پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 19597
تاریخ انتشار: 1401/06/20 01:06

بهترین مواد آب بندی حلقه اورینگ در دمای بالا

برای آب بندی اورینگ ها با درجه حرارت بالا مواد مختلفی از جمله نیتریل ، نیتریل هیدروژنه ، لاستیک سیلیکون ، پلی آکریلات و .. . کاربرد دارند. در واقع داشتن اطمینان از بهترین انتخاب در هر سناریوی معین ، تعادل بین دمای عملیاتی مورد نیاز و مقرون به صرفه ترین گزینه ماده در آن نقطه عملکرد می باشد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر بهترین محصولات وی سیل و قیمت پکینگ را جهت آب بندی و مصارف خود تهیه نمایید.

برای آب بندی اورینگ ها با درجه حرارت بالا مواد مختلفی از جمله نیتریل ، نیتریل هیدروژنه ، لاستیک سیلیکون ، پلی آکریلات و .. . کاربرد دارند. در واقع داشتن اطمینان از بهترین انتخاب در هر سناریوی معین ، تعادل بین دمای عملیاتی مورد نیاز و مقرون به صرفه ترین گزینه ماده در آن نقطه عملکرد می باشد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر بهترین محصولات وی سیل و قیمت پکینگ را جهت آب بندی و مصارف خود تهیه نمایید. 

کاربرد اورینگ

طراحی موفق جهت استفاده از ارینگ مستلزم نصب مکانیکی صحیح است که بتواند تغییر شکل و دفرمگی اورینگ را پیش بینی نماید. فشارمکانیکی که بر سطوح ارینگ وارد می شود و با سیال در تماس است محاسبه می گردد. تا وقتی که فشار سیال از فشار محل اتصال O-ring بیشتر نشود عمل آببندی به خوبی انجام می شود . فشار سیال به شکل یک نواخت به روی سطح اورینگ که غیر قابل فشرده شدن می باشد انتقال می یابد و فشار سطح هم زمان با فشار فزاینده افزایش پیدا می کند. لذا اُرینگ تا وقتی که از لحاظ مکانیکی درست نصب شده باشد به خوبی آب بندی را انجام می دهد. شایع ترین علت عدم آب بندی خوب اورینگ ها بیرون آمدگی قسمت های جفت شده آن است. درزگیر جهت ایجاد یک نقطه تماس بین اورینگ و سطوح آببندی طراحی می گردد. این مساله فشار موضعی زیادی را ایجاد می کند.

آشنایی با انواع مدل های وی سیل

وی سیل در مدل های مختلفی همچون VA، VS و VL به بازار ارائه شده اند. نحوه عملکرد این قطعات با توجه به استاتیک یا دینامیک بودن آن ها متفاوت می باشد. در صورتی که وی رینگ استاتیک باشد، درزگیر ها مانع از نشت روغن از اجزای ثابت می گردد. ولی نوع دینامیک درزگیرها از نشت روغن از قطعات متحرک جلوگیری می کند.

مزایای استفاده از  وی سیل

بهره مندی از وی سیل فواید بسیار زیادی به همراه دارد که برخی از آن عبارت اند از: 

کمک به کاهش فشار اولیه با فعال کردن این قطعه

توانایی به تحمل نیروی گریز از مرکز. 

با توجه به جنس لاستیکی که دارد ، در فرایند مونتاژ کشسانی بالایی از خود نشان می دهد.

پکینگ چیست؟

پکینگ لاستیکی (سیل) یا قطعه آب‌بندی متحرکی می باشد که به شکل دینامیکی در آب‌بندی پیستون و شافت پمپ‌ها کاربرد دارد. اغلب پکینگ‌ها از لاستیک طبیعی یا مصنوعی تولید می شوند که هر یک سایزهای گوناگونی دارند .ضمن اینکه عمر مفید آن‌ها با توجه به جنس ساخت در نظر گرفته می شود‌. پکینگ‌ها به شکل ردیفی یا چند تکه بوده و با بهره مندی از الیاف تقویت می گردد. در صورتی که برای تقویت این پکینگ‌ها از رینگ پشتیبان هم استفاده گردد، تحمل فشار آن‌ها افزایش پیدا می کند.

جایگاه پکینگ‌ها با توجه به لبه‌های داخلی و خارجی آن‌ها مشخص می شود. وقتی که لبه‌های بیرونی بلندتر باشند، گلویی کار می ‌کند و اگر لبه‌های داخلی بلندتر باشند، پیستونی درگیر می شود. اگر که این لبه‌ ها با یکدیگر در تقارن باشند، هم گلو و هم پیستون باهم عمل خواهند کرد. نحوه نصب آن‌ها اغلب به گونه‌ای است که با فشار، لبه پکینگ را به دیواره چسبانده و به شکل بهتری آب‌بندی را انجام می ‌دهند.

کاربرد اصلی پکینگ‌ چیست؟

پکینگ‌ها که معمولا در جک ‌های هیدرولیک و پنوماتیک کاربرد بیشتری دارند، قطعاتی می باشند که در رده سیل‌های متحرک و قطعات آب ‌‌بند طبقه ‌بندی می شوند و در صنعت لاستیک‌ سازی جهت آب ‌بندی و درز بندی شفت و پیستون پمپ ‌ها و جلوگیری از نشت مایعات (مایعات سمی) جامدات و گازهای خطرناک و نشت آلاینده‌ها و مواد منفجره به قسمت اصلی دستگاه کاربرد دارند .وجود پکینگ‌ برای پمپ هیدرولیک ضرورت دارد چرا که عموماً در بخش‌هایی از پمپ، قضیه نشت ‌کردن یا وارد شدن هوا وجود دارد که می ‌توان از سیال درون پمپ با انتخاب یک پکینگ مناسب، محافظت نمود و مانع از ورود هوا به درون پمپ گشت.

قیمت پکینگ

پکینگ ها به عنوان آب بند های بسیار متداول در بازار می باشند که کاربرد بسیاری دارد. مهم ترین وظیفه پکینگ ها جلوگیری از نشت مایعات در قسمت های استفاده شده از آن است. جنس و ساختار پکینگ ها اغلب از لاستیک طبیعی یا مصنوعی می باشد که با توجه به کاربرد آن ها جنس و ظاهر آن ها متفاوت می باشد. مراکز زیادی در زمینه تولید و فروش انواع پکینگ فعالیت دارند. شرکت سیل گستر سالاران از جمله مراکز معتبر می باشد. جهت استعلام قیمت یا خرید پکینگ در سایزها و متریال مختلف با ما تماس بگیرید.

سیل گستر

شرکت سیل گستر سالاران، به عنوان وارد کننده و فروشنده انواع اورینگ،وی سیل و بک اپ رینگ آب بندی می باشد.این مجموعه در جهت ایجاد نمایندگی در سطح استان‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام این مهم می باشد .این مجموعه دارای چندین نمایندگی فعال در سطح کشور می باشد. این مجموعه بر روی محصولات وارداتی ؛ اعم از O-Ring، X-Ring، V-Ring و انواع و اقسام Packingها، تمرکز ویژه‌ی دارد تا به این شکل محصولات با بهترین کیفیت و کم‌ترین قیمت تمام شده در بازار ایران در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گیرد. اساس تمام فعالیت‌های شرکت سیل ‌گستر سالاران مشتری‌ مداری و قانون ‌مداری است.

این مرکز با سال ها فعالیت در حوزه فروش و واردات کیت های اورینگ، پکینگ با متریال های مختلف در نظر دارد که نقش خود را در پیشرفت صنعتی کشور عزیزمان به نحو احسن ایفا کند. شرکت سیل گستر سالاران همه ی پرسنل جوان، مجرب، با انگیزه و سخت کوش این مجموعه در تمامی نمایندگی ها با تلاش و پیگیری مجدانه به انجام وظیفه می پردازند.

 

برچسب ها : ,,           


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36e5qz