یک‌شنبه 27 اسفند 1402 - 17 Mar 2024
کد خبر: 11204
تاریخ انتشار: 1400/10/30 16:00

بنیانگذار صرافی بایننس در جمع پولدارترین ها

«چانگ پنگ ژائو» معروف به CZ، بنیانگذار و مدیرعامل صرافی رمز ارز بایننس در جدیدترین رده‌بندی بلومبرگ با سرمایه بیش از ۹۰ میلیارد دلار، در جمع ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت.

ژائو در حال حاضر طبق رده‌بندی بلومبرگ، ثروتی برابر ۹۲.۷ میلیارد دلار دارد که وی را دوازدهمین فرد ثروتمند جهان می‌کند، البته موسس بایننس چند روز پیش ثروت بالاتری یعنی ۹۶ میلیارد دلار داشت. با این حال، ژائو ثروتمندترین فرد در دنیای خدمات مالی در رده‌بندی بلومبرگ محسوب می‌شود.

اگرچه ژائو اختلاف چشمگیری با رده‌های اول تا سوم لیست بلومبرگ دارد، اما همچنان بالاتر از بسیاری از ثروتمندان قرار گرفته. در رده‌های اول تا سوم به ترتیب ایلان ماسک، جف بزوس و برنار آرنو با سرمایه ۲۶۹، ۱۸۷ و ۱۶۴ میلیارد دلار به چشم می‌خورند.

بایننس عمر بسیار کوتاهی دارد و در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده، با این حال رشد چشمگیر قیمت رمز ارزها در سال گذشته میلادی باعث شد این صرافی و البته بسیاری از صرافی‌های مطرح دیگر مانند کوین بیس در مرکز توجه قرار بگیرند و ثروتمند بنیانگذاران آن‌ها افزایش چشمگیری پیدا کند.

ژائو حالا در یک قدمی افرادی مانند «موکش آمبانی»، ثروتمندترین فرد در هند و لری الیسون، بنیانگذار اوراکل قرار دارد و شاید در روزهای آینده از این افراد پیشی بگیرد و در جمع ۱۰ فرد ثروتمند جهان قرار بگیرد.

ژائو که از پیوستنش به جمع ثروتمندترین افراد جهان اطلاع دارد، با انتشار توییتی به این موضوع اشاره کرد که بجای توجه به رده‌بندی‌ها، باید روی این موضوع تمرکز کرد که به چه تعداد افراد می‌توان کمک کرد. بنیانگذار صرافی بایننس همچنین به این موضوع اشاره کرد که بجای رده‌بندی افراد ثروتمند، باید یک رده‌بندی برای کارهای خیرخواهانه و بشردوستانه داشته باشیم.

سال گذشته میلادی مدیرعامل بایننس اعلام کرده بود که ۹۹ درصد از دارایی‌هایش را اهدا خواهد کرد. در سال‌های اخیر بسیاری از ثروتمندان بخشی از سرمایه‌شان را به کارهای بشردوستانه اختصاص داده‌اند و مدیرعامل ۴۴ ساله بایننس هم می‌خواهد دست به چنین کاری بزند.

منبع: دیجیاتو

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39l8q3