شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
کد خبر: 2588
تاریخ انتشار: 1400/07/12 12:20
نیمه دوم مهر برگزار می‌شود

بزرگ‌ترین نمایشگاه دام و طیور خاورمیانه در تهران

دامپروری و پرورش طیور از زیربخش‌های مهم کشاورزی در ایران به‌شمار می‌روند که در تامین بخش مهمی از مواد غذایی موردنیاز کشور، صرفه‌جویی ارزی، ایجاد اشتغال و کمک به توسعه صادرات کشاورزی ایران نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کنند.

 در همین‌راستا، برگزاری نمایشگاه دام و طیور نقش بسیار پررنگی در نمایش توانمندی‌های این صنایع و دستاوردهای تولیدکنندگان و نیاز صنعتگران این صنعت دارد.

بیستمین رویداد بین‌المللی دام، طیور، و صنایع وابسته ۱۸ مهرماه به مدت ۴ روز در محل سایت بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. صمت در همین زمینه گفت‌وگویی را با قاسم سالاررضایی، رئیس انجمن برگزارکنندگان و مجری برگزاری این رویداد انجام داده و جزییات برگزاری این نمایشگاه را از وی جویا شده است.

سالاررضایی در ابتدای این گفت‌وگو با بیان اینکه از سال ۱۳۸۱ در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های دام و طیور در کشور فعالیت می‌کند، اظهارکرد: تا سال ۸۵ نمایشگاه دام و طیور در استان آذربایجان شرقی با مرکزیت تبریز را برگزار و در سال ۸۶ درخواست برگزاری این رویداد در سایت تهران را به سازمان توسعه تجارت وقت ارائه کردم که موردموافقت قرار گرفت.

متاسفانه این نمایشگاه در ۵ دوره که قبل از آغاز فعالیت شرکت ما به‌عنوان مجری برگزاری این رویداد برگزار شده بود، بنا به دلایل مختلف به یک نمایشگاه کاملا شکست‌خورده تبدیل‌شده بود.

وی افزود: از آنجا که چند دوره از برگزاری این رویداد توسط وزارت جهاد کشاورزی و برخی از آنها نیز توسط زیرمجموعه‌های این وزارتخانه انجام‌شده بود، نتوانست به اهداف موردنظر دست پیدا کند. در کمال تاسف متراژ مفید برگزاری این رویداد که در سال اول برگزاری حدود ۱۶ هزار مترمربع بود در سال پنجم برگزاری به ۳ هزار مترمربع رسید.

گفتنی است که در سال ۸۶ این نمایشگاه را در متراژ ۱۴ هزار مترمربع برگزارکردیم و از دوره‌های بعد هر سال با افزایش متراژ شاهد افزایش تعداد مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان بودیم.

 این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که در سال ۹۷ به یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خاورمیانه در صنعت دام و طیور تبدیل شدیم و به عبارتی به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه دام و طیور خاورمیانه لقب گرفتیم.

این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه گفت: با تمام فعالیت‌هایی که انجام‌شده تمام مشارکت‌کنندگان، بازدیدکنندگان، مجموعه شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و سازمان توسعه تجارت از نحوه برگزاری این رویداد رضایت کامل دارند.

سالاررضایی در ادامه با بیان اینکه صنایع خوراک دامی، دارویی، تجهیزات، جوجه یکروزه و... در این رویداد حضور دارند، خاطرنشان کرد: بیستمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور و صنایع وابسته امسال باوجود دو بار تغییر در زمان برگزاری از ۱۸ مهرماه به مدت ۴ روز در مساحتی به متراژ ۱۷ هزار مترمربع فضای مفید در سالن‌های ۳۵-۳۸ آ-۳۸ ب-۴۰-۴۱ و سالن میلاد به‌اضافه فضای باز کل محوطه برگزار خواهد شد.

آغاز به کار رسمی سامانه دامپزشک

سالاررضایی، مدیرعامل شرکت میلاد مبتکرشرق و برگزارکننده این نمایشگاه، ضمن اعلام رونمایی از سامانه تخصصی صنعت دامپزشکی افزود: سامانه دامپزشک، نخستین پلتفرم جامع دامپزشکی ایران خواهد بود که به صورت فنی، بحث تله‌هلث (سلامت از راه دور) را در حوزه دامپزشکی کشور اجرایی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: تیم مدیریت سامانه دامپزشک بر این باور است که با امکان مدیریت یکپارچه نوبت‌ها، تحلیل‌داده‌ها و امکانات بسیار دیگر، این سامانه طی ماه‌های آینده به راهکاری برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های دامپزشکان، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها تبدیل شود.

 گفتنی است که این سامانه برای نخستین‌بار در کشور پرونده الکترونیک سلامت فراگیر را برای حیوانات خانگی اجرایی خواهد کرد.

این فعال نمایشگاهی در پایان اظهارکرد: این سامانه در تاریخ ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ و همزمان با افتتاح بیستمین رویداد صنعت دام و طیور و صنایع وابسته در سالن میلاد نمایشگاه تهران رونمایی می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4p6el3