است.

ایجاد ۳ ناحیه صنعتی جدید 

در این جلسه نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز با تاکید بر لزوم اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی داراب و ایجاد ۳ ناحیه صنعتی جدید در بخش‌های شهرستان داراب بر اهتمام ویژه نهادهای اجرایی شهرستان برای تحقق این موارد تاکید کرد و گفت: نهادهای اجرایی باید در کمترین زمان برای ارائه پاسخ‌های استعلام اقدام کنند و در این زمینه کوتاهی از هیچ نهادی پذیرفته نیست.

محمد‌جواد عسکری همچنین بر لزوم اختصاص سرمایه در گردش به واحد‌های متقاضی در شهرک صنعتی داراب تاکید کرد و گفت: در این زمینه به‌زودی جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد بانک‌های عامل استان در داراب برگزار خواهد شد.

بهره‌برداری از واحد تولیدی سبد میوه

همچنین با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، فرماندار و برخی مسئولان شهرستان داراب واحد تولیدی سبد میوه در شهرک صنعتی داراب به بهره‌برداری رسید.

برای بهره‌برداری از واحد تولیدی سبد میوه داراب ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که به دنبال آن برای ۷ نفر اشتغال ایجاد شده است.

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در سفر به شهرستان زرین‌دشت از اراضی درنظر گرفته شده برای ایجاد نواحی صنعتی دبیران و شهر پیر بازدید کردند و در جلسه با امام جمعه شهر دبیران و جمعی از مسئولان و سرمایه‌گذاران این شهر بر راه‌اندازی این نواحی صنعتی تاکید کردند.

بازدید از شرکت تاک زرین‌دشت نخستین تولید‌کننده تراکلود در ایران در ناحیه صنعتی حاجی‌آباد زرین‌دشت از دیگر برنامه‌هایی بود که با هدف بررسی و رفع مشکل این واحد صنعتی انجام و بر پیگیری و رفع مشکل این واحد تاکید شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2o5lv4