سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 17897
تاریخ انتشار: 1401/04/07 01:50

بهترین نوع اتوبوس های مسافربری از نوع امکانات

با نگاهی گذرا به صنعت مسافربری ایران متوجه خواهید شد که مسافربری ایران از قدیم با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو بوده است. این مساله دلایل بسیار زیادی دارد که همه آن‌ها در این مطلب نمی‌گنجند، اما در این متن ما به معرفی ویژگی‌های سفر با اتوبوس‌های بین شهری می‌پردازیم.

 اتوبوس‌های بین شهری که هریک برای تعاونی‌های مختلفی مسافران را جابه‌جا می‌کنند؛ پس از گذشت سالیان زیادی تعویض شدند و جای خود را به اتوبوس‌های جدید و به‌روز دادند. درادامه با ما همراه باشید تا با شناخت اتوبوس‌های نوین انتخاب خوبی برای سفر خود داشته باشید.

ویژگی‌های سفر با اتوبوس

یکی از انواع حمل‌ونقل که در ایران بسیار بیش از دیگر وسایل رونق دارد، اتوبوس است. درادامه این مطلب به بررسی دلایل این مساله خواهیم پرداخت.

ارزانی سفر

معمولا سفر با اتوبوس ارزان‌تر از دیگر وسایل نقلیه است. هواپیما یا قطار بلیط‌های گران‌قیمت و دور از دسترسی دارند. خانواده‌هایی که کل هزینه سفرشان یک میلیون است، باید کل آن را برای خرید بلیط این وسایل بپردازند.

دردسترس بودن

با گسترش شبکه حمل‌ونقل زمینی ایران، تعاونی‌های متولی این مساله، دسترسی مردم به بلیط اتوبوس و خرید آن را بسیار راحت کرده‌اند. این راحتی زمانی‌که شرکت‌های فروش اینترنتی بلیط گسترش پیدا کردند، بسیار راحت‌تر از قبل شد. برای مثال شما می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس از علی بابا یکی از سریع‌ترین خریدهای اینترنتی را تجربه کنید.

نبود محدودیت در استفاده از وسایل

هنگام سوارشدن به هواپیما، همه وسایل سنگین یا کمی غیرمتعارف را از شما می‌گیرند و به قسمت بار می‌فرستند. در اتوبوس شما می‌توانید بدون محدودیت وسایل خود را کنارتان نگه دارید یا درحال حرکت از آن‌ها استفاده کنید.

تماشای مناظر

بسیاری از جاده‌های ایران مناظر زیبا و دوست‌داشتنی دارند که نمی‌توان از تماشای آن‌ها صرف‌نظر کرد. جاده هراز، ایذه یا جاده‌های یاسوج همه، مناظر و آبشارهای کوهستانی دارند که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. شما می‌توانید به‌راحتی و هنگام حرکت از تماشای مناظر زیبا لذت ببرید یا هنگام تماشا، موسیقی و مطالعه کتاب را هم تجربه کنید.

اتوبوس‌های راحت و پیشرفته

همان‌طورکه گفته شد اقبال مردم نسبت‌به حمل‌ونقل جاده‌ای باعث شد تا ناوگان‌های حمل‌ونقل جاده‌ای ایران را بازسازی یا با اتوبوس‌های نوین تعویض کنند. با تعویض اتوبوس‌ها امکانات زیادی برای استفاده مسافر، امنیت اتوبوس و راحتی رانندگی به آن‌ها اضافه شد که درادامه به بررسی تعدادی از اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل ایران می‌پردازیم.

اتوبوس اسکانیا

بهترین نوع اتوبوس های مسافربری از نوع امکانات

شرکت اسکانیا یکی از خودروسازی‌های مطرح جهان است که اتوبوس‌های بین شهری آن در ایران طرفداران زیادی دارد. از این شرکت مدل‌های 4212 کلاسیک، 4214 کلاسیک سه محوره، 4212 مارال و 4214 مارال سه محوره در ایران است که در تعاونی‌های مسافربری استفاده می‌شوند. همه این اتوبوس‌ها امکانات رفاهی خوبی دارند؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به مانیتورهای سرگرمی، صندلی‌های چرمی، فضای باز بین صندلی‌ها، صندلی‌های تخت‌خواب شو و... اشاره کرد. اتوبوس‌های این شرکت را ازنظر امکانات و راحتی می‌توان با واگن قطار و کابین هواپیما مقایسه کرد که از بسیاری از واگن و کابین‌های درجه دو و سه هم بهتر هستند.

اتوبوس ولوو

یکی از قدیمی‌های سیستم حمل‌ونقل ایران که از اوایل دهه هفتاد اتوبوس‌های خودش را وارد بازار ایران کرد، شرکت ولوو بود. این شرکت خودروسازی اتوبوس‌های مدل B7، B9 و B12 را در ایران دارد. اتوبوس B12 که جدیدتر از دیگر مدل‌های این برند است، اغلب امکانات مسافرتی را دارد. امکاناتی مانند سیستم‌های سرمایش و گرمایش، تلویزیون، کنسول‌‎های سرگرمی، یخچال، قهوه جوش و... در این اتوبوس برای راحتی مسافر تعبیه شده که در نوع خود بی‌نظیر هستند.

اتوبوس مان

بهترین نوع اتوبوس های مسافربری از نوع امکانات

شرکت خوروسازی آلمانی ام‌ای‌ان معروف به مان یکی از خودروسازهای تازه‌وارد به ناوگان حمل‌ونقل ایران است. این شرکت با اتوبوس‌های بی‌نظیر و باکیفیتی که ساخته، توانسته دل بسیاری از مسافران ایرانی را به‌دست بیاورد. اتوبوس‌‌های مان از هر نظر شرایط ایده‌آلی را برای مسافر و خدمه اتوبوس رقم می‌زنند. هر اتوبوس امکاناتی نظیر یخچال، کنسول‌های سرگرمی، صندلی‌های با کیفیت، آب سردکن و... دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد اتوبوس‌های مان راحتی و امنیت بسیار زیاد آن‌ها در خیابان‌های ایران است. بیشتر رانندگان ایرانی این اتوبوس را بهترین خودرو موجود در ناوگان ایران می‌دانند و معتقد هستند که اتوبوس‌های مان برای رانندگی در فواصل طولانی راحت‌تر از دیگر اتوبوس‌ها است. امنیت این اتوبوس در جاده‌های لغزنده و طراحی صندلی‌های آن برای خروج مسافران بسیار خوب تلقی می‌شود؛ طوری‌که اتوبوس امین ایران نام گرفته است! اگر در سفرهای بین شهری، تجربه استفاده از اتوبوس‌های مان را داشته باشید، درک این موضوع برایتان راحت‌تر خواهد بود.

اتوبوس‌های وی‌آی‌پی

وی‌آی‌پی لقبی است که هنگام خرید بلیط و در لیست امکانات تعاونی‌ها بسیار دیده می‌شود. این نوع اتوبوس در همه شرکت‌های خودروسازی نام برده شده، ساخته می‌شوند و در ایران هم درحال تردد هستند. شما می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس از علی بابا بین اتوبوس‌های معمولی و وی‌آی‌پی یکی را انتخاب کنید. تفاوت اتوبوس‌های وی‌آی‌پی و معمولی در راحتی و امکاناتی است که دراختیار مسافر قرار می‌گیرد. غالب اتوبوس‌های معمولی تا 50 مسافر را سوار می‌کنند که این تعداد در اتوبوس‌های وی‌آی‌پی به 30 نفر می‌رسد. تعداد نفرات کم‌تر یعنی صندلی کم‌تر و درنتیجه فضای بیشتر و راحت‌تر برای راحتی مسافر درطول رفت‌وآمد با اتوبوس. از دیگر امکانات آن‌ها می‌توان به سعی و تلاش طراحان اتوبوس‌ها در افزایش فضای خصوصی میان مسافران اشاره کرد که با همان تعداد کم‌تر مسافران انجام شده است. در این اتوبوس ها کنسول‌های سرگرمی با ویژگی‌های سرگرمی کامل و اینترنت رایگان دراختیار مسافران قرار گرفته تا از آن‌ها استفاده کنند. شما می‌توانید با رزرو بلیط اتوبوس از علی بابا سفر با اتوبوس‌های وی‌آی‌پی را تجربه کنید.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36e8e7