سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 2259
تاریخ انتشار: 1400/07/07 15:32

بهره‌برداری از فناوری امضای دیجیتال

به‌منظور تسریع و تسهیل فرآیند تبادل و فعال‌سازی قراردادهای سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو که منجر به افزایش سرعت تامین قطعات خواهد شد، شرکت ساپکو برای طراحی و استقرار سامانه تبادل الکترونیکی قراردادها با تکیه بر فناوری امضای دیجیتال اقدام کرده است.

این فناوری به‌طور آزمایشی در ۵ شرکت زیرمجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو اجرایی و به‌زودی جایگزین امضای دستی و تبادل فیزیکی قراردادها می‌شود.

حذف بروکراسی

نوسانات قیمت نهاده‌های تولید، موجب تغییر در قیمت خرید قطعات از قطعه‌سازان و به‌تبع آن صدور الحاقیه‌های متعدد می‌شود و تعدد قراردادهای بین شرکت ساپکو و قطعه‌سازان در زنجیره تامین که درحال‌حاضر سالانه افزون‌بر ۲۰ هزار قرارداد است، سبب کند شدن روند عقد و تبادل قرارداد می‌شود. به‌گزارش ایکوپرس، سامانه تبادل الکترونیکی قراردادها بر پایه فناوری امضای دیجیتال، به‌طور آزمایشی در تعدادی از قطعه‌سازان به‌بهره‌برداری رسید. 

فناوری امضای الکترونیک دارای سابقه‌ای طولانی در جهان و به استناد قانون تجارت الکترونیک دارای پشتوانه قانونی و قابل پیگیری و ردیابی در محاکم و مراجع عمومی در کشور است و از این پس در شرکت ساپکو و در قراردادهای سازندگان شبکه تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو قابل بهره‌برداری خواهد بود. این فناوری، سازندگان شبکه تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو را از طریق سامانه edoc.sapco.ir و دریافت توکن اختصاصی از امضای الکترونیک مستند شده توسط مراجع رسمی کشور برخوردار خواهد کرد. از جمله مزایای این فناوری، قابلیت اطمینان و امنیت بسیار بالا، تسریع و تسهیل فرآیند امضای قراردادها توسط صاحبان امضای مجاز، صرفه‌جویی در زمان و مصرف کاغذ، تسهیل قابلیت دسترسی از طریق ابزارهای پرتابل نظیر موبایل و تبلت، پیشگیری از انباشت قراردادها و سلب امکان جعل و استنکاف افراد از حقوق و مسئولیت‌های ناشی از قراردادهای حقوقی است.

شرکت ساپکو به‌منظور استقرار فناوری امضای دیجیتال در زنجیره تامین، برنامه‌ریزی لازم برای آموزش و عملیاتی‌کردن آن را در دستور کار قرار داده و به همین منظور با طراحی و پیاده‌سازی سامانه edoc.sapco.ir، علاوه‌بر حذف فرآیندهای بروکراتیک امضای دستی قراردادها از این فناوری برای تبادل تمام اسناد بهادار اعم از آنالیز و توافقات افزایش یا کاهش قیمت استفاده خواهد کرد.

طرح فروش فوق‌العاده بدون قرعه‌کشی

گروه صنعتی ایران‌خودرو طرح فروش فوق‌العاده هایما S۷ پلاس را از چهارشنبه ۷ مهر به اجرا گذاشت. در این طرح که از ۱۰ صبح چهارشنبه ۷ مهر به اجرا گذاشته خواهد شد، محصول هایما S۷ پلاس در رنگ‌های سفید، مشکی، زغالی، خاکستری و نقره‌ای متالیک با موعد تحویل حداکثر ۳ ماه عرضه می‌شود.

متقاضیان می‌توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

در این طرح، امکان ثبت‌نام نهایی بدون محدودیت و قرعه‌کشی برای مشتریان فراهم شده است.

خدمات ویژه به دارندگان تارا

قائم‌مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش روزانه تولید تارا به ۱۰۰ خودرو خبر داد.

حمید مرادی با اشاره به خدمات حوزه ارتباط با مشتریان برای محصول تارا، گفت: با ورود محصول جدید ایران‌خودرو، طرح صیانت از مشتریان و ارائه خدمات در سطح خودروهای ۵ ستاره کیفیت در کشور برای دارندگان این محصول ارائه می‌شود.

وی با اشاره به تولید انبوه تارا، از افزایش تولید روزانه به ۱۰۰ خودرو خبر داد و با بیان اینکه با ادامه روند کنونی به‌زودی تولید روزانه به ۳۰۰ خودرو خواهد رسید، گفت: در آینده نزدیک برنامه فروش فوق‌العاده تارا نیز به اجرا گذاشته خواهد شد.

مرادی توسعه محصولات و ارتقای سطح خدمات به مشتریان تمامی محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو را از راهبردهای این خودروساز دانست و با اشاره به ارائه بسته خدمات متفاوت و ویژه به دارندگان تارا، گفت: ایران‌خودرو برای محصول تارا اتوماتیک که به‌زودی وارد بازار خواهد شد نیز هدف‌گذاری کیفی ۵ ستاره را دنبال می‌کند و درصدد است با ارائه خدمات مطلوب به مشتریان، رضایتمندی آنها را کسب کند. 

قائم‌مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: تارا اتوماتیک به‌زودی وارد مرحله تجاری‌سازی و تحویل به مشتریان خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار خودرو تارا از ابتدای امسال تولید شده، اظهارکرد: این محصول با سطح بالای داخلی‌سازی به تولید رسیده و نظارت‌های کیفی دقیقی در فرآیند تولید آن اعمال شده است. به‌منظور اطمینان از عرضه محصول باکیفیت، آزمون‌های مختلفی انجام شده و در چندین نوبت بهبود و ارتقای کیفیت یافته و وارد بازار شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kqpq3