جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 18913
تاریخ انتشار: 1401/05/22 01:16

بروکر کپیتال اکستند مزایا و معایب

بروکر کپیتال اکستند یک بروکر پیشتاز و حرفه ای میباشد که دارای مزایای فراوان و البته معایبی نیز هست. در این مقاله با بروکر کپیتال اکستند بیشتر آشنا خواهید شد.

در این مقاله قصد داریم یکی از کارگزارهای معروف فارکس یعنی بروکر کپیتال اکستند را به شما عزیزان معرفی کرده و مزایا و معایب استفاده از آن را بررسی کنیم‌‌؛ اما قبل از اینکه به سراغ اصل مطلب برویم بهتر است با مفهوم خود بروکر آشنا شوید تا بهتر بتوانید با ادامه‌ی مطلب ارتباط برقرار کنید.

بروکر چیست؟

به زبان ساده بروکر یا کارگزار شرکت یا نهادی مالی و مستقل از بانک است که به‌عنوان واسطه میان خریدار و فروشنده عمل می‌کنند‌‌. کارگزارها وظیفه دارند که دستورات معاملاتی مشتریان خود را اجرا‌کنند‌‌. بروکرها انواع مختلفی دارند‌‌‌. هر بازاری بروکرهای مختص به خود را دارد؛ مثلا بروکر بورس که مختص بازار بورس است‌‌. بروکر مورد نظر ما، بروکر کپیتال اکستند، یک بروکر فارکس است‌‌. Forex مخفف foreign exchange است که در زبان انگلیسی به معنای ارز خارجی است‌‌. بازار فارکس درواقع همان بازار مبادله‌ی ارزهای خارجی است؛ پس بروکر کپیتال اکستند کارگزاری مختص به معامله‌ی دو ارز مختلف در بازار فارکس است.

images_1660110082.png

وظایف بروکر

بروکر‌ها وظایف مختلفی دارند که معامله را برای مشتری‌ها ساده‌تر ‌کنند‌‌. اولین وظیفه‌ی یک بروکر، مشاوره و راهنمایی‌دادن به مشتری است‌‌. از دیگر وظایف آن، برگزاری جلسات منظم مشاوره با کارفرما و ارائه‌ی بهترین گزینه‌ها به وی و هم‌چنین مدیریت مالی پروژه‌است. یک کارگزار خوب همیشه در حال آپدیت‌کردن اطلاعات خود در زمینه‌ی بازار و مسئولیتش در قبال کارفرماست‌‌. جذب سرمایه‌گذاران و تنظیم روند فروش کالا نیز از وظایف بروکر است‌‌. مهم‌ترین وظیفه‌ی یک بروکر خوب رازداری و امانت‌داری است؛ زیرا کارگزار پس از عقد قرارداد و در طی روند کار به اطلاعاتی حیاتی در حوزه‌ی امور مالی کارفرما دسترسی پیدا می‌کند؛ پس باید در قبال این اطلاعات بسیار مسئولیت‌پذیر بوده و جلوی هرگونه درز پیدا‌کردن اطلاعات کارفرما را بگیرد‌.

بروکر کپیتال اکستند

بروکر capitalxtend ، بروکری با ۱۵سال سابقه در زمینه‌ی معاملات فارکس ‌‌‌‌است‌‌. بخش فارسی آن نوظهور بوده و در سال ۲۰۲۰ تاسیس شده‌است‌‌. دفتر مرکزی آن در قزاقستان است. کپیتال اکستند هم‌چنین عضو کمیسیون مالی نیز هست‌‌. پس از سال ۲۰۲۰، استفاده از این کارگزار در ایران طرفداران زیادی پیدا کرد‌‌. به‌طور معمول تریدرها به بروکرهای نوظهور اعتماد چندانی نمی‌کنند و تا هنگامی که بروکر امتحان خود را در بازار مالی پس ندهد خیلی مقبولیت پیدا نمی‌کند؛ اما این موضوع خیلی در مورد بروکر کپیتال اکستند صدق نمی‌کند‌‌. موضوع از این قرار است که پس از خروج بروکر محبوب فارکس تایم از ایران، برخی از مدیران آن به تیم کپیتال اکستند پیوستند؛ ‌‌‌‌به‌همین‌دلیل است که‌استفاده از آن زودتر از کارگزاران دیگر در بین تریدرهای ایرانی جا افتاده‌است و توانسته‌است مشتریان زیادی را جذب کند‌.

بررسی اجمالی بروکر

در این بخش ویژگی‌های کلی بروکر کپیتال اکستند را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم:

  • این بروکر دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته به زبان فارسی است.
  • رگوله‌‌ی اصلی آن  FSA است‌.
  • این بروکر ۴نوع حساب به شما ارائه می‌دهد که این حساب‌ها شامل حساب standard, ECN, Pro ECN و حساب Platinum می‌شوند.
  • برای افتتاح حساب در این کارگزاری به حداقل ۱۰۰ دلار نیاز دارید.
  • نحوه‌ی واریز و برداشت در این بروکر شامل: ریالی، پرفکت‌مانی، تتر، بیتکوین و سایر رمزارزها می‌شود.

images_1660110095.png

مزایای بروکر کپیتال اکستند

کپیتال اکستند به‌عنوان کارگزاری نوظهور دارای مزیت‌های زیاد و  قابل‌‌توجهی است‌‌. اول از همه اینکه این بروکر برای ایرانیان مناسب است؛ زیرا دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ی فارسی است و هم‌چنین سایتی فارسی زبان نیز دارد که‌استفاده از آن را خیلی ساده می‌کند‌‌. این بروکر امکان ایجاد حساب اسلامی را به کاربران خود ارائه کرده‌است که به‌جز حساب platinum در حساب‌های دیگر قابل اجراست‌‌. کارگزار کپیتال اکستند دارای مجوز آژانس تنظیم و توسعه بازار مالی جمهوری قزاقستان((ARDFM‌‌‌‌ است و هم‌چنین عضو کمیسیون مالی ‌‌‌‌است که خیال تریدرها را از بابت امنیت راحت می‌کند‌‌. این کارگزار دارای گواهی VMT ‌‌‌‌است که به اعتبار آن فزونی می‌بخشد. هم‌چنین کپیتال اکستند امروزه بیش از بیست‌هزار کاربر داشته و در منابع مختلفی به‌عنوان یک بروکر قابل اطمینان معرفی شده‌است؛ پس می‌توان گفت که به‌ نحوی امتحان خود را پس داده‌است‌‌. وبسایت این کارگزاری همیشه به ریسک‌های بازار معاملات و سود اشاره می‌کند که خود نشان از قابل اعتماد‌بودن آن دارد‌‌. بروکر کپیتال اکستند هم‌چنین بستری را فراهم نموده تا مشتریانش بتوانند با استفاده از تمام استراتژی‌های تجاری از جمله اسکالپینگ و هجینگ به تجارت در بازار فارکس بپردازند‌‌. تریدرها هم‌چنین از مزایایی مانند بونوس‌های مختلفی که توسط این بروکر ارائه می‌شود، بهره‌مند می‌شوند‌. این کارگزاری خدمات خود را از طریق متاتریدر ۴ به معامله‌گران با اهداف تجاری و سرمایه‌های مختلف، در چهار نوع حساب مختلف ارائه می‌کند. این حساب‌ها عبارتند از:

حساب standard، حساب ECN، حساب ECN pro و حسابplatinum‌‌. هم‌چنین کپیتال اکستند برای راحتی کار مشتریان خود ابزارهای متنوعی مثل تقویم اقتصادی، ماشین‌حساب فیبوناچی، فیلم‌های آموزشی، مقالات قابل‌توجه و..‌‌. را در اختیار ایشان قرار می‌دهد‌‌. هم‌چنین این بروکر امکان ایجاد یک حساب دمو با مبلغ صد هزار دلار پول مجازی و آشنایی با فضای کارگزاری از این طریق را نیز به شما می‌دهد.

یکی دیگر از مزایای بروکر کپیتال اکستند استفاده از روش واریز و برداشت ریالی توسط سایت ویشارژ است. شما به سادگی میتوانید واریز و برداشت کپیتال اکستند رو از سایت ویشارژ بصورت ریالی انجام بدید بدون کارمزد و در کمترین زمان ممکن.

images_1660111133.jpg

معایب بروکر کپیتال اکستند

خوشبختانه معایب بروکر کپیتال اکستند نسبت به مزایای آن خیلی کمتر است. هم‌چنین نسبت به بسیاری از بروکرهای نوظهور دیگر از نکات منفی کمتری برخوردار است؛ اما در ادامه به برخی از نکاتی که کاربران این بروکر از آن یاد کرده‌اند اشاره می‌کنیم‌‌. یکی از انتقادات مهم کاربران عدم امکان ایجاد حساب میکرو است؛ زیرا افرادی که موجودی اندکی برای حداقل سپرده دارند شاید نتوانند از این کارگزاری استفاده‌کنند‌‌. از دیگر مواردی که برخی کاربران را ناراضی کرده‌است اسپردهای بالاست‌‌. البته این امکان وجود دارد که در ازای پورسانت بیشتر، اکانتی با اسپرد کمتر دریافت‌کنند‌‌. یکی دیگر از نارضایتی‌های کاربران عدم پشتیبانی این بروکر از چندین پلتفرم معاملاتی‌ست.

سخن پایانی

اگر به‌دنبال اطلاعات بیشتری درباره‌ی بروکر کپیتال اکستند و نحوه‌ی ثبت‌نام در آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به مطالب نوشته‌شده درباره‌ی این بروکر در سایت تجارت فارکس، اولین سایت تخصصی فارکس در ایران، مراجعه کنید و فیلم‌های مربوط به این کارگزاری را مشاهده نمایید‌‌. خوب است بدانید که این سایت دوره‌هایی نیز در حوزه‌ی فارکس ارائه می‌دهد که همانند مطالب دیگر سایت، کاملا رایگان در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرند.

در آخر باید خاطرنشان کنیم که هیچ بروکری بی‌نقص نیست و مطالب فوق فقط در جهت بررسی بروکر کپیتال اکستند نوشته شده‌اند. تمامی مسئولیت‌های انتخاب بروکر capitalxtend بر عهده‌ی خود شماست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m89g8