جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 6693
تاریخ انتشار: 1400/09/06 12:32

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ اصفهان

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان امروز، ۶ آذر به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه که با حضور ۱۵۰ شرکت از ۱۴ استان کشور و نمایندگانی از ۷ کشور خارجی برپاشده، به ارائه توانمندی‌های فعالان حوزه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری معادن سنگ، مهندسان مشاور، پیمانکاران، فعالان حوزه ماشین‌آلات استخراج و فرآوری سنگ، فعالان بخش تجهیزات و ادوات معادن و کارخانه‌های سنگ، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تجهیزات ایمنی مرتبط با سنگ و معادن، فعالان حوزه حمل‌ونقل و بازرگانی و همچنین فعالان حوزه محیط‌زیست، نشریات تخصصی، تشکل‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی می‌پردازد.

علیرضا مرتضوی، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بین‌المللی صنعت سنگ استان با رویکرد جدید مدیریت شهری و با رویکرد جدید صادرات مطابق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، قرار است با همراهی تمام دستگاه‌ها و رویکرد مثبت آنها، گام‌های بزرگی در این راه بردارد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران نیز در این مراسم گفت: مشکلات مختلف در حوزه صنعت سنگ و معدن موجب فرار بخش زیادی از سرمایه‌ها از بخش معدن شده است؛ در حالی‌ که سرمایه‌گذاری در این حوزه علاوه بر حرکت بیشتر صنعت معدن، موجب کمک به صنعت ساختمان کشور خواهد شد.

تقی نبئی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با وقفه‌ای که در برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور وجود داشت، در سطح عالی برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه قرار است ویترینی برای نمایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنعتی و معدنی استان اصفهان باشد.

وی تصریح کرد: استان اصفهان باتوجه به غنای معادن و تجربه بالایی که در بخش فرآوری سنگ‌های تزئینی دارد، از گذشته تا امروز زبانزد کشور بوده و اصفهان موتور محرکی در صنعت سنگ برای پیشبرد فعالیت‌های معدنی سنگ کشور است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران با اشاره به اینکه بخش قابل‌توجهی از سنگ‌های تزئینی کشور در استان اصفهان فرآوری می‌شود، افزود: شعار ما می‌توانیم در بحث جلوگیری از فروش مواد خام در صنعت سنگ اصفهان عینیت یافته و صنعت سنگ اصفهان ارزش افزوده‌ای که به مواد معدنی خام ما داده بیش از هر زمانی در حال رشد و شکوفایی است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به صنعت سنگ، توضیح داد: بخش قابل‌توجهی از مشکلات این صنعت از ناحیه مسئولان دولتی در بحث اصلاح قوانین به‌ویژه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، چه در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت و چه در حوزه منابع طبیعی، محیط‌زیست و... است.

نبئی همچنین به هزینه‌های بالای تولید معادن اشاره کرد و گفت: مشکلات بخش زیادی از سرمایه‌ها را از بخش معدن فراری داده است، در حالی‌ که هر چه سرمایه‌گذاری در حوزه معدن داشته باشیم، علاوه بر حرکت بیشتر صنعت معدن کشور کمک شایانی به صنعت ساختمان کشور می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xnaz4