پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 17349
تاریخ انتشار: 1401/03/18 02:36

بستری برای تسریع بهبود اقتصادی

سعید صیفی- رئیس انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران

روز جهانی نمایشگاه‌ها مهر تاییدی است بر نقش مهمی که نمایشگاه‌ها در رشد و رونق اقتصاد کشور ایفا می‌کنند و به‌منزله محرکی برای تقویت تجارت در سرتاسر جهان است. هر ساله حدود ۳۲ هزار نمایشگاه در سطح جهان برگزار و تبادل تجاری حاصل از برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح جهانی در طول سال، ۵۵۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود. به‌واسطه فعالیت‌های نمایشگاهی ۳ تا ۴ میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

به‌دنبال شیوع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹، که تقریبا بر تمامی حوزه‌ها و بخش‌های اقتصادی جهان تاثیرات مخرب و بالقوه پایداری داشته، تمامی مشاغل و کسب‌وکارها در جست‌وجوی راه‌حل‌هایی برای بازسازی و بهبود وضعیت اقتصادی هستند. از آنجا که نمایشگاه‌ها مکان و بازاری برای ملاقات تمامی صنایع در سطح منطقه، ملی و بین‌المللی هستند، اکنون علاوه بر نقش سنتی خود در توسعه تجارت، نقش جدید «تسریع روند بهبود اقتصاد» را نیز ایفا خواهند کرد.

پویش روز جهانی نمایشگاه‌ها بر این مهم تمرکز دارد که تا چه اندازه نمایشگاه‌ها در ایجاد بسترهایی برای رشد و بهبود، نقش بنیادی و اساسی ایفا می‌کنند، ضمن اینکه به مردم اطمینان می‌بخشند که اولویت برگزارکنندگان، امنیت و موفقیت شرکت‌کنندگان است. امسال، هفتمین دوره روز جهانی نمایشگاه‌ها بر ارزش غیرقابل جایگزین نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری رو در رو در ایجاد بسترهایی برای رشد و بهبود اقتصادی تمرکز دارد.

روز جهانی نمایشگاه‌ها فرصتی برای صنعت نمایشگاهی به‌وجود می‌آورد تا ارزش‌ها و انعطاف‌پذیری عجیب این صنعت که به‌ویژه در بحبوحه بحران کرونا شاهد آن بودیم، را مطرح کنیم.

این روز، بهترین زمان برای تجلیل از ارزش بی‌بدیل نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری رو در رو گردهم‌آوردن مردم و پیشبرد اقتصاد جهانی خواهد بود، همچنین فرصتی ارزشمند برای تجلیل و قدردانی از فعالان این صنعت است.

روز جهانی نمایشگاه‌ها روز اتحاد این صنعت است و فرصتی برای ایجاد امید و خوشبینی به آینده و تمرکز بر نقش مهم نمایشگاه‌ها در ایجاد ارتباط مجدد و بازسازی جوامع و اقتصاد. امسال بازگشایی امن نمایشگاه‌ها را جشن می‌گیریم و بر تاثیر برگزاری نمایشگاه در تسریع بهبود اقتصادی تاکید می‌کنیم. درود بی‌پایان بر همه همکاران، مشارکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران این صنعت و با آرزوی کامیابی، سربلندی و سلامتی برای آنها.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36ewby