چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 18170
تاریخ انتشار: 1401/04/18 03:30

بهترین تجهیزات برق صنعتی و ساختمانی با ارزان‌ترین قیمت را از کجا بخریم؟

نانچه شما در حوزه صنعت برق و همچنین تجهیز کردن تاسیسات برق ساختمان‌های مسکونی و صنعتی فعالیت دارید می‌دانید که برای خرید تجهیزات برق صنعتی و ساختمانی باید به مراکزی مراجعه کنید که بتوانند این دسته از محصولات را از بهترین برندهای تولیدکننده و با کیفیت بالا در اختیارتان قرار دهند.

چنانچه شما در حوزه صنعت برق و همچنین تجهیز کردن تاسیسات برق ساختمان‌های مسکونی و صنعتی فعالیت دارید می‌دانید که برای خرید تجهیزات برق صنعتی و ساختمانی باید به مراکزی مراجعه کنید که بتوانند این دسته از محصولات را از بهترین برندهای تولیدکننده و با کیفیت بالا در اختیارتان قرار دهند. پرکاربردترین محصولاتی که به عنوان تجهیزات برق مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل سیم و کابل، انواع دیزل ژنراتور در ابعاد مختلف و همچنین تابلو برق و ... می‌شوند که می‌توانید با خرید از یک فروشگاه معتبر از نتیجه فعالیت خود در صنعت برق و کار باکیفیتی که به مشتری ارائه می‌کنید، مطمئن باشید. ما در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر یک از این محصولات خواهیم پرداخت.

images_1657004908.png

انتخاب سیم و کابل مناسب چه تاثیری بر عملکرد تاسیسات ساختمانی و صنعتی خواهد داشت؟

ممکن نیست شما دستگاهی الکتریکی را ببینید که بدون استفاده از سیم و کابل تولید شده باشند و بتوانند بدون این تجهیزات کار کنند. زیرا سیم و کابل‌ها سبب می‌شوند تا بتوان جریان الکتریسیته را از قسمتی به قسمت دیگر انتقال داد. بنابراین انتخاب یک محصول باکیفیت که برای هدایت جریان الکتریسیته از آن‌ها استفاده شود بسیار پراهمیت است. در ساخت انواع سیم‌ها، فلز رسانایی قرار دارد که ممکن است از جنس فلز آلومینیوم و یا مس باشد. هر سیمی با توجه به نوع کارکردی که دارد، از سایز یا قطر، جنس هادی و همچنین نوع روکش محافظ و میزان انعطاف‌پذیری، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم سیم‌ و کابل‌های برق امروزه در انواع مختلفی تولید می‌شوند به عنوان مثال سیم‌ها یا به صورت افشان تولید می‌شوند که انعطاف بالایی دارند و یا خشک هستند که این مدل سیم طبیعتا از انعطاف‌پذیری کمتری برخوردارند. از دیگر تفاوتهای سیم‌های افشان و خشک آن است که سیم‌های افشان از قرار گرفتن چند رشته سیم نازک در کنار هم تولید می‌شوند ولی سیم‌های خشک تنها دارای یک رشته سیم فلزی هستند. در مورد كابل‌ها نیز همین ویژگی وجود دارد به این شکل که بنابر سطح ولتاژی که انتقال می‌دهند به سه نوع كابل فشار متوسط، فشار ضعیف و كابل‌های فرمان سیستم حفاظتی تقسیم‌بندی می‌شوند که از این نوع کابل‌ها می‌توان در تولید و نصب تجهیزات برق صنعتی و ساختمانی استفاده کرد.

انتخاب صحیح سیم و کابل از آن جهت اهمیت دارد که چنانچه بدون توجه به استانداردها و اصول کیفی تولید شده باشند می‌توانند ضمن به وجود آوردن خسارات زیاد برای دستگاه و یا تاسیسات فوق خطرات مالی و جانی بسیاری را در پی داشته باشند.  

images_1657005429.png

تابلو برق چیست و چه کاربردی در تجهیزات برق صنعتی و ساختمانی دارد؟

اگر بخواهیم یک توضیح اولیه درباره عملکرد تابلو برق بدهیم آن است که از این نوع تجهیزات برقی می‌توان جهت ساماندهی انشعابات برق استفاده کرد و تجهیزاتی که در صنایع مختلف و یا مجتمع‌های مسکونی به کار رفته را کنترل نمود. به این شکل که تابلو برق می‌تواند برق را از منبع اصلی دریافت کرده و سپس آن را به قسمت‌ها و واحدهای مختلف به اندازه مساوی و یا لازم تقسیم نماید. برای آن که ساخت تابلو برق در تاسیسات و تجهیزات برق صنعتی و ساختمانی با ایمنی بالایی همراه باشد و کارکردی صحیح داشته باشد، باید در درجه اول طراحی آن به شکل درستی صورت گرفته باشد و چند نکته مهم در این مورد لحاظ شود که در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد.

  • ساخت این تابلو باید به گونه‌ای انجام شود که کنترل جریان در آن به درستی صورت گیرد.
  • تابلو برق باید از حفاظت الکتریکی مناسبی برخوردار باشد.
  • تابلویی که جهت ساخت تجهیزات برق صنعتی و ساختمانی طراحی می‌شود باید به گونه‌ای باشد که چنانچه دچار خطایی شد، بتواند قسمت مشکل‌دار را از سایر بخش‌ها مجزا نماید.

دیزل ژنراتور چه نقشی در عملکرد تجهیزات برق صنعتی و ساختمانی دارد؟

چنانچه با عملکرد دیزل ژنراتورها آشنا باشید، می‌دانید که نقش عمده‌ای در صنعت تولید برق دارند. این دستگاه که به مولد نیروی برق هم معروف است جهت تولید برق اضطراری و یا برق پشتیبان مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد دیزل ژنراتور در تولید برق به این صورت است که می‌تواند با استفاده از نیروی مکانیکی که از سوختن گازوئیل در موتور حاصل می‌شود را به ژنراتور منتقل کرده و جریان برق را تولید نماید. ویژگی خوب این دستگاه آن است که در ابعاد و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شود و به این ترتیب کاربر می‌تواند متناسب با نیازی که دارد برق مورد نظر را تامین نماید. از خانه مسکونی گرفته تا کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی تا مراکز درمانی و صنعتی بزرگ و کوچک می‌توان هنگام قطعی برق و یا در مکان‌هایی که هنوز برق در آن جا وجود ندارد از این دستگاه جهت تولید برق استفاده کرد.

images_1657005447.png

خرید تجهیزات برق صنعتی ارزان را از کجا می‌توان انجام داد؟

تا اینجا سعی کردیم درباره چند نمونه از تجهیزات برق صنعتی و ساختمانی که در ساخت تاسیسات مکان‌های مختلف کاربرد دارند، توضیحاتی را ارائه کنیم. در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد که برای خرید محصولاتی که در صنعت برق کاربرد دارند چه نکاتی باید در نظر گرفته شود و از کجا می‌توان این محصولات را با قیمتی مناسب و ارزان خریداری کرد؟

مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید ابزار و وسایل مربوط به تجهیزات برق صنعتی و ساختمانی اهمیت دارد توجه به ایمنی آن‌ها است. نکته دیگر توجه به کیفیت محصولاتی است که در این حوزه به آن‌ها نیاز است زیرا همان طور که پیشتر اشاره کردیم، این ابزار و وسایل چنانچه از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار نباشند می‌توانند خطرات جانی و مالی بسیاری به همراه داشته باشند. بنابراین لازم است به تولیدکنندگان و فروشندگانی مراجعه کرد که محصولات آن‌ها از نظر کیفی امتحان خود را پس داده باشند و با توجه به بحث رقابتی که در بازار وجود دارد بتوان این دسته از محصولات را با قیمت مناسب و به صرفه‌ای خریداری کرد. شرکت شکوه صنعت که یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه است می‌تواند محصولات متنوع را با قیمت ارزان در اختیار مشتریان قرار دهد.

شرکت مهندسی برق شکوه صنعت

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، شرکت شکوه صنعت، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت برق صنعتی و ساختمانی به شمار می‌آید که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸ با نام الکتروتکنیک میرزایی آغاز کرد و بعدها به شرکت شکوه صنعت تغییر نام پیدا کرد. از ویژگی‌‌های این شرکت علاوه بر فروش تجهیزات برق صنعتی و ساختمانی مانند سیم و کابل، تابلو برق و همچنین موتور برق و .. می‌توان به ارائه انواع خدمات طراحی، مشاوره و اجرای پروژه‌های برق صنعتی و ساختمانی اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات و همچنین دریافت مشاوره و .. پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت شرکت شکوه صنعت به آدرس الکترونیکی https://shokoohsanat.ir/ مراجعه کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4y8gdj